ROFUIP 2024 a fost trimis spre publicare în Monitorul Oficial, chiar dacă sindicatele profesorilor au avizat negativ proiectul / Surse: O parte din propunerile sindicatelor din Educație nu au fost cuprinse în textul final

20.687 de vizualizări
Foto: Alex Micsik / Agerpres Foto
Proiectul Regulamentului-cadru de organizare și funcționare a unităților de învăţământ preuniversitar a fost trimis spre publicare în Monitorul Oficial, după cum a anunțat Ministerul Educației. Conform surselor Edupedu.ro, marți, 6 august, pe ordinea de zi a Comisiei de Dialog Social de la Ministerul Educației s-a aflat proiectul de ROFUIP, iar sindicatele profesorilor au avizat negativ proiectul.

În informarea trimisă de liderii de sindicat, document consultat de Edupedu.ro, se arată că o parte din propunerile făcute de Federaţia Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET” nu au fost cuprinse în textul final.

„Astăzi, 6 august a.c., s-a întrunit Comisia de Dialog Social de la nivelul Ministerului Educaţiei, având pe ordinea de zi și proiectul de ordin privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare și funcționare a unităților de învăţământ preuniversitar.

Federaţia Sindicatelor Libere din Învățământ si Federatia Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET” au avizat negativ acest proiect deoarece o parte din propunerile făcute de cele două organizații, atât pe fond cât și pe formă, nu au fost cuprinse în textul final. Menționăm că proiectul a fost amânat în ședința precedentă, din același motiv”, se arată în documentul consultat de Edupedu.ro.

Noutățile ROFUIP 2024, potrivit Ministerului Educației
Citește și:

Din toamnă, elevii vor putea fi sancționați cu retragerea temporară sau pe durata întregului an școlar a burselor, potrivit noului Statut al Elevului. Documentul a fost trimis spre publicare în Monitorul Oficial
Notă la purtare la finalul fiecărui modul, în anul școlar 2024-2025, prin care se evaluează comportamentul elevului, anunță Ministerul Educației
Sala de detenție, introdusă în școlile din România prin noul Statut al Elevului. Fiecare școală își va organiza spațiul și procedura de supraveghere a elevilor care deranjează orele
Telefoanele mobile vor fi interzise în timpul orelor „cu excepția utilizării acestora în scop educativ, cu acordul cadrului didactic” – prevederi finale în Statutul Elevului și ROFUIP, trimise la Monitorul Oficial
ROFUIP 2024 a fost trimis spre publicare în Monitorul Oficial, chiar dacă sindicatele profesorilor au avizat negativ proiectul / Surse: O parte din propunerile sindicatelor din Educație nu au fost cuprinse în textul final

6 comments
  1. Unele dintre prevederile noului ROFUIP sunt de-a dreptul hilare. De-abia aștept să-l citesc în întregime ! De exemplu, hotărârea de a publica autorizația de securitate la incendiu și autorizația sanitară de funcționare…… Doamne, cine va controla dacă ele sunt sau nu afișate ? Există prevederi legale stricte care obligă școlile să publice pe site-urile lor RAEI, oferta educațională, deciziile Consiliilor de administrație etc. Un număr uriaș de școli nu au publicat documentele în cauză de mulți, foarte mulți ani. Cine a controlat dacă sunt sau nu publicate ? Unde este mult trâmbițata transparență decizională ? Nici măcar vizitele desfășurate de ARACIP nu au verificat aplicarea legislației în această chestiune. Prin urmare, de ce să se mai obosească directorii să afișeze niște documente în plus ? Sau, vor publica cele două documente ”uitând” să se aplece și asupra celorlalte pe care până acum le-au ignorat cu acordul tacit al inspectoratelor și al Ministerului.
    În chestiunea evaluării muncii noastre la catedră, ”experții” din Minister dau încă odată dovada unei incompetențe greu de egalat. Am convingerea că acești indivizi s-au fofilat o viață întreagă de la ”misiunea” de profesor, căutând ”căldura” ministerului sau a inspectoratului, devenind astfel complet rupți de realitatea educațională din România. Pe mine personal mă înspăimântă îngustimea viziunii pe care o au în chestiunea rolului jucat de profesor la clasă și sunt la mii de ani lumină distanță de capacitatea de a evalua real muncă unui cadru didactic. Îi invit pe cei ”deștepți” din Ministerul Educației să intre la clasele de profesională de la noi din școală și să-mi demonstreze mie personal ce am de făcut pentru a scoate olimpici din ei. Vreau să știu cum pot să performez eu ca profesor alături de niște copii semianalfabeți, unii dintre ei nereușind să promoveze examenul național de la finele clasei a VIII-a. Aș dori apoi să aflu apoi de la cei ”atotștiutori” angajați din minister cum pot să pregătesc pentru examenul de bacalaureat elevii de la profilul sportiv care nu au în orar decât o singură oră prevăzută la disciplina mea ? Subiectele primite de acești elevi în examen sunt identice cu cele de la clasele cu profil socio-uman. Competențele cerute pentru susținerea examenului sunt cele marcate cu asterix în Programa școlară, respectiv cele care sunt obligatorii doar pentru clasele de socio, nu și pentru cele de sportivi. Dacă respect ca profesor Programa, atunci cei de la clasele de sportivi nu pot susține acest examen întrucât nu le-au fost formate competențele necesare susținerii examenului de bacalaureat. Este o situație care se perpetuează de 15-20 de ani fără ca cineva să se sesizeze. Aaaa, dar să nu uităm ! Eu trebuie să obțin rezultate excelente indiferent de ”erorile” sau ”ororile” celor stabilite de cei angajați în Inspectoratele școlare sau în minister. Altfel, adio salariu….Nu contează dacă am reușit să-l ”ridic” pe elev de la nota 5 la nota 7. Asta înseamnă ZERO performanță !!!!!
    În altă ordine de idei, nu accept să fiu evaluată de colegii mei. Ce treabă au ei cu mine sau eu cu ei ? Fiecare își face meseria așa cum îi dictează propria conștiință. Nu aș avea nicidată tupeul să evaluez un coleg. Din ce perspectivă aș putea să o fac ? Acum pe bune ! Să dau în scris dacă mi-e simpatic sau nu ? Domnilor din minister, trăiți într-o dimensiune paralelă cu cea în care ne aflăm noi profesorii și elevii. Amestecați niște lucruri bizare și nu cred că va ieși nimic bun din asta.
    În ceea ce privește evaluarea realizată de directori…..hai să fim serioși. Care directori ? Cei care sunt ”stăpânii” școlilor ? Cei care după 20 sau 25 de ani de ”manageriat” și-au creat ”camarile” din rândul profesorilor și se comportă ca niște stăpâni pe plantațiile lor ? Cum vă imaginați că astfel de oameni ar putea să apeleze la ideea de meritocrație și să aprecieze obiectiv munca cadrelor didactice ? Cred sincer că toți angajații ministerului în frunte cu doamna ministru ar trebui să fie obligați să stea cel puțin un an la catedră dar nu la Sava sau Lazăr , ci la un colegiu tehnic de genul celui la care sunt eu angajată. Să aibă de-a face cu elevi care de-abia știu să citescă și cu un director aflat în funcție de 25 de ani care confundă școala cu propria-i locuință. Abia apoi ar câștiga poate, dreptul de a se pronunța în privința performanțelor unui profesor și a grilei de salarizare cu care suntem acum cu toții amenințați. În urma unei astfel de ”experiențe” sunt convinsă că nouă, celor angajați în astfel de școli, ni s-ar dubla salariul.
    Lista ”problemelor reale” din sistemul educațional românesc ar putea continua la nesfârșit. Aș putea să vorbesc zile întregi pe marginea Legii educației, a Regulamentelor sau a Metodologiilor existente deja sau a celor viitoare, scoțând la lumină tot ceea ce este ”contraproductiv” și chiar NOCIV în ele. Sentimentul amar pe care-l încerc de fiecare dată când vorbesc despre munca mea la catedră se datorează în primul rând lipsei de profesionalism a celor care ne conduc de ”sus până jos” și convingerii că nimeni nu dorește cu adevărat să educăm copiii în spiritul unui viitor de succes al acestora. Trăiesc cu senzația unei nepăsări și a unei incompetențe ucigașe…..

    1. Felicitări! Așa se pune problema când ești profesionist! Din nefericire pentru educație, cei care fac legile sunt din afara sistemului. Despre profesionalism, nici nu poate fi vorba!

  2. Cum vine câte o aia sau un ăla a lu’ IQ fără rezultate, la putere cu salari nesimțit de mari se şi văd trimişi de Dumnezeu pe Pămât. Se pare că nu are nimeni ce le face chiar în contextul în care majoritatea ne simțim, metaforic exemplificând, “sodomizați” în timp ce ne sunt fluturate verbal şi scriptic sub semnătură privată vorbe dulci despre
    demnitate şi morală. Să nu ne mai mire batjocura “Cinei de taină”, e nimica toată pe
    lângă ce fac mult prea “credincioşi” noştri
    de la putere. Viol moral şi intelectual
    acoperit în întregime de lege !

  3. Vlad a facut scoala in sistemul britanic. Si aveau chestia asta cu detentia…ii trimiteau in biroul directorului si ii puneau sa scrie un eseu de 5 pagini in care trebuia sa explice de ce nu i frumos sa deranjeze orele de curs.
    Se prapadeau astia de râs . Ba chiar sareau pe geam si jucau fotbal in timpul detentiei, ca directorul mai pleca si el cu treburi
    Daca nu se stabilesc unele detalii, ca sa ai o finalitate cu aceasta masura, unii copii vor face ,,nefacute ” ca sa scape de ore. Trebuie precizat ca la 3 detentii primeste consemnare in catalog. la 3 consemnari i se scade 1 punct la purtare. Ceva de genul…
    De asemenea, trebuie analizata si problema spatiului. Noi nu avem sali de clasa sugiciente, folosim toate laboratoarele, cancelaria si biblioteca, unde ii vom trimite pe copii in detentie?
    Si cine va asigura supravegherea, ora de ora, zi de zi?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Admiterea la liceu „prin alunecare”, în școli în care elevii au ajuns în urma repartizării, nu a dorinței lor, plus pregătirea pentru meserii vechi – indicate de Măriuca Talpeș, de la Coaliția pentru Dezvoltarea României, drept cauze pentru care „condamnăm o jumătate de generație să fie șomeră în viitor” / 52% intră la liceu sub nota 6, considerat pragul nivelului 2 din PISA, al analfabetismului funcțional – analiză

Cifrele pe anul trecut, prezentate de Măriuca Talpeș, arată că 52% dintre elevii absolvenți de clasa a VIII-a intră cu media minimă admisă, de 6. Aceștia ajung în învățământul tehnologic…
Vezi articolul

Daniel David, rectorul Universității Babeș Bolyai, despre proiectul legii învățământului universitar, varianta Deca: Lucrurile arată bine, acceptabil, legea este bine conectată cu reformele europene / Cere Parlamentului decuplarea legilor și adoptarea mai rapidă a celei pentru universități

Rectorul Universității Babeș Bolyai de la Cluj-Napoca a declarat că, din perspectiva universității pe care o reprezintă „lucrurile arată bine, acceptabil” în privința proiectului de lege a învățământului superior. Profesorul…
Vezi articolul

Noutăți la acordarea burselor pentru elevii cu rezultate la competițiile școlare. Premiile la fazele județene ale olimpiadelor contează la bursele de merit – surse / Bursele de excelență olimpică includ și elevii din loturile restrânse și vor fi acordate și în vacanțe

Elevii cu premii la faze județene ale olimpiadelor școlare vor putea primi bursă de merit, potrivit noii variante de proiect de ordin de ministru cu regulile de acordarea burselor în…
Vezi articolul