Rezultatele PISA 2018 arată că avem un număr în scădere de elevi care fac performanță, potrivit datelor publicate de OECD. Cei mai mulți sunt la matematică – 3% – unde avem în același timp și cel mai mare procent de elevi care ‘sub-performează’, nereușind să treacă de nivelul 2 (adică cele mai ușoare întrebări). Pe medie, procentul celor care fac performanță cel puțin pe un subiect este de 4, potrivit Raportului PISA, față de 16, cât e media țărilor OECD.
Elevi performanți la Citire/Lectură
Aproximativ 1% dintre elevii de 15 ani din România au performanțe foarte bune la citire. Asta înseamnă că au obținut nivelul 5 sau 6 la testul PISA 2018, adică au reușit să ajungă și să rezolve subiectele cele mai grele. În condițiile în care media statelor OECD este de 9%, procentul României este unul foarte scăzut.
Elevi performanți la Matematică
La testul de matematică au reușit să ajungă cu brio la răspunsuri de nivel 5 sau 6 (cu dificultatea cea mai ridicată) circa 3% dintre elevii de 15 ani care au susținut testele PISA 2018. În țările membre OECD, media este 11% pentru acest indicator. Șase țări sau regiuni asiatice au înregistrat cele mai mari procente de studenți performanți – este vorba despre Beijing, Shanghai, Jiangsu and Zhejiang (China) (44%), Singapore (37%), Hong Kong (China) (29%), Macao (China) (28%), Taipei (23%) și Corea (21%).
Acești elevi pot aborda situații complexe în mod matematic și pot alege, compara și evalua strategii și soluții potrivite pentru a le face față.
Performanța la matematică a scăzut la testul PISA din 2018, față de cel din 2015 doar pentru trei state:
- Malta,
- România,
- Taipei
În rest, pentru 47 de țări s-a menținut, iar pentru 13 s-a îmbunătățit: Albania, Islanda, Iordania, Letonia, Macao (China), Muntenegru, Peru, Polonia, Qatar, Macedonia de Nord, Slovacia, Turcia și Marea Britanie.
Elevi performanți la Științe
Ca și în cazul Citirii, în domeniul științelor procentul celor care fac performanță este tot 1, în condițiile în care media țărilor OECD este de 7. Acești elevi pot aplica independent cunoștințele pe care le au despre științe într-o mulțime de situații, inclusiv cele care nu le sunt familiare.
PISA 2018 s-a axat pe citire, ca domeniu principal. Au participat la acest test internațional peste 600.000 de elevi de 15 ani, elevi ce reprezintă 32 de milioane de tineri sin cele 79 de țări participante.
Testele s-au desfășurat pe hârtie în România și pe calculator în majoritatea statelor, iar durata de completare a fost de 2 ore. Elevii au răspuns apoi și unui chestionar de 35 de minute despre ei înșiși, atitudinile lor, credințele, casele și școlile lor și experiențele de învățare de pâna acum. La fe lși directorii școlilor au avut un chestionar care acoperea managementul școlar, organizarea și mediul de învățare.
FOTO:Business photo created by yanalya – www.freepik.com
Citește și:
-
Rezultate PISA 2018: România obține cel mai slab punctaj din ultimii 9 ani, cea mai mare cădere fiind la Matematică. Analfabetismul funcțional, la apogeu
-
“Șocant!” Așa califică Mircea Miclea rezultatele testelor PISA 2018: Am știut de acum 7 ani că așa vor fi, uitându-ne la performanța elevilor de clasa a II-a de la acel moment
-
Rezultate PISA 2018. Învățământul românesc, ultimul la matematică și penultimul la citire și științe din Uniunea Europeană. Cine e pe primul loc în PISA 2018
-
Raport al Ministerului Educației, despre PISA 2018: Rezultatele elevilor români sunt aproape de cele din Moldova, Muntenegru, Bulgaria și Emiratele Arabe Unite / În top PISA 2018 sunt China, Estonia și Finlanda
-
Anisie, despre rezultatele PISA: Nu trebuie să ne îngrijorăm, evaluarea nu pune accentul pe ce ştiu elevii, ci pe aplicarea cunoştinţelor în situaţii concrete de viaţă
-
Efectele PISA în economie – Dragoș Iliescu: Revoluția industrială 3.0 trece pe lângă România fluierând, pentru că tu nu ai forță de muncă calificată să fii competitiv. Iar companiile investesc mai degrabă în lucruri hippie și sexy, la modă
-
Daniel Funeriu: Aceleași teste PISA să fie date profesorilor. În loc de miliarde date ONG-urilor de apartament, mai bine o re-selecție a profesorilor
-
Reformați Educația sau murim. Afară din învățământ cu oamenii Sistemului, mediocrii, atârnătorii și ONG-iștii afaceriști
-
Ministrul Educației insistă că dezastrul arătat de PISA 2018 e doar în școlile care au susținut testarea și anunță analize în acele școli: Nu aș generaliza, nu aș spune că este o problemă chiar peste tot
-
Gabriel Ispas, fost secretar de stat în Educație: Dacă aveți curaj, abrogați toate modificările legii educației! Avem nevoie de reașezarea educației pe baze corecte
-
Remus Pricopie, rectorul SNSPA: Pentru România, rezultatele PISA 2018 nu sunt bune, indiferent cum am privi lucrurile
-
Rezultate PISA 2018: De ce Estonia este noua „putere” europeană în Educație – țara în care elevii nu au nicio evaluare națională și totul la școală e gratuit
1 comment
Tarile occidentale cu niveluri de trai ce ii atrag pe romani precum un magnet nu se bat in piept cu o caramida imaginara a olimpicilor, mondiali, internationali sau de alta categorie!
In acceptiunea lor scoala este gandita pentru a ajuta dezvoltarea sociala pe termen lung, nu pentru a produce 1% olimpici si 44% analfabeti!
Daca toti absolventii de invatamant obligatoriu ar beneficia de programe regandite, astfel incat notiunile gandite pana in clasa a VIII a sa fie prelungite inca doi ani, dar invatate la mod integrat si practic, procentul de analfabeti functionali ar scade foarte mult!
Formarea initiala si continua a profesorilor trebuie regandita radical! Trebuie eliminat actualul sistem de credite care a favorizat aparitia unor firme de produs puncte platite din salariul profesorilor, dar fara rezultat real in activitatea desfasurata! Masteratul didactic si formarile continue periodice ale profesorilor sunt imperios necesare. Anul sabatic din invatamant, odata la 10 ani, ar trebui gandit ca un an de studii postuniversitare pentru toti profesorii la fiecare 10 ani vechime, organizate in cadrul universitatilor sau CCD-urilor, atat in ce priveste specializarea pe disciplina de profil cat si psihologica, pedagogica sau metodica! In acel an profesorii ar beneficia de scoaterea de la catedra cu obligativitatea frecventarii cursurilor de perfectionare si a promovarii examenului final de absolvire.