Rezultatele învățării folosite în procesul de realizare a programelor de studii de către universități, concluzia dezbaterilor la un workshop CNRED / Microcertificările și necesitatea de a le dezvolta

101 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Rezultatele învățării folosite în procesul de realizare a programelor de studii de către universități – a fost una dintre concluziile dezbaterilor la un workshop organizat de Centrul Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educației, potrivit unui comunicat de presă.

Workshopul a presupus și diseminarea rezultatelor proiectului QUATREC 2 („Compararea calificărilor pentru o recunoaștere echitabilă 2”).

Reprezentanți ai instituțiilor de învățământ superior, ai Ministerului Educației și ai Autorității Naționale pentru Calificări, precum și angajatori din România au dezbătut „rezultatele proiectului cu scopul de a facilita utilizarea rezultatelor învățării în evaluarea studiilor de către instituțiile de învățământ superior și pentru recunoașterea echitabilă de către angajatori. De asemenea, a fost prezentată și metodologia de utilizare a rezultatelor învățării și a recomandărilor privind formularea acestora”, potrivit sursei citate. 

Concluziile workshop-ului se pliază pe unul din elementele de bază din structura proiectului de lege a învățământului superior, lansat miercuri, 13 iulie, în consultare publică de Ministerul Educației. Mai exact, s-a subliniat necesitatea flexibilizării proceselor educaționale prin programe de formare continuă cu volume reduse de învățare, finalizate cu microcertificări care aparțin persoanei care le-a dobândit, putând fi partajate și fiind portabile. 

Astfel, programele de formare continuă pot avea volume reduse de învățare, vizând rezultate ale învățării corespunzătoare, care se finalizează cu o microcertificare. Rezultatele învățării sunt evaluate în baza unor standarde transparente și clar definite, vizează cunoștințe, aptitudini și competențe specifice care răspund unor nevoi ale societății, personale, culturale sau ale pieței muncii. Microcertificările pot fi utilizate în mod individual sau pot fi cumulate în vederea obținerii unui certificat corespunzător.

Ministerul Educației, prin Centrul Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor (CNRED), a devenit partener în proiectul european „Compararea calificărilor pentru o recunoaștere echitabilă 2 (QUATREC 2)”, finanțat prin programul Erasmus+, acțiunea 3, proiect destinat membrilor rețelei Centrelor naționale de recunoaștere ENIC/NARIC.  Coordonatorul acestui proiect este Centrul Național de Recunoaștere din Letonia. 

Proiectul a fost implementat începând cu luna iunie 2020 și se va încheia în luna septembrie 2022. În acest proiect participă șase centre ENIC/NARIC, respectiv centrele din Letonia, România, Regatul Unit al Marii Britanii și al Irlandei de Nord, Bulgaria, Lituania și Armenia. 

Obiectivul proiectului „Compararea calificărilor pentru o recunoaștere echitabilă 2 (QUATREC 2)” este acela de a facilita utilizarea rezultatelor învățării în evaluarea diplomelor emise de instituțiile de învățământ superior pentru recunoașterea echitabilă de către angajatori. Un alt obiectiv al proiectului este acela de a elabora și pilota o metodologie pentru utilizarea rezultatelor învățării, în urma concluziilor și a recomandărilor din primul proiect. 

Informații suplimentare referitoare la proiectul Compararea calificărilor pentru o recunoaștere echitabilă 2 (QUATREC 2) pot fi consultate aici.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Rectorul Daniel David: Universitatea Babeș-Bolyai nu mai poate crește în actuala paradigmă / Reglementările sunt gândite colectivist, ministerul ne tratează ca pe campusuri proprii / UBB își propune de acum obiective world-class

Universitatea Babeș-Bolyai (UBB) din Cluj-Napoca “a ajuns în paradigma actuală la maximum de dezvoltare! În această paradigmă nu mai putem crește, ci putem aștepta ca celelalte universități din țară să…
Vezi articolul
locuri în cămine - Studenția online

Veșnicia rectorilor contribuie la transformarea universităților în zone gri ale comisioanelor politice – acuză mai multe grupuri civice, care exemplifică puterea politică și academică numindu-i pe Tudorel Toader, Ecaterina Andronescu, Remus Pricopie sau Sorin Cîmpeanu

Mai multe grupuri civice critică posibilitatea ca rectorii să rămână în funcții pe viață, introdusă în legea educației luni, printr-un amendament adus de senatorul social-democrat Liviu Pop. “Solicităm Președintelui României,…
Vezi articolul