Rezultatele inițiale pentru proiectele eligibile – apelul de formare a profesorilor în pedagogie digitală, publicate de Ministerul Educației / 8 dintre cele 19 proiecte evaluate au obținut punctaj maxim

75 de vizualizări
Foto: © Nd3000 | Dreamstime.com
Rezultatele etapei de evaluare a calității proiectelor declarate eligibile pentru apelul de formare a peste 100.000 de profesori în pedagogie digitală au fost publicate astăzi, 14 august, de Ministerul Educației. 8 dintre cele 19 proiecte evaluate au obținut punctaj maxim.

Lista intermediară cu proiectele eligibile a fost publicată miercuri, 31 iulie, iar rezultatele finale ale acestei etape au fost anunțate marți, 6 august.

8 proiecte au obținut punctajul maxim. 7 dintre acestea aparțin universităților de stat și private din România. Este vorba despre:

  • Universitate „Ștefan cel Mare” din Suceava, cu proiectul „Pedagogie-Educație-Digitalizare (PED@USV)”;
  • Universitatea din Craiova, cu proiectul „Profesori de calitate pentru învățământ de calitate”;
  • Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău, cu proiectul „EduShift: Pedagogie digitală pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar”;
  • Universitatea Internațională Danubius, cu proiectul „Pro digitalizare în educație – PRODIGY”;
  • Academica de Studii Economice, cu proiectul „PEDAGOGIE DIGITALĂ ÎN EDUCAȚIE. Implementarea de programe digitale pentru formarea competențelor profesorilor și dezvoltarea de resurse educaționale deschise PeDigiEdu”;
  • Universitatea Româno-Americană, cu proiectul „PROFuture Digital”;
  • Universitatea de Vest Timișoara, cu proiectul „Pedagogie digitală pentru cadrele didactice din Regiunea Vest”.

Alături de aceste instituții de învățământ superior, și Asociația Edu Apps a obținut 100 puncte pentru proiectul cu titlul „Clasa viitorului pedagogie digitală”.

Lista punctajelor obținute de celelalte proiecte evaluate:

  • Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu, cu proiectul „R.E.D.-TED „R.E.D – Teacher Education” – 99 puncte;
  • Universitatea „Constantin Brâncuși”, cu proiectul intitulat „Pedagogia în lumea digitală” – 96 puncte;
  • Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad, cu proiectul „Transformare Educațională: Integrarea competențelor digitale în predarea multidisciplinară” – 95,5 puncte;
  • Universitatea „Valahia” din Târgoviște, cu proiectul „DIGIPED: Inovație Digitală în Educația Preuniversitară” – 95,5 puncte;
  • Asociația Go-Ahead, cu proiectul „ACTIV DIGITAL ÎN ȘCOALA TA!” – 94 puncte;
  • Casa Corpului Didactic din Călărași, cu proiectul cu titlul „DIGITALIZARE ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR” – 93 puncte;
  • Universitatea din București, cu proiectul „EDIS – PED: Ecosistem digital pentru învățare sustenabilă prin resurse și practici educaționale deschise” – 92,5 puncte;
  • Universitatea „Spriu Haret”, cu proiectul „DigiFormPedagog” – 92 puncte;
  • Asociația Pro-Euro Cons (A.P.C), cu proiectul „DIGITREND – Tendințe digitale în educație” – 90,5 puncte;
  • Asociația AS 2001 Alba Iulia, cu proiectul „e-PROFESOR” – 83 puncte;
  • Asociația Centrul Național pentru Dezvoltarea Resurselor Umane Eurostudy, cu proiectul numit „Teach-Hub Educational” – 83 puncte.

„Cererile de finanțare (proiectele) vor fi ordonate în funcție de punctajele finale obținute după etapa II Evaluarea calitativă a proiectelor și înscrise pe lista pentru finanțare începând de la cele cu punctajul cel mai mare, până la acoperirea bugetului alocat. Pentru a fi finanțate, proiectele trebuie să obțină minim 70 de puncte”, se menționează în Ghidul Solicitantului.

„Selecția proiectelor se va face în limita fondurilor disponibile pentru acest apel competitiv, în ordinea descrescătoare a punctajelor obținute”, se mai precizează în document.

Asta înseamnă că nu toate proiectele evaluate în această etapă vor beneficia neapărat de finanțare. Proiectele care vor primi finanțare vor fi anunțate după depunerea contestațiilor, când vor fi publicate rezultatele finale.

În ceea ce privește departajarea cererilor de finanțare cu același punctaj, departajarea se va face comparând punctajele obținute la Criteriul 1 – Relevanță și impact din Anexa 12 la Ghid.

În cazul în care și aceste punctaje sunt egale, se va ține cont de punctajul obținut la Criteriul 2 – Design și implementare Proiect din anexa menționată anterior.

Contestațiile pot fi depuse astăzi, 14 august și vineri, 16 august.

Apelul „Pedagogie Digitală pentru Cadrele Didactice din Învățământul Preuniversitar” din cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) are ca scop formarea a 100.000 de profesori din învățământul preuniversitar de stat și publicarea a 50.000 de materiale educaționale deschise create de 50% dintre cadrele didactice formate.

80 de milioane de euro sunt alocați prin PNRR: Reforma 5. Adoptarea cadrului legislativ pentru digitalizarea educației și Investiția 8. Program de formare la locul de muncă pentru personalul didactic.

Valoarea unui proiect este de minim 2,4 milioane euro și ar trebui să formeze cel puțin 3.000 de profesori. 

În cadrul acestui apel, vor fi formați cu prioritate profesorii din mediu rural și zone defavorizate, se arată în ghidul solicitantului.

Toți cei 100.000 de profesori care vor fi formați în pedagogie digitală trebuie să elaboreze o resursă educațională deschisă de tip RED, potrivit Ministerului Educației, care răspunde la cele mai frecvente întrebări privind scrierea cererilor de finanțare din apelul PNRR „Pedagogie digitală pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar”. Formarea cu 84 de ore de curs/practică și materialele trebuie să fie gata până în septembrie 2025.

DOCUMENT Listă intermediară – Rezultatele etapei de evaluare a calității proiectelor:

© Nd3000 | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Paralelă între „Lecția despre cub” a lui Nichita Stănescu și desființarea specializării de învățător de la liceele pedagogice, făcută de președintele Asociației liceelor de profil, Mircea Bertea

Posibila desființare a specializării de învățător din liceele pedagogice a fost comparată cu „Lecția despre cub” a lui Nichita Stănescu de către Mircea Bertea, președintele Asociaţiei Naţionale a Colegiilor şi…
Vezi articolul