Rezultate Titularizare 2022: Aproape 150 de candidați au obținut nota 10 și peste 4.570 au luat mai puțin de 5

22.802 vizualizări
Foto: © Lightfieldstudiosprod | Dreamstime.com
146 de candidați la concursul de Titularizare 2022 au luat nota 10 la proba scrisă, potrivit Ministrului Educației. Pe de altă parte, „este trist ca 4.573 candidați au luat mai puțin de nota 5.00”, conform sursei citate.

„Județele CJ, BN, BC, B, NT, AR, PH și DB au avut cele mai bune rezultate din perspectiva notelor mai mari de 7.00 (peste 50%). Județele CL, GR, TL, și MH au avut cele mai slabe rezultate din perspectiva notelor mai mari de 7.00 (sub 40%)”, potrivit anunțului.

Anul acesta sunt peste 1.500 de posturi titularizabile. „Dacă proiectul noii legi va fi adoptat, anul viitor estimam ca vor fi peste 10.000 posturi “titularizabile”, conform ministrului Cîmpeanu.

  • „Rata notelor (inițiale) peste 7 (șapte) obținute la nivel național de candidați este 48,68% (în creștere cu peste 4%, față de rezultatele consemnate anul trecut: 44,47%).
  • Rata notelor (inițiale) între 5 și 7 este de 32,91% la nivel național (în scădere, comparativ cu anul trecut – 35,49%). 4.573 candidați au luat note între 5.00-6.99 in aceasta sesiune.
  • Rata notelor (inițiale) sub 5 este de 20,04% la nivel național (în scădere, comparativ cu anul trecut – 23,06%).”

Din promoția curentă, 45,83% dintre candidați au obținut note inițiale peste 7 (șapte), procent superior cu peste 5% celui de anul trecut (40,63%).

„La proba scrisă din cadrul concursului național pentru ocuparea posturilor didactice din învățământul preuniversitar s-au prezentat 27.148 de candidaţi candidați (dintr-un total de 31.531 de candidaţi cu drept de participare).”

În centrele de evaluare au fost notate 24.843 de lucrări (dintre cele 24.862 de lucrări trimise), întrucât: 2.223 de candidați s-au retras din concurs din motive personale sau medicale, în conformitate cu prevederile metodologiei, 47 de candidați au fost eliminați (15 candidați pentru fraudă și 32 de candidați din alte motive), iar lucrările a 35 de candidați au fost anulate (16 lucrări în centrele de examen, respectiv 19 lucrări în centrele de evaluare) din motive legate de nerespectarea metodologiei. Candidaţii eliminaţi pentru fraudă sau tentativă de fraudă nu vor fi repartizaţi/nu vor putea ocupa posturi didactice/catedre în anul școlar 2022 – 2023.”

Contestațiile se pot depune la sediile inspectoratelor școlare județene sau prin mijloace electronice în data de 19 iulie, după afişarea rezultatelor, până la ora 21:00, respectiv în data de 20 iulie, până la ora 12:00.

Rezultatele finale se afişează pe 27 iulie.

Pentru a obţine statutul de titular, un candidat trebuie să obţină minimum nota 7 (şapte) atât la proba scrisă, cât şi la inspecţia specială la clasă/proba practică şi să fie repartizat pe un post didactic vacant publicat pentru angajarea pe perioadă nedeterminată. Nota la proba scrisă are o pondere de 75% din media de repartizare, iar nota la inspecţia specială la clasă sau la proba practică are o pondere de 25% din media de repartizare.

Foto: © Lightfieldstudiosprod | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


3 comments
  1. De unde atata tristete? Tristetea traktoristului arata doar ca el este un incompetent.

    Acest concurs are aparent un prag de trecere (standard de trecere), nota 7. Nota insa nu este calculata in vreun fel ca sa fie un prag de trecere, este scoasa din burta. La fel de bine putea fi 6, 8 sau 9 sau 0.22. S-a ales insa cifra magica 7, pentru ca 7 este mai magic decat 6, 8, 9 sau 5 (7 pitici, 7 culori in curcubeu, 7 continente, 7 minuni ale lumii etc.)

    Notele la concurs nu fac decat sa ierahizeze participantii. Nu arata nici ca vei fi un profesor bun nici ca vei fi unul prost. Arata doar ca vei ocupa un loc de munca sau nu. Restul sunt speculatii.

    Comparatiile intre judete, comparatii, intre ani etc. nu arata decat o ignoranta. Testele date nu sunt echivalente ca sa poti face comparatii. Se compara mere cu pere si se obtin prune.

    1. Si cu toate astea, acei profesori cu note luate sub 5, tot sunt la catedra si predau si iau mii de lei lunar, unii au si toate gradele didactice, au salarii de peste 3mii de lei. Iar cu elevii fac caterinca la ore, nu ii invata absolut nimic! In final de August sunt bagati si astia cu note sub 5 prin concursuri fantoma organizate de ISJ

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mi se pare criminal că nu abordăm direct reducerea analfabetismului funcțional, care duce la abandon școlar. Copilul care se simte prost va face tot ce poate să nu se ducă la școală – Liliana Romaniuc, Asociația Română de Literație

Copiilor nu le place școala. Este o caracteristică a acestui timp și, “dacă am dori să le placă școala, ar trebui să facem niște transformări în modul în care le…
Vezi articolul

VIDEO Marcel Ciolacu, după rezultatele la PISA 2022: Îi cer ministrei Deca să vină cu soluții privind criteriile de performanță în Învățământ. Nu ne putem aștepta ca doar mărind salariile să se întâmple o minune. Trebuie introduse criterii de performanță în funcție de care salariile vor crește

Premierul României, Marcel Ciolacu, a făcut referire la rezultatele PISA 2022 și a cerut public ministrei Educației, Ligia Deca, să vină cu soluții pentru criterii de performanță în Învățământ. Declarațiile…
Vezi articolul

VIDEO Peste 800 de elevi și profesorii lor din 7 școli rurale din județul Prahova au acum acces la condiții sanitare mai bune și la infrastructură de colectare separată / În fiecare școală profesorii le-au spus elevilor cât de importante sunt regulile de igienă și respectul pentru mediu (P)

Elevii din mai multe școli din mediul rural, din județul Prahova, învață acum în școli mai moderne, cu grupuri sanitare renovate și infrastructură pentru colectarea separată, pe două fracții, a…
Vezi articolul