Rezultate simulare Evaluarea Națională 2019. Aproape jumătate dintre elevi nu au reușit să ia media 5. La matematică, clasa a VII-a, doar 35-36% au luat peste 5

24.632 de vizualizări
SURSA: UPB.ro
Rezultatele simulării examenului de Evaluare Națională au fost similare cu cele din urmă cu doi ani, potrivit cifrelor prezentate de ministrul educației Ecaterina Andronescu într-o emisiune la Digi 24. Aceasta a anunțat că doar 52% dintre elevii de la clasa a VIII-a care au susținut simularea, au reușit să ia peste 5. În 2018 rezultatele arătau că 47% dintre cei prezenți au reușit să ia medii egale sau mai mari decât 5, iar în 2017 procentul a fost de 51,47%, potrivit edu.ro.

Iată declarația făcută de Ecaterina Andronescu:

”Nu aş putea să spun că sunt mulţumitoare rezultatele, dacă acestea ar fi fost rezultatele examenelor de evaluare de la la clasa a VIII, sigur cei de la a VII-a mai au un an de zile, au promovat 52 de procente, 52% dintre elevi, ceea ce mie mi se pare că este nemulțumitor. Și când spun au promovat, spun că au luat note mai mari de 5. Și-aici vreau să fac o discuție…

moderator – Anul trecut cum a fost procentul, mai mic, mai mare?

Comparabil, să spunem așa, comparabil. Dar și rezultatele de la evaluarea de clasa a VIII-a au fost teribil de nemulțumitoare, deci e un semnal de alarmă pe care nu vreau să-l țin ascuns, vreau să vorbim public despre acest semnal de alarmă pentru că mai este timp să remediem lacunele pe care le-a înregistrat fiecare elev la aceasta evaluare. Vream să mai adaug ceva și-anume că rezultatele de la clasa a VII-a, mai pun în evidență un lucru – și-anume că circa 60% din cei care au luat note peste 5, au luat note între 5 și 7. Ceea ce e al doilea motiv de nemulțumire.

noderator – Note mici…

Note foarte mici, da. Sunt 11 copii care au luat și 10.

moderator – Dar spuneați că au fost mai grele simulările decât examenul, sau nu?

Eu cred că trebuie să fie un semnal pentru cei care ne urmăresc și ca urmare trebuie să trateze cu toată seriozitatea aceste rezultate, să-și amelioreze pregătirea în așa fel încât la examene să ia note mai bune și rezultate. Să aibă performanță mai mare, că până la urmă nu învață de dragul notelor, ci de dragul de a știi și ceea ce știu, să le folosească în viață. De-asta mergem la școală și de aceea învățăm, practic. Mai vreau să fac o precizare și această precizare e valabila și la clasa a VII-a și la clasa a VIII-a: rezultate mult mai bune la limba română decât la matematică. Și ceea ce mă îngrijorează e că la matematică rezultatele sunt și mai proaste la clasa a VIII-a. Doar 30 și ceva la sută, 35 sau 36% dintre elevi au luat peste 5 la matematică. Și-atunci sigur, de-aici, strigătul meu e o rugăciune către profesorii de matematică să încerce prin cursurile acestea remediale să completeze lacunele pe care le-au înregistrat elevii la aceste simulări. La clasa a VIII-a…

moderator – Este un semnal că totuși este nevoie de acele meditații?

După cum vedeți rezultatele ne arată lucrurile acestea. Eu am tras și am vorbit mai devreme de aceste ore pentru că m-am uitat la rezultatele de anul trecut. Nu puteau să fie substanțial diferite cele de anul acesta față de cele de anul trecut. Noi am trimis demult în teritoriu, sigur că profesorii și-au luată măsurile, acum au și dovada. Pentru că aceste rezultate, o să precizez ce trebui să facem cu ele, pentru că nu am făcut simulările de dragul de a avea ce comenta noi două la această emisiune, ci pentru că avem ce face cu ele ca să le ameliorăm pregătirea…

moderator: – Cum, cum le puteți ameliora?

Dar înainte aș vrea să spun că la clasa a VIII-a procentul este de 53 și ceva la sută, procentul celor care au luat peste 5 și rezultatele pe tranșe de note sunt ceva mai bune. Adică mai puține note mici, mai multe note mari. Inclusiv mai multe note de 10.

moderator: – Cei de clasa a VII-a spuneau că au fst luați prin surprindere de evaluarea aceasta, poate c este unul dintre motive?

Poate că da. Poate este unul dintre motive, dar este foarte important pentru că evaluarea până la urmă este răspunsul, este într-un fel rezultatul învățării. Și noi nu putem să învățăm doar în salturi, atunci când dăm examen. Noi trebuie să ne pregătim continuu, pentru că această pregătire constinuă este temeinică.”

Cum a fost simularea în 2018 și 2017

La simularea Evaluării Naționale de clasa a VIII-a de anul trecut 74.690 de elevi au obţinut medii mai mari sau egale cu 5, ceea ce a însemnat 47% dintre elevii prezenți, procent ușor inferior celui înregistrat în 2017 și care a fost de 51,47%.

Pe tranşe de medii anul trecut a fost următoarea situaţie statistică:

  • 22.554 de medii între 5 şi 5,99,
  • 20.371 de medii între 6 şi 6,99,
  • 15.805 medii între 7 şi 7,99,
  • 10.968 de medii între 8 şi 8,99,
  • 4.944 de medii între 9 şi 9,99,
  • 48 de medii de 10.

Procente semnificative (peste 60%) ale mediilor mai mari sau egale cu 5 s-au consemnat în județul Cluj (60,2%) și în Capitală (64,7%).

  • procentul notelor mai mari sau egale cu 5 a fost de 63,1% la Limba şi literatura română, respectiv de 33,1% la Matematică.
  • la proba de Limba şi literatura maternă, 82,6% din elevii prezenți au primit note peste 5.

Ce se întâmplă cu notele de la simulare

Notele pot fi trecute în catalog doar la solicitarea scrisă a elevului.

Simularea Evaluării Naționale a avut loc în perioada 11-12 martie. În premieră, pe lângă elevii de la clasa a VIII-a au participat la simulare și elevii de clasa a VII-a. Aceștia au avut, tot în premieră, o treime din proba scrisă la matematică itemi de tip obiectiv, adică test grilă. Evaluarea Națională pentru clasa a VIII-a va ncepe pe 18 iunie.

CALENDAR EVALUAREA NAȚIONALĂ 2019

3 – 7 iunie 2019  Înscrierea absolvenților clasei a VIII-a la examenul de Evaluare Naţională 2019
7 iunie 2019        Elevii de clasa a VIII-a termină școala

18 iunie 2019      Limba şi literatura română – examen scris
20 iunie 2019      Matematică – examen scris
21 iunie 2019      Limba şi literatura maternă – examen scris

25 iunie 2019      Afişarea primelor rezultate (până la ora 12:00), urmată de înregistrarea contestațiilor (între orele14:00 – 20:00)
29 iunie                Afișarea rezultatelor finale

 

SUBIECTE SIMULARE LA MATEMATICĂ – CLASA A VIII-A:

SUBIECTE SIMULARE MATEMATICĂ CLASA A VII-A

 

SUBIECTE SIMULARE CLASA A VIII-A – LIMBA ROMÂNĂ:

 

SUBIECTE SIMULARE CLASA A VII-A – LIMBA ROMÂNĂ:

Citește și:


1 comment
  1. Madam Andronescu, Sunt tatal unor nefericiti copii care sunt cobai exprientelor dumneavoastra. Am avut un profesor de fizica de exceptie , un adevarat dascal, domnul profesor Zamfirescu de la Colegiu Traian din Drobeta Turnu Severin. Imediat dupa decembrie 1989 intr-o discutie cu dansul mi-a spus mie ,care ii fusesem elev iar acum era absolvent de facultate cu doi copii mici, ca : ”….daca vrei sa-i distrugi o tara ii distrugi sistemul de invatamant…..” si discutia a continuat . In acele momente nu am realizat ca ceea ce imi graise profesorul , care imi fusese un etalon moral pe perioada cat am foat elev ,aveam sa traiesc eu alaturi de copii mei . Am asistat neputincios la diluarea sistemului de invatamant concomitent cu cel valoric . Pe parcursul anilor de scolarizare a copiilor mei am vazut cum se degradeaza scara valorica a invatamantului si cum ati reusit dumneavoastra sa introduceti acea sintagma de ”politic corect” intr-un sistem care nu avea treaba cu politica . Am trait experientele declansate de dumneavoastra cu varf si indesat de la manuale alternative si pana la aceasta ultima cerinta a dvs. de a simplifica programa scolara la matematica . In tot ceea ce ati facut pana acum nu ati dovedit nici macar cat negru sub unghie ca apartineti natiei romane. Ati fost si sunt demolatorul invatamantului romanesc. Cand va vad pe sticla ma gandesc de ce nu va faceti actor, doar stiti sa mintiti la fel ca lkc . La fel ca si presedntele care isi spune profesor si dumnevoastra sunteti o urma de ceea ce ar trebui sa fiti . Retrageti-va si mancati sanatoasa pensia grasa cu care puteti iesi si nu va mai bateti joc de copii natiei astia care si asa sunt batuti de soarta cu parinti pe care in nemernicia voastra i-ati trimis sa munceasca prin tari straine.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorul Mircea Bertea: Dacă ministerul nostru ar avea inteligența pedagogică să lase școlilor autonomie, să-și organizeze orarul, predarea și învățarea așa cum cred de cuviință, lucrurile ar putea să se desfășoare mult mai bine

„Ar trebui să regândim și noi puțin școala și orele. Dacă ministerul nostru ar avea inteligența pedagogică să lase școlilor autonomie, să-și organizeze orarul, predarea și învățarea așa cum cred…
Vezi articolul