Rezultatele simulării probelor de la Evaluarea Națională, publicate vineri de Ministerul Educației, arată că peste 4 din 5 elevi de clasa a VIII-a (82,67%) nu au reușit să ia măcar nota 7 la proba scrisă la Matematică. În același timp, peste 90 de copii au obținut nota 10 la această disciplină.
Peste jumătate din elevi nu au luat nota 5 (57,63%) la Matematică, arată datele citate, care pot fi consultate mai jos în articol.
La simularea din 2023, circa 120.000 de elevi de clasa a VIII-a nu luau nota 7 la Matematică (72% dintre ei). Erau, totodată, 1.300 de note de 10.
La proba de limba română de la simularea EN VIII 2024, mai mult de un sfert din elevi nu au luat nota 5, arată datele ME. Aproape 74% au luat 5 sau mai mult.
- Amintim că peste 164.000 de elevi au participat luni, 5 februarie la simularea probei de Limba română și, a doua zi, circa 163.600 la proba de Matematică, potrivit datelor Ministerului Educației.
„Potrivit rapoartelor statistice furnizate de platforma informatică, se înregistrează următoarea situație pe probe și tranșe de note:
I. Limba și literatura română – număr note mai mari sau egale cu 5: 121.759 (73,98%)
- Distribuția notelor pe tranșe este următoarea:
II. Matematică: număr note mai mari sau egale cu 5: 69.347 (42,37%)
- Distribuția notelor pe tranșe este următoarea:
III. Limba și literatura maternă – număr note mai mari sau egale cu 5: 8.161 (82,93%)
- Distribuția notelor pe tranșe este următoarea:
Acuratețea evaluării
Reamintim faptul că este pentru prima dată când simularea se derulează în condiții similare cu cele de examen, digitalizat, iar lucrările nu au mai fost corectate de către profesorii din unitatea de învățământ, fiind distribuite aleatoriu evaluatorilor din toată țara.
Conform metodologiei de organizare și desfășurare a examenelor naționale, la o diferență mai mare de un punct între notele acordate de cei doi evaluatori, lucrările sunt recorectate de alți doi evaluatori, nota finală fiind obținută ca medie aritmetică a celor două note cu valori centrale, după eliminarea notelor extreme (cea mai mare și cea mai mică).
Din acest punct de vedere, numărul lucrărilor care au necesitat recorectare este:
Comunicarea rezultatelor
Rezultatele probelor scrise ale simulării EN VIII au fost transmise către Inspectoratele Școlare Județene/al Municipiului București. La momentul transmiterii prezentei informări, rezultatele sunt în curs de a fi transmise de la nivelul inspectoratelor școlare către fiecare unitate de învățământ atât sub forma cataloagelor cu notele finale, cât și sub forma borderourilor asociate fiecărei evaluări.
Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții cu elevii, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare”, a transmis Ministerul Educației în comunicat vineri după-amiază, 23 februarie.
„Precizări importante:
Dată fiind generalizarea evaluării digitalizate pentru simularea Evaluării Naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a în anul școlar 2023 – 2024, facem următoarele precizări:
- Lucrările scrise ale elevilor care au susținut simularea evaluării naționale se află în unitățile de învățământ în care elevii au susținut probele scrise.
- Profesorii care predau disciplinele la care s-au susținut probele simulării (limba română, matematică, respectiv limba maternă) au acces la lucrările elevilor din clasele la care predau, precum și la borderourile de evaluare corespunzătoare, pentru a le putea discuta cu aceștia, în perioada următoare, în scopul identificării nevoilor individuale ale fiecărui elev și organizării unor activități remediale care să-i susțină în procesul de pregătire din perioada următoare.
- În contextul utilizării platformei de evaluare digitalizată, Ministerul Educației dispune pentru prima oară de date relevante pentru o imagine de ansamblu asupra gradului de reușită la fiecare dintre itemii administrați. Aceasta va permite analize ulterioare referitoare la măsura în care sunt dezvoltate competențele vizate prin evaluarea națională. În acest sens, atașăm un extras din platforma de evaluare digitalizată din care rezultă gradul de reușită pe fiecare item, la nivel național, pentru limba și literatura română și matematică, precum și subiectele și baremele probelor scrise la aceste simulări (disponibile și pe subiecte.edu.ro).
La nivelul Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație se va efectua o analiză a răspunsurilor elevilor la fiecare item pentru a identifica gradul de dezvoltare a competențelor acestora.
Informațiile care permit astfel de analize pe itemi sunt disponibile și la nivelul fiecărui Inspectorat Școlar Județean/Inspectoratului Școlar al Municipiului București, respectiv al fiecărei unități de învățământ.
Dat fiind faptul că obiectivele urmărite prin organizarea simulărilor sunt familiarizarea elevilor cu rigorile unei examen real și optimizarea rezultatelor obținute de către elevi, unitățile de învățământ vor folosi datele rezultate la nivel de unitate, în vederea adoptării măsurilor adecvate pentru îmbunătățirea performanțelor școlare ale elevilor”, mai transmite ME.
Notele după corectarea din platformă se transmit profesorilor vineri
Aproximativ 24.000 de profesori asistenți și peste 12.000 de evaluatori au fost implicați la simulare, potrivit ministrei Ligia Deca.
- Recent, Comisia de examen a transmis profesorilor să discute pe lucrări cu elevii abia după finalizarea corectării în toată țara, potrivit surselor Edupedu.ro
- Conform calendarului simulării EN VIII 2024, tot astăzi, vineri, 23 februarie, elevii vor afla notele de la probele susținute la simulare. Ca până acum, acestea vor fi comunicate la școală.
- Mai exact, potrivit surselor Edupedu.ro, rezultatele se vor transmite spre centrele de examen vineri și, mai departe, spre unitățile de învățământ arondate centrului respectiv, pentru a fi prezentate și discutate cu fiecare elev, a transmis profesorilor comisia responsabilă cu organizarea simulării
- De menționat că elevii din 25 de județe și București au vineri, 23 februarie, ultima zi de vacanță mobilă, așa că ar putea să le afle prin mail/mesagerie de la profesori sau, dacă nu, luni, 26 februarie, în prima zi de cursuri din modulul 4
Informații de context. Prima simulare corectată digitalizat
Un profesor are de corectat, de regulă, 50 de lucrări de la simulările pentru Evaluarea Națională și Bac 2024, inclusiv de acasă, potrivit procedurii Ministerului Educației. Lucrările au fost scanate și încărcate pe platforma destinată evaluării digitalizate, conform sursei citate.
Potrivit surselor Edupedu.ro, profesorilor li s-a transmis prin inspectoratele școlare județene, de la comisia națională de examen, să discute pe lucrări cu elevii abia după finalizarea corectării în toată țara.
Rezultatele simulării se vor transmite spre centrele de examen vineri și, mai departe, spre unitățile de învățământ arondate centrului respectiv, pentru a fi prezentate și discutate cu fiecare elev, a transmis comisia responsabilă cu organizarea simulării, conform acelorași surse.
Profesorii au acces la lucrările elevilor de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024, conform procedurii. Secretarul de stat din Ministerul Educației Sorin Ion a declarat pe 9 februarie la TVR că rezultatele și modul de rezolvare se discută cu elevii cu lucrările pe masă și cu borderourile de corectare, în format digital.
Sorin Ion a explicat, la emisiunea Info Edu, pe 7 februarie, de ce nu se trec în catalog notele elevilor de la simularea Evaluării Naționale 2024: „Nu este foarte corect să treci în catalog, în rubrica notelor de la clasa a VIII-a, o notă care reflectă inclusiv cunoștințe de clasa a V-a”.
Procesul de corectare digitalizată prevede scanarea lucrărilor în sălile din centrele de examen, urcarea lor pe platforma de corectare digitalizată și repartizarea lor către profesori din toată țara, fără să fie din județul de origine al candidatului, în vederea notării. Corectarea digitalizată la nivel național a fost pilotată la Bacalaureat 2023 – sesiunea de toamnă și ar urma să continue în acest an la simulările de Bacalaureat, examenele propriu-zise și chiar și la concursurile/examenele profesorilor, potrivit ministrei Educației.
Ce subiecte au primit elevii la simularea EN VIII 2024
- Subiecte Română simulare Evaluarea Națională clasa a VIII-a 2024. Itemi de înțelegere a două texte la prima vedere, de Simona Antonescu și Liviu Papadima, plus cerințe de vocabular și gramatică. „Crezi că există mai multe feluri de a descifra lumea în care trăim?” – subiectul scurt de motivare / Subiectul al II-lea cerea un rezumat
Vezi și: Profesorul Cătălin Ciupală, despre subiectele la matematică de la simularea Evaluării Naționale 2024: Au fost bine gândite. N-aş dori ca mediocritatea să se răsplătească cu peste nota 9.50
Calendarul simulării Evaluării Naționale 2024:
- 5 februarie 2024: Limba şi literatura română – probă scrisă
- 6 februarie 2024: Matematică – probă scrisă
- 7 februarie 2024: Limba şi literatura maternă – probă scrisă
- 23 februarie 2024: Comunicarea rezultatelor
Simularea pentru Bacalureat 2024 are loc în perioada 4-7 martie, conform calendarului oficial.
Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.
15 comments
Un elev din 5 nu stie ordinea operațiilor conform rezultatelor acestei simulări.
Un elev din 5 a fost neglijat. Este un număr mult prea mare! 20% nu au niște cunoștințe de baza. Nu trebuia ajuns in liceu cu lipsa acestor cunoștințe de baza. Cine ii poate ajuta pe acești 20% ? Părinții, internetul, sistemul de învățământ ? Acest procent ar trebui sa ridice niște întrebări.
Iar 26% nu știu ce este intersecția a doua mulțimi…
Si mai mult de atât analizând rezultatul punctului 6 peste 40% nu au știut sa interpreteze rezultatele prezentate in diagrama prezentata.
Notele reflecta suma cheltuita de parinti pentru meditatii….
Notele arată că, meditații sau nu, din coadă de câine nu faci ciur de mătase.
Profesorii de matematica nu mai fac nimic la clasa si asteapta sa le vina la meditatii!Asta se intampla atat la gimnaziu cat si la liceu!
ministerul ii tine in brate si a facut din matemaica si romana materiile lui Dumnezeu care hotarasc soarta unor copiii pe viata!Ar trebui sa se introduca ca in vest un test de cultura generala la sfarsitul liceului prin care sa se intre la liceu!Dar suntem condusi de un profesor mediocru care vrea sa distruga invatamantul si sa ne faca pe toti culegatori de sparanghel in Germania!
Nene!!!!! Poate să vină să-ți predea câștigătorul medaliei Fields, tot elevul trebuie să învețe! Știați de 4 ani că la final de clasa a 8-a vine EN, știați că ține loc de concurs de admitere la liceu și vă convine așa, ce vă dați cu posteriorul de pământ? Puneți-vă copiii să învețe!
Vă recunoasteți ,așa este? Copilul a luat note mari.Nu ai înțeles nimic din comenariul meu .Atât ai putut!!!
Corectările făcute de profesori mediocrii (cei cu note mici la examenul lor de profesor) ,corectează un copil premiant .La clasa nu prea stim sa predăm ,să fim cât mai expliciți fata de elevi …..Și le cerem copiilor sa știe ceea ce ei nu stiu .D-na ministră cum vă permiteți să îi angajați în învătământ? Sunt de acord este doar o simulare .Dacă facem contestații le scădeti din abiție ,așa faceti si în iunie? De aceea plătim meditații d-na ministru pentru că la clase nu stim sa predam ,nu suntem expliciți pentru elevi.Dar cred că sistemul ne vrea PROȘTI!!
Semnat:: o mamă cu un copil premiant si voi la corectare v-ați bătut joc sau atât puteți??
Atât a putut copilul dumitale, premiant sau nu. Dacă dumneata îi corectezi temele… mai mult strici.
Simularea si-a indeplinit scopul pentru copilul dumitale: i-a aratat ca nu este atat de pregatit pe cat are impresia si ca in timpul ramas macar sa stie pe ce sa se axeze cand repeta ce a invatat. Sa ia aminte si va reusi o nota mult mai mare la EN.
De unde știi dumneata cât a luat la evaluare ? Ptr cultura ta generala a luat peste nota 9 si la română si matematica.Vorbim de profesori mediocrii care nu au ce căuta în învățământ,sau fac pe proștii ptr medirații sau chiar sunt proști .Avem un învățământ gratuit dar totuși plătim meditații .Despre adra vb domnule ,nu despre copilul meu ,vb de copiii tuturor .Noi suntem de vină că acceptăm .
Asta e OanaM, 🙂 că o tot ține cu ”mediocrii” cu prea mulți ”i” în sus și în jos… fără să-și dea seama cât de habarnistă e.
Tu nici n-ai copii, femeie, despre ce blana ursului din pădure vorbești?
@adriana: cu foarte multe eforturi și o luptă acerbă cu birocrația statului, am reușit să adopt un copil, care merge la o grădiniță privată și va urma o școală privată, pentru că la stat nu are ce și de la cine să învețe, ca dovadă rezultatele obținute la simulare, care demonstrează că nu îi tratați pe copii în mod egal, ci îi favorizați pe cei care vin la meditații. Așa că tu ești o bugetară habarnistă, plătită degeaba din banii noștri, ai celor care lucrează în sistemul privat. Voi, așa zișii profesori sunteți principalii vinovați pentru aceste rezultate slabe ale elevilor
La unele școli din Bcuurești refuze comunicarea rezultatelor astăzi și conducerea spune că vor fi comunicate săptămâna viitoare. Totodată, conducerea Școlii Maria Rosetti – sectro 2 Bucuresti precizează că este ilegal că au fost afișate de alte școli. Puteti vă rugăm să clarificați acest lucru? Vă mulțumim.
ar fi interesant analize privind rezultatele pe regiuni, oras/rural, scoli de stat/private.
aproape 60% note sub 5 la matematica…