Rezultate simulare BAC 2024: Aproape 40% dintre elevii de clasa a XII-a nu au luat nota 5 la Limba română / La matematică sau istorie, 35% nu au luat peste 5

32.262 de vizualizări
Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com
Rezultatele de la simularea examenului de Bacalaureat 2024 pentru elevii de clasa a XII-a au fost comunicate de Ministerul Educației. Aproape 40% dintre elevii de clasa a XII-a nu au luat nota 5 la Limba română, de două ori mai mulți decât la simularea de anul trecut. La matematică sau istorie, proba obligatorie a profilului, 35% dintre elevi nu au luat peste 5. Ministerul Educației anunță că „rezultatele încă se transmit de la nivelul inspectoratelor școlare către fiecare unitate de învățământ sub forma cataloagelor cu notele finale”.

„Borderourile asociate fiecărei evaluări, corespunzătoare celor 33 de tipuri de subiecte, vor fi trimise de către Ministerul Educației inspectoratelor școlare până cel târziu marți, 19 martie 2024, urmând a fi transmise de către inspectorate către fiecare unitate de învățământ cel târziu până pe 20 martie 2024”, transmite instituția în comunicat.

Aproape 40% dintre elevii de clasa a XII-a nu au luat nota 5 la Limba română, iar la matematică sau istorie, 35% nu au luat peste 5, potrivit comunicatului transmis de Minister vineri după amiază.

În total au fost 22 de note de 10 în țară la simularea examenului de BAC 2024 și 663 de note de 10 la proba obligatorie a profilului matematică sau istorie, mai transmite Ministerul Educației.

La proba de limba română cele mai multe note, aproape 40%, au fost sub 5. Alți 22% dintre elevi au luat note între 5 și 6 la această probă. La simularea de anul trecut, doar 20% dintre elevi au luat sub nota 5.

Pentru a trece proba e necesară o notă de minimum 5, însă examenul este promovat dacă media este de peste 6.

La matematică sau istorie, proba obligatorie a profilului, cei mai mulți elevi – aproape 36% au obținut sub nota 5. Între 5 și 6 au luat 13% dintre elevii de clasa a XII-a. Anul trecut procentul a fost similar (aproximativ 33 la sută au luat atunci sub nota 5).

  • Ministerul precizează că „la momentul transmiterii prezentei informări, rezultatele se transmit de la nivelul inspectoratelor școlare către fiecare unitate de învățământ sub forma cataloagelor cu notele finale. Borderourile asociate fiecărei evaluări, corespunzătoare celor 33 de tipuri de subiecte, vor fi trimise de către Ministerul Educației inspectoratelor școlare județene/Inspectoratului Școlar al Municipiului București până cel târziu marți, 19 martie 2024, urmând a fi transmise de către inspectorate către fiecare unitate de învățământ cel târziu până pe 20 martie 2024”.
Comunicatul integral al Ministerului Educației:

“Rezultatele înregistrate la probele scrise ale simulării examenului național de bacalaureat 2024 au fost transmise către Inspectoratele Școlare Județene/al Municipiului București. La momentul transmiterii prezentei informări, rezultatele se transmit de la nivelul inspectoratelor școlare către fiecare unitate de învățământ sub forma cataloagelor cu notele finale. Borderourile asociate fiecărei evaluări, corespunzătoare celor 33 de tipuri de subiecte, vor fi trimise de către Ministerul Educației inspectoratelor școlare județene/Inspectoratului Școlar al Municipiului București până cel târziu marți, 19 martie 2024, urmând a fi transmise de către inspectorate către fiecare unitate de învățământ cel târziu până pe 20 martie 2024.

În ceea ce privește modalitatea de comunicare a rezultatelor, Ministerul Educației face demersuri pentru dezvoltarea Platformei de evaluare digitalizată, astfel încât, începând de anul școlar viitor, rezultatele probelor scrise ale simulărilor examenelor naționale să fie comunicate anonimizat, prin afișare pe platformă, similar examenelor naționale. 

D. Precizări importante

Dată fiind generalizarea evaluării digitalizate pentru simularea probelor scrise din cadrul examenului de Bacalaureat, facem următoarele precizări:

  • Lucrările scrise ale elevilor care au susținut simularea probelor scrise din cadrul examenului de bacalaureat se află în unitățile de învățământ în care elevii au susținut probele scrise.
  • Profesorii care predau disciplinele la care s-au susținut probele simulării au acces la lucrările elevilor din clasele la care predau, precum și, începând cu 20 martie, la borderourile de evaluare corespunzătoare. Conducerile unităților de învățământ vor pune la dispoziția cadrelor didactice borderourile de evaluare transmise de la nivelul Ministerului Educației prin inspectoratele școlare, pentru a fi folosite în procesul de vizualizare a lucrărilor de către elevi/părinți.
  • În contextul utilizării platformei de evaluare digitalizată, Ministerul Educației dispune pentru prima oară de date relevante pentru o imagine de ansamblu  asupra gradului de reușită la fiecare dintre itemii administrați. În acest sens, menționăm că, dat fiind numărul mare de tipuri de subiecte (33) și faptul că procesul de evaluare s-a încheiat în cursul serii de joi, 14 martie, statisticile privind gradul de reușită pe fiecare item, la nivel național, vor fi făcute publice cel mai târziu pe 22 martie.

Precizăm că datele care stau la baza prezentei sinteze a rezultatelor au fost extrase din Platforma de evaluare digitalizată și prelucrate la nivelul Ministerului Educației. Informațiile care permit astfel de analize, precum și analize ale gradului de reușită pe itemi vor fi disponibile la nivelul fiecărui Inspectorat Școlar Județean/Inspectoratului Școlar al Municipiului București, respectiv al fiecărei unități de învățământ odată cu transmiterea borderourilor de evaluare.

Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții cu elevii, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare”.

Rezultatele de la simulare nu vor fi făcute publice, dar vor fi comunicate prin profesorii elevilor. Potrivit procedurii de organizare a simulărilor în anul școlar 2023-2024, rezultatele nu se contestă (art. 13, alin. 8 din procedură) și pot fi trecute în catalog la cerere.

Art. 18 – „(1) Prezența și rezultatele elevilor la simulările naționale se înregistrează în aplicația informatică SIIIR. Rezultatele obținute la simulările naționale nu sunt afișate și nu sunt făcute publice. (…)

(3) Lucrările scrise ale elevilor care au susținut probele din cadrul simulărilor examenelor naționale se arhivează și se păstrează, până la sfârșitul anului școlar următor, în unitatea de învățământ din care provin aceștia”.

Informații de context

Este a doua sesiune de corectare digitalizată a unor lucrări la nivel național, după simularea Evaluării Naționale de acum aproape o lună. Rezultatele simulării EN VIII 2024 centralizate la nivel național au arătat că peste 135.000 de elevi de clasa a VIII-a nu au obținut nota 7 la Matematică și că trei sferturi dintre elevii de clasa a VIII-a care au scris la simularea Evaluării Naționale rezumatul cerut nu au luat niciun punct pentru corectitudinea punctuației în textul scris de ei.

Procesul de corectare digitalizată prevede scanarea lucrărilor în sălile din centrele de examen, urcarea lor pe platforma de corectare digitalizată și repartizarea lor către profesori din toată țara, fără să fie din județul de origine al candidatului, în vederea notării. Corectarea digitalizată la nivel național a fost pilotată la Bacalaureat 2023 – sesiunea de toamnă și ar urma să continue după simulările de Bacalaureat, examenele propriu-zise, chiar și la concursurile/examenele profesorilor, potrivit ministrei Educației, Ligia Deca.

Lucrările de la simulări ale elevilor din școlile cu „acces limitat la Internet” au putut fi scanate în alt centru de examen sau la comisia județeană de examen, iar în cazul în care platforma de evaluare digitalizată pică „se va interveni în timp real pentru suplimentarea resurselor sau identificarea și rezolvarea oricărei probleme”. 

De asemenea, lucrările elevilor de la simulările examenelor naționale 2024 au putut fi scanate din nou de profesorii din școli și încărcate pe platformă dacă evaluatorii au observat că sunt scanate greșit sau că nu sunt toate paginile pe care lucrarea ar trebui să le aibă, conform unor răspunsuri dintr-un ghid al Ministerului Educației lansat luna trecută.

Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Rezultate simulare Bac 2024. În județul Timiș, aproape 60% au media sub pragul de promovare
Rezultate simulare BAC 2024. Profesorii au avut termen limită de evaluat lucrările pe platforma online. Notele elevilor vor fi comunicate vineri, 15 martie, la școală
SURSE Noul termen limită pentru evaluarea lucrărilor de la BAC 2024 a fost prelungit până miercuri, 13 martie, după nemulțumirile profesorilor
Câte 70-80 de lucrări primite de profesori la corectat, “până luni”, după simularea de BAC 2024. Mulți evaluatori spun că termenul e imposibil / Profesorii ar trebui plătiți pentru aceste simulări ale examenelor naționale, potrivit liderului sindical Marius Nistor
Rezultate simulare BAC 2024. Profesorii au avut termen limită de evaluat lucrările pe platforma online. Notele elevilor vor fi comunicate vineri, 15 martie, la școală
Peste 22 de mii de elevi au lipsit la simularea pentru Bacalaureat, la proba obligatorie a profilului / S-au prezentat mai mulți elevi decât anul trecut, potrivit datelor Ministerului Educației

14 comments
  1. Ministerul a uitat însă să precizeze că este fix generația care a început cls a 9-a in plină pandemie.
    Care 2 ani a facut cursuri on-line, hibrid, cu scenarii roșii, cu cote de vaccinare sau nu a făcut deloc.

    Același lucru l-a ignorat și la simularea de Evaluare Națională când elevii înscriși acum erau atunci in clasa a 5-a.

    Nu e o justificare desigur dar să nu ții cont de astfel de date, uitând cum au fost obligați profesorii să îi promoveze pe toți deși elevii NU partcipau la orele on-line, cum au fost încheiate mediile cu doar 2 note anul trecut și alte elemente asemănătoare denotă fie cinism, fie o incompetență pedagogică incurabilă.

  2. Domnule / doamna,,B” toți ,,actorii învățământului ” au o contribuție la distrugere.Profesorii de 34 de ani nu au vrut schimbarea sistemului nici pentru ei ,nici pentru elevi,nici pentru părinți.Profesorii vor doar salarii mari,dar sistemul asta putred s a întors și impotriva lor,că de și ei sunt părinți și ei au copiii elevi .Trist,Romania eșuată.

    1. Doamnă Ana, nu profesorii nu vor doar salarii “mari”. Cei carora le pasa cu adevarat cer, si nu de azi de ieri, criterii clare de admitere in scoli, licee si universitati, programe aerisite si moderne, cursuri de perfectionare din care chiar sa inveti ceva, curriculum adecvat si multe altele. Si, mai ales, respect. Din partea parintilor si a elevilor. Ghiciti cine nu e in stare sa dea curs acestor cereri! E o institutie populata de incapabili si de incompetenti.

    2. Un fost profesor conduce țara (deși a fost politician și atât în ultimii 25 de ani), dar cei din guvern și parlament sunt repetenții de ieri și ei decid ce se face și se desface în România. Hai să nu mai dăm cu noroi în profesori, la ce nivel e finanțat sistemul (și nu mă refer doar la salarii) e de mirare că mai stă ceva în picioare.

      Profesorii n-au dorit schimbarea?! Poate vreți să spuneți că schimbări au fost aduse de FIECARE din politicienii ajunși miniștri ai educației, nicio schimbare nu a fost dusă la capăt, niciuna n-a fost măsurată după rezultate, niciuna n-a avut vreun scop anunțat, doar schimbări de dragul schimbării!! Haos total în sistem, haos total în societate – am ajuns aici pentru că ați votat ce ați votat de 34 de ani, dragilor. Asumați-vă partea voastră de vină.

  3. Acest sistem de corectare al lucrarilor este unul care a adus numai probleme. Este un experiment…inca unul…sortit esecului. Ma intreb daca unele lucrari chiar au fost corectate …pentru ca , altfel, nu-mi explic cum lucrarea unui copil care a facut totul corect, conform baremului dat, este notata cu 7.55. Si acesta este doar un caz….nu poti sa-ti vezi lucrarea, nu poti sa afli unde ai gresit, nu poti depune contestatie. Inteleg ca sunt rezultate mici la cei care nu au invatat suficient, dar de cei care au invatat…chiar ne batem joc?
    Cea mai buna metoda este corectarea fata-in -fata, profesorul -evaluator si elevul…in acest mod, elevul isi vede greselile si nu se poate nici frauda examenul…si , daca s-ar vrea, s-ar putea face acest lucru…trebuie doar sa vrem si sa ne pese de generatiile care sunt viitorul acestei tari.

    1. Foarte proastă ideea!
      S-a implementat la concursul de directori corectarea grilei în fața candidatului.
      Nu mai zic că, deși s-a corectat lucrarea GRILĂ în fața candidatului, acesta a făcut CONTESTAȚIE și a luat nota care îi era necesară (peste 7).
      Dvs. vă auziți ce propuneți?
      Chiar nimeni în țara aceasta nu mai are logică, bun simț, nu gândește lucrurile?
      Veniți cu propuneri care să înlesnească intervențiile și cu teme false.
      Se pot vedea lucrările !
      Și se vor discuta lucrările, mai aveți puțină răbdare!
      Dar dvs de unde știți că elevul respectiv chiar a scris bine, din moment ce spuneți că nu ați văzut lucrarea?
      Așteptați și vedeți lucrarea, apoi veniți și comentați.
      Chiar aștept răspunsul dvs!

  4. Îmi exprim totalul dezacord față de acest experiment pe care ministerul, dna.ministru Deca îl sprijină.
    Total dezacord față de cum ați înțeles, dna ministru să faceți reformă pe seama acestei generații, afectată de măsurile hilare din 2020!
    Total dezacord față de aruncarea întregii responsabilități pe umerii elevilor, părinților, profesorilor!
    Doamna ministru nu are nimic să-și reproșeze: ea este perfectă!
    Atât!

  5. Avand in vedere ca un elev sta la scoala aproape 7-8 ore zilnic (programul unui adult) ar fi normal ca sa stie de un minim 7 fara sa lucreze acasa.
    In afara este suficient – la noi nu, afara stiu sa aplice ce invata in scoala – la noi nu. Cu ce sunt diferiti copiii din Ro. fata de cei din afara ? Sau problema este in alta parte, intr-un sistem de invatamant care de un secol nu a mai fost reformat in adevaratul sens al cuvantului ?

    1. Ce ai zice de faptul ca în străinătate dacă ești de nivelul respectiv ,ești educat pentru acel nivel altfel nu.Daca din greșeală ai nimerit la clasa 8 și tu ești de clasa 6,te observa,te vede ca mergi mai greu,te testează și te trimite înapoi la clasa 6. La noi e ca la nimeni.Desi este evident ca nu au cunoștințe nici de clasa 5 ,ei sunt la liceu!Cine a mai pomenit asa ceva?!

  6. Cum vă place să dați numai știri negative…

    Ar trebui să sune așa: 60% au luat PESTE 5 la română, 64+% au luat PESTE 5 la proba obligatorie și la proba la alegere.

    Pentru o simulare fără niciun interes pentru elevi, rezultatele nu sunt rele.

    Pentru mine, mult mai interesant era să fie publicate aceste statistici însoțite de context:

    – câți din elevii ”înscriși” la simulare au și participat? (Spun asta pentru că din numărul de elevi ai claselor terminale din liceul meu, jumătate erau de la seral și n-a venit nici măcar unul singur. Nu-i interesează, și nu-i interesează nici examenul propriu zis, ei vor doar certificatul de absolvire. Am văzut într-un formular gforms un liceu care raportase vreo 80 de candidați, toți de la seral, prezenți 2 la prima probă.)

    – cum s-a calculat promovabilitatea? Din numărul participanților care efectiv au susținut probele, sau din numărul total?

    – care e procentul notelor (pe discipline) unde s-au recorectat lucrările de către alți evaluatori, pentru că diferențele de notare inițiale erau mai mari de 1 punct? (Ne dau o idee cât de grozave sunt corectările așa-zis ”digitalizate” și cam care va fi procentul de contestații la vară).

    Și dincolo de asta… ministerul impune termene, ministerul se șterge undeva cu termenele… Halal minister. Dacă nu-s capabili, să lase pe alții. Sau mai simplu, să stabilească termene rezonabile, nu heirupiste. Au uitat că dincolo de simulare, există și ore de predat și multe alte activități pe care școala trebuie să le desfășoare?!

  7. Ce “surpriza”!! Probabil ca, dezamagiti fiind, precum cei din Constanta, de subiecte, de scoala si de viata in general, nu s-au putut aduna si concentra. Ah, sa nu uit, si mai e si campania asta “animalica” a dinozaurilor “comunisti, pucisti, conservatori etc…” impotriva minunatei generatii. Care, oricum, va pleca din tara, scarbita de aerul pe care-l trage in piept. Problema e ca vor pleca avand 8 clase, cu cateva mai multe decat trenul!
    Multumiri ministerului si luminatilor care-l populeaza de zeci de ani! Le cautati de mult timp in coarne, nu cumva sa-i atingeti cu vreo floare-n libertatea lor! Na, acum convingeti-i sa invete! Sau faceti-le la vara niste subiecte asa, de vara, sa nu ramana, saracutii, dezamagiti inca o data.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ligia Deca, întrebată de ce Guvernul nu și-a respectat promisiunea pentru profesorii debutanți, de a le acorda salariul mediu pe economie în 2024: „Grilele de salarizare includ un nivel absolut decent pentru profesorii debutanți” / Aceștia primesc 250 de lei în plus, de la 1 ianuarie și încă 200 de lei de la 1 iunie

„Un nivel absolut decent”, așa califică ministrul Educației, Ligia Deca, salariul profesorului debutant pentru anul 2024, prevăzut în grilele de salarizare aprobate joi de Guvernul Ciolacu prin ordonanță de urgență.…
Vezi articolul
Ce rol au scrisul de mână

UPDATE Românii care lucrează în străinătate pot primi alocații europene pentru copii de până la 160 de euro – precizările Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială de la Ministerul Muncii

Românii care lucrează legal în străinătate, pe teritoriul Uniunii Europene, pot primi alocații europene pentru copii de până la 160 de euro, potrivit Digi24. Agenția Națională pentru Plăți și inspecție…
Vezi articolul