Rezultate Evaluarea Națională clasa a IV-a la Matematică, 2019. Aproape jumătate dintre elevi nu au știut să rezolve problema 8, cu o scădere și o împărțire

23.856 de vizualizări
Cele mai multe rezultate greșite sau absente la testele de la proba de Matematică a Evaluării Naționale de clasa a IV-a din 2019 au fost pentru două probleme asemănătoare, una în testul 1 și alta în testul 2. Potrivit Raportului cu rezultatele Evaluării Naționale de la clasa a IV-a, publicat de Centrul Național de Evaluare și Examinare din subordinea Ministerul Educației, problema presupunea efectuarea unei operații de scădere, urmată de una de împărțire, pentru a afla răspunsul. Cu toate acestea, 48,15% dintre elevi nu au rezolvat corect sau nu au răspuns la problema respectivă de la Testul 1 și 43,86% la cea de la Testul 2. ”Elevii nu performează în general la rezolvarea itemilor (n.r. problemelor) de raţionament”, susține raportul citat.

Este vorba despre problema cu numărul 8. Iată enunțurile primite de elevi:

Testul 1, Subiect 8: „La un concurs internaţional de desen participă 1 208 elevi. Fetele participante la concurs sunt cu 254 mai multe decât băieţii participanţi. Câte fete si câţi băieţi participă la concurs?”

Testul 2, Subiect 8: „La un concurs internaţional de caligrafie participă 1 402 elevi. Fetele participante la concurs sunt cu 186 mai multe decât băieţii participanţi. Câte fete si câţi băieţi participă la concurs?”

Pentru aceste probleme rezultatele au fost următoarele:

Testul 1: 38,4% – răspuns greșit, 5,46% – lipsă răspuns (43,86% total)

Testul 2: 42,42% – rpspuns greșit, 5,73% – lipsă răspuns (48,15% total)

Astfel de probleme se rezolvă prin scăderea numărului în plus de fete din total și împărțirea rezultatului la 2. Cu toate acestea un procent foarte mare de elevi au întâmpinat dificultăți cu acest tip de problemă.

Ce alte exerciții au rămas nerezolvate:

Două probleme de la Testul 1, problemele 2 și 5 au fost prea grele pentru peste o treime dintre elevii de clasa a IV-a care au susținut Evaluarea Națională.

Testul 1, Subiect 2:În Germania, la Nürnberg, în anul MDCLXII, a început producția creioanelor în fabrică. Cum se scrie acest număr cu cifre arabe?

  • A. 1 412
  • B. 1 512
  • C. 1 662
  • D. 1 672

Răspunsul corect era C. 1662. Pentru elevii de clasa a IV-a care au dat Evaluarea Națională 2019, problema a fost una dificilă având în vedere că 33% nu au știut varianta corectă.

Testul 1, Subiect 5: Ascuţitoarea a fost inventată de francezul Bernard Lassimone în anul 1 828. Aproximează, la ordinul sutelor, numărul 1 828.

  • A. 1 800
  • B. 1 820
  • C. 1 830
  • D. 1 900

36% dintre elevi nu au știut că A. 1.800 este răspunsul corect pentru acest exercițiu.

Raportul notează că „Răspunsurile date denotă că majoritatea elevilor au dovedit că au competenţe de operare cu numere naturale, în rezolvarea de exerciţii şi probleme diverse. Elevii nu performează în general la rezolvarea itemilor de raţionament, ci mai mult la cei din domeniul cunoaştere şi din cel de aplicare. De asemenea, constatăm, din păcate, o practică de neexersare suficientă la clasă a itemilor de tip rezolvare de probleme cu numere naturale.”

O problemă cu grafic a fost o altă piatră de moară pentru o treime dintre elevii care au susținut Evaluarea Națională de la clasa a IV-a în 2019. Este vorba despre problema nr 15 de la Testul 2, pe care o redăm în continuare:

”Conform unui sondaj de opinie la care au răspuns elevi din învăţământul primar, acestia preferă să deseneze cu cinci culori. Numărul de elevi care au răspuns la sondajul de opinie si preferinţele lor sunt prezentate în diagrama de mai jos. Două culori sunt preferate în număr egal de elevi…

„Scrie, pe spaţiul punctat de mai jos, numele acestor două culori si câţi copii au votat pentru fiecare dintre cele două culori.”

Răspunsul era: portocaliu și verde, câte 30 de voturi.

Cu toate acestea peste 30% nu au reuși să răspundă corect, iar 3,3% nu au răspuns deloc.

FOTO: captura test


2 comments
  1. Teste specifice unui sistem putred si vai de el.
    Testul 1- Intrebarea 2 arata pana unde merge prostia profesorului roman.

    Copiii astia au grave probleme de intelegere si logica, iar prrocuparea profesorului este ca un elev de clasa a IV-a sa cunoasca cifrele romane pana la 1632.

    Pe ce lume traiesc oamenii astia? Ce sens are ca un copil de 10 ani sa cunoasca lucruri fara nicio o legatura cu viata mai ales ca sunt vaduviti de intelegerea unor notiuni de baza?

    Un sistem mizerabil gestionat mizerabil de o casta de puturosi care refuza adaptarea la vremurile in care traim.

    La 10 ani, 1632 in cifre romane? Astia sunt oameni normali?

    1. Cred ca nu ati invatat cifrele romane : nu exista “sa cunoasca cifrele romane pana la 1632.”
      Trebuie sa invete cateva numere : I =1, V = 5, X = 10, L= 50, C=100, M=1000 si doua reguli : numar mic apoi mare se scade, ex. IX = 9, numar mare apoi mic se aduna XI = 11. Atat.

      MDCLXII inseamna 1000+500+100+50+10+1+1 = 1662

      Se invata impreuna cu citirea ceasului analogic (cel cu limbi). Stiti cati liceeni nu stiu sa citeasca ceasul cu limbi? Ati fi uimit. In viata de zi cu zi sunt destule marcaje cu cifre romane. Sau macar cand ne luam un Apple sa nu zicem ca prostii ‘OS ics’, iar cand ni-se explica ca X insemana 10 tot sa nu intelegem.

      Eu am invatat prin clasa a 3-a cifrele romane si nu m-a afectat deloc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

RAPORT Aproape 4.500 de elevi de clasa a VIII-a au abandonat școala în 2023, echivalentul a 178 de clase cu câte 25 de copii / În ultimul an de gimnaziu au rămas corigenți peste 7.800 de elevi

Aproape 4.500 de elevi de clasa a VIII-a au abandonat școala în ultimul an școlar, potrivit Raportului privind modul de organizare şi desfăşurare a examenelor naţionale în sesiunea iunie-iulie 2023.…
Vezi articolul

EXCLUSIV Admitere la liceu 2020 cu modificări: Proiectul de ordin care elimină obligativitatea școlii profesionale pentru elevii cu medii sub 5, finalizat de ministrul Educației

Ministrul Educației a finalizat proiectul de ordin care schimbă admiterea la liceu, prin eliminarea mediei 5 ca limită pentru înscrierea la liceu. Edupedu.ro a obținut în exclusivitate proiectul care modifică…
Vezi articolul

Subiecte simulare județeană pentru Evaluarea Națională 2024. La limba română, elevii din Maramureș au avut să motiveze dacă momentele dificile pot fi depășite mai ușor cu ajutorul prietenilor

Elevii din județul Maramureș au susținut luni, 11 decembrie, proba scrisă la Limba română din cadrul simulării județene a Evaluării Naționale 2024. La subiectul I, unul dintre textele la prima…
Vezi articolul