Rezultate Evaluare Națională 2022: Sorin Cîmpeanu, despre contestațiile elevilor din județul Dâmbovița: La matematică, doar trei teze au avut diferențe mai mari de 0.5 puncte

Foto: gov.ro

”Doar trei teze au avut diferențe mai mari de 0.5 puncte, cea mai mare diferență fiind de 0.6 puncte, 60 de sutimi. Mai mult de atât, 88.5% dintre teze nu am avut nota modificată sau au avut diferențe de cel mult 30 de sutimi, 0.3 puncte.”, a declarat ministrul Educației, în cadrul unei conferințe de presă, despre situația contestațiilor la matematică de la Evaluarea Națională 2022 din județul Dâmbovița. Amintim că, în cadrul Evaluării Naționale 2022, a fost pilotată corectarea digitalizată a lucrările elevilor din Dâmbovița.

Sorin Cîmpeanu: „La nivelul județului Dâmbovița, pentru a putea observa diferența dintre evaluarea digitală și evaluarea clasică, avem următoarea situație: în județul Dâmbovița, prin pilotarea evaluării digitalizate, calitatea evaluării a fost mult îmbunătățită în raport cu media națională. La proba de matematică, 98.5% dintre notele contestate au rămas nemodificate sau au suferit modificări de maximum 50 de sutimi. 98.5% au rămas nemodificate sau au generat diferențe mai mici de 50 de sutimi. Asta este o pledoarie pentru evaluare digitală, pentru evaluare obiectivă, pentru o evaluare în interesul elevului. Doar trei teze au avut diferențe mai mari de 0.5 puncte, cea mai mare diferență fiind de 0.6 puncte, 60 de sutimi. Mai mult de atât, 88.5% dintre teze nu am avut nota modificată sau au avut diferențe de cel mult 30 de sutimi, 0.3 puncte.

La proba de limba și literatura română, niciun elev nu avut nota modificată, cu diferențe de un punct sau mai mult, în județul Dâmbovița, o altă probă pentru evaluarea digitalizată. 81.5% dintre note au avut diferențe sub 0.5 puncte în județul Dâmbovița.”

Edupedu.ro a scris că importanța corectării digitalizate se va vedea după ce se vor afișa contestațiile. În cazul corectării digitalizate, dacă diferența de notare dintre cei doi corectori este mai mare de un punct, atunci lucrarea este direcționată automat către alți doi corectori, după cum a declarat pentru Edupedu.ro secretarul de stat Sorin Ion: „În cazul în care diferența depășește un punct, automat diferența de punctaj se sesizează de către platformă și este redirecționată către alți doi evaluatori pe care îi avem de rezervă.” Mai multe detalii aici.

Ce înseamnă corectarea digitalizată

Lucrarea este rezolvată pe hârtie, iar apoi este scanată în fața elevului. După ce va fi scanată, lucrarea vor fi transmisă pe o platformă în sistem securizat către evaluatori, după cum spunea în luna mai Sorin Cîmpeanu. Profesorii corectori nu se cunosc între ei.

În cazul corectării digitalizate, dacă diferența de notare dintre cei doi corectori este mai mare de un punct, atunci lucrarea este direcționată automat către alți doi corectori, după cum a declarat pentru Edupedu.ro secretarul de stat Sorin Ion: „În cazul în care diferența depășește un punct, automat diferența de punctaj se sesizează de către platformă și este redirecționată către alți doi evaluatori pe care îi avem de rezervă.” Mai multe detalii aici.

Informații de context

Amintim că Edupedu.ro a scris în luna februarie că Sorin Cîmpeanu anunța că Bacalaureatul și Evaluarea Națională 2022 vor fi evaluări computerizate și standardizate în câte un județ. Mai multe detalii aici.

Ministrul Educației a spus la DCNews că în județele Dâmbovița și Călărași elevii de clasa a VIII-a și a XII-a vor susține anul acesta Evaluarea Națională și BAC-ul prin testare digitalizată.

Secretarul de stat Sorin Ion a declarat în luna mai pentru Edupedu.ro că platforma folosită pentru corectarea digitalizată pentru Evaluarea Națională și BAC 2022, în cele două județe, va fi Intuitext, a companiei Softwin SRL, gratuit, pe bază de parteneriat. Mai multe detalii aici.

Mai amintim că Edupedu.ro a scris încă din iulie 2021 că ministrul Educației a anunțat modificări radicale în corectarea lucrărilor de la examenele naționale și în evaluarea rezultatelor, după ce la Evaluarea Națională 2021 au fost depuse peste 20.000 de contestații. „Ministrul Educației: Scanarea lucrărilor pe care se aplică un cod de identificare se va face în sala de examen, în prezența candidaților. Corectarea va fi online, făcută de evaluatori care nu pot comunica între ei”, declara la acea vreme Sorin Cîmpeanu. Mai multe detalii aici.

Citește și:
Rezultate Evaluare Națională 2022. Cu aproape 10 puncte a scăzut procentul elevilor din Dâmbovița cu note sub 5 la Matematică, față de anul trecut / În Dâmbovița s-a pilotat corectarea digitalizată a lucrărilor
Ministrul Educației: Avem colegi profesori, din păcate, care au fost departe de programa pe care ar fi trebuit să o respecte în interesul elevilor / La matematică, avem nevoie de o abordare mai practică și mai puțin abstractă
Ministrul Educației spune că ar trebui ca la Evaluarea Națională 2023 toate lucrările elevilor să fie corectate digitalizat
Exit mobile version