”Doar trei teze au avut diferențe mai mari de 0.5 puncte, cea mai mare diferență fiind de 0.6 puncte, 60 de sutimi. Mai mult de atât, 88.5% dintre teze nu am avut nota modificată sau au avut diferențe de cel mult 30 de sutimi, 0.3 puncte.”, a declarat ministrul Educației, în cadrul unei conferințe de presă, despre situația contestațiilor la matematică de la Evaluarea Națională 2022 din județul Dâmbovița. Amintim că, în cadrul Evaluării Naționale 2022, a fost pilotată corectarea digitalizată a lucrările elevilor din Dâmbovița.
Sorin Cîmpeanu: „La nivelul județului Dâmbovița, pentru a putea observa diferența dintre evaluarea digitală și evaluarea clasică, avem următoarea situație: în județul Dâmbovița, prin pilotarea evaluării digitalizate, calitatea evaluării a fost mult îmbunătățită în raport cu media națională. La proba de matematică, 98.5% dintre notele contestate au rămas nemodificate sau au suferit modificări de maximum 50 de sutimi. 98.5% au rămas nemodificate sau au generat diferențe mai mici de 50 de sutimi. Asta este o pledoarie pentru evaluare digitală, pentru evaluare obiectivă, pentru o evaluare în interesul elevului. Doar trei teze au avut diferențe mai mari de 0.5 puncte, cea mai mare diferență fiind de 0.6 puncte, 60 de sutimi. Mai mult de atât, 88.5% dintre teze nu am avut nota modificată sau au avut diferențe de cel mult 30 de sutimi, 0.3 puncte.
La proba de limba și literatura română, niciun elev nu avut nota modificată, cu diferențe de un punct sau mai mult, în județul Dâmbovița, o altă probă pentru evaluarea digitalizată. 81.5% dintre note au avut diferențe sub 0.5 puncte în județul Dâmbovița.”
Edupedu.ro a scris că importanța corectării digitalizate se va vedea după ce se vor afișa contestațiile. În cazul corectării digitalizate, dacă diferența de notare dintre cei doi corectori este mai mare de un punct, atunci lucrarea este direcționată automat către alți doi corectori, după cum a declarat pentru Edupedu.ro secretarul de stat Sorin Ion: „În cazul în care diferența depășește un punct, automat diferența de punctaj se sesizează de către platformă și este redirecționată către alți doi evaluatori pe care îi avem de rezervă.” Mai multe detalii aici.
Ce înseamnă corectarea digitalizată
Lucrarea este rezolvată pe hârtie, iar apoi este scanată în fața elevului. După ce va fi scanată, lucrarea vor fi transmisă pe o platformă în sistem securizat către evaluatori, după cum spunea în luna mai Sorin Cîmpeanu. Profesorii corectori nu se cunosc între ei.
În cazul corectării digitalizate, dacă diferența de notare dintre cei doi corectori este mai mare de un punct, atunci lucrarea este direcționată automat către alți doi corectori, după cum a declarat pentru Edupedu.ro secretarul de stat Sorin Ion: „În cazul în care diferența depășește un punct, automat diferența de punctaj se sesizează de către platformă și este redirecționată către alți doi evaluatori pe care îi avem de rezervă.” Mai multe detalii aici.
Informații de context
Amintim că Edupedu.ro a scris în luna februarie că Sorin Cîmpeanu anunța că Bacalaureatul și Evaluarea Națională 2022 vor fi evaluări computerizate și standardizate în câte un județ. Mai multe detalii aici.
Ministrul Educației a spus la DCNews că în județele Dâmbovița și Călărași elevii de clasa a VIII-a și a XII-a vor susține anul acesta Evaluarea Națională și BAC-ul prin testare digitalizată.
Secretarul de stat Sorin Ion a declarat în luna mai pentru Edupedu.ro că platforma folosită pentru corectarea digitalizată pentru Evaluarea Națională și BAC 2022, în cele două județe, va fi Intuitext, a companiei Softwin SRL, gratuit, pe bază de parteneriat. Mai multe detalii aici.
Mai amintim că Edupedu.ro a scris încă din iulie 2021 că ministrul Educației a anunțat modificări radicale în corectarea lucrărilor de la examenele naționale și în evaluarea rezultatelor, după ce la Evaluarea Națională 2021 au fost depuse peste 20.000 de contestații. „Ministrul Educației: Scanarea lucrărilor pe care se aplică un cod de identificare se va face în sala de examen, în prezența candidaților. Corectarea va fi online, făcută de evaluatori care nu pot comunica între ei”, declara la acea vreme Sorin Cîmpeanu. Mai multe detalii aici.
3 comments
Este o mare minciună și ceea ce s-a declarat este fals. Nu se încearcă decât să inducerea oamenilor în eroare.
Verificați pe site-ul evaluare.edu.ro și veți vedea că: de exemplu la Școala nr. 195 din București au fost teze atât la matematică, cât și la română unde mediile au crescut și cu 0,8 puncte, 80 sutimi (poziția 69, 229, 231) sau cu 10 puncte, 1 punct.
Trăiască examenele! Trăiască vânătoarea de sutimi! Materia e uitată imediat ce ieșim din sala de examen. E deversată în drum spre mare, spre litoral. Gata cu meditațiile, gata cu toceala. Uităm tot, că uitarea e un mecanism al minții. Ai luat nota, învățătura s-a sfârșit. Gata! THE END.
de ce mi-a fost teama…n am scapat!
prostia mea de a avea incredere in acest sistem corupt si marsav de a nu depune contstatie mi a fost “rasplatita” cu 200 de locuri mai jos pe lista,Acum copilul meu nu va mai putea intra la liceul pe care si l dorea(si merita) si va trebui sa optam pentru alte variante mai proste.
Enfaza cu care ministrul anunta cu un ranjet cifre reci,mincinoase imi provoaca o repulsie greu de stapanit,
Cum o sa-i explic acum copilului meu ca dupa 15 ani in care i-am spus ca increderea si corectitudinea sunt valori esentiale, sunt de fapt utopice si ca altele sunt caile pentru succes in viata?!