Rezultate detaliate Evaluarea Națională, simulare 2019. MEN: 40 de elevi din 332 de mii au luat media 10

9.095 de vizualizări
Peste 332 de mii de elevi au participat la simularea de la Evaluarea Națională anul acesta. Ministerul Educaţiei a centralizat rezultatele finale înregistrate la simularea probelor scrise dn perioada  11- 13 martie, potrivit unui comunicat primit la redacție. La această simulare au participat, în premieră, și elevii claselor a VII-a.

Au participat la toate probele 164.264 de elevi de clasa a VIII-a (din totalul celor 175.463 de elevi înscriși în clasa a VIII-a), respectiv 168.108 elevi de clasa a VII-a (din totalul celor 182.207 elevi înscriși în clasa a VII-a).

Ecaterina Andronescu a declarat că rezultatele sunt nemulțumitoare. Declarația integrală aici.

Pe clase, sinteza datelor arată astfel:

Clasa a VIII-a

  • La simularea susținută de elevii claselor a VIII-a87.225 de elevi au obţinut medii mai mari sau egale cu 5, ceea ce reprezintă 53,1% dintre elevii prezenți la toate probele (164.264)procent net superior celui înregistrat anul trecut (47%).

  • Pe tranşe de medii, se înregistrează următoarea situaţie statistică: 23.176 de medii între 5 şi 5,99, 22.366 de medii între 6 şi 6,99, 19.734 de medii între 7 şi 7,99, 15.330 de medii între 8 şi 8,99, 6.591 de medii între 9 şi 9,99, respectiv 28 de medii 10.

  • În privința disciplinelor de examen, procentul notelor mai mari sau egale cu 5 a fost de 69,1% (63,1% în 2018) la Limba şi literatura română, respectiv de 39,4% (33,1% în 2018) la Matematică. La proba de Limba şi literatura maternă, 85,9% (82,6% în 2018) din elevii prezenți au primit note peste 5.

  • Ratele de prezență pe discipline au fost următoarele: 94,95% (166.590 de elevi dintr-un total de 175.463 de elevi de clasa a VIII-a) la Limba și literatura română, 93,55% (9.797 de elevi dintr-un total de 10.473 de elevi eligibili) la Limba și literatura maternă și 94,31% (165.477 de elevi) la Matematică. 16 elevi au fost eliminați din cauza unor tentative de fraudă.

Rezultate Simulare Evaluarea Națională 2019 București – Paradoxul notelor de 10: peste 100 la Matematică, față de 12 la Română

Clasa a VII-a

Radu Gologan, despre testele grilă la examene: A introduce grilele în mod simplist, așa cum este prevăzut, creează mari probleme

Simularea EN VIII susținută pentru prima dată și de elevii claselor a VII-a a relevat o rată a mediilor mai mari sau egale cu 5 de 52,4% (88.117 elevi din 168.108 elevi prezenți la toate probele). 

  • Pe tranşe de medii, s-a consemnat următoarea distribuție statistică: 29.039 de medii între 5 şi 5,99, 26.276 de medii între 6 şi 6,99, 19.352 de medii între 7 şi 7,99, 10.586 de medii între 8 şi 8,99, 2.852 de medii între 9 şi 9,99, respectiv 12 medii 10.

  • Pe discipline, procentul notelor mai mari sau egale cu 5 a fost de 64,2% la Limba şi literatura română42,8% la Matematică și76% la Limba şi literatura maternă.

  • Rata de participare în ansamblu a fost, în medie, de 93,6 %. 15 elevi au fost eliminați din cauza unor tentative de fraudă.

  • CUM A FOST SIMULAREA ÎN 2018 ȘI 2017

    La simularea Evaluării Naționale de clasa a VIII-a de anul trecut 74.690 de elevi au obţinut medii mai mari sau egale cu 5, ceea ce a însemnat 47% dintre elevii prezenți, procent ușor inferior celui înregistrat în 2017 și care a fost de 51,47%.

    Pe tranşe de medii anul trecut a fost următoarea situaţie statistică:

    • 22.554 de medii între 5 şi 5,99,
    • 20.371 de medii între 6 şi 6,99,
    • 15.805 medii între 7 şi 7,99,
    • 10.968 de medii între 8 şi 8,99,
    • 4.944 de medii între 9 şi 9,99,
    • 48 de medii de 10.

    Procente semnificative (peste 60%) ale mediilor mai mari sau egale cu 5 s-au consemnat în județul Cluj (60,2%) și în Capitală (64,7%).

    • procentul notelor mai mari sau egale cu 5 a fost de 63,1% la Limba şi literatura română, respectiv de 33,1% la Matematică.
    • la proba de Limba şi literatura maternă, 82,6% din elevii prezenți au primit note peste 5.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorul de urbanism Andrei Mitrea de la Universitatea de Arhitectură „Ion Mincu”, pus sub supraveghere de Comisia de Etică, după acuzațiile de remarci sexuale la cursuri: Nu mai este titular pe disciplină, nu mai are voie să intre singur la atelierele cu studenții

Profesorul Andrei Mitrea de la Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu” (UAUIM) din București a fost plasat sub supravegherea Comisiei de Etică a universității după acuzațiile aduse privind remarcile…
Vezi articolul

Două noi specializări, „Pedagogia învățământului primar” și „Educația timpurie” – introduse în Nomenclatorul domeniilor și programelor de studii universitare pentru 2024-2025 / 15 programe de licență, la 8 universități, vor intra în lichidare / Schimbările la nivel de master în anul universitar următor

„Pedagogia învățământului primar” și „Educație timpurie” sunt două noi specializări înființate și introduse în Nomenclatorul domeniilor și al specializărilor/programelor de studii universitare pentru anul universitar 2024-2025, adoptat săptămâna aceasta de…
Vezi articolul