Rezultate BAC 2019. Rata de promovare de la Bacalaureat este cea mai mică din ultimii 5 ani

41.581 de vizualizări
Doar 86.794 de elevi au reușit să promoveze Bacalaureatul 2019, potrivit datelor oficiale publicate de Ministerul Educației. Calculat la numărul celor înscriși la examen, procentul celor promovați a fost de 63,78. Este cel mai slab procent din ultimii 5 ani. Ministerul calculează rata de promovare prin raportare la numărul celor prezenți, așa că este posibil ca cifra oficială să difere ușor față de acest procent.

UPDATE: Ministerul a anunţat că rata de promovare este de 67,2%, fiind raportată la numărul celor prezenţi. Potrivit MEN, rata calculată astfel este cea mai mică din ultimii 4 ani.

Din 136.087 de candidaţi din toate promoțiile (116.316 candidați din promoția curentă, respectiv 19.771 de candidați din promoțiile anterioare), 86.794 au luat peste media 6, așa cum prevede metodologia.

  • BAC 2018: 69,7% (cu 2 puncte procentuale mai mare decât înainte de contestații, când proporția mediilor de trecere la BAC a fost 67,7%) Sursa
  • BAC 2017: 72,9% (cu 1,5 puncte procentuale mai mare decât înainte de contestații, când rata de promovare era de 71,4)
  • BAC 2016: 68,1% (rata de promovare a crescut cu 1,4 puncte procentuale după soluționarea contestațiilor: de la 66,7% la 68,1%)
  • BAC 2015: 66,41%
  • BAC 2014: 60,65%
  • BAC 2013: 56,4%
  • BAC 2012: 44,3%
  • BAC 2011: 45,72% * Anul în care au fost introduse camere video în examen
  • BAC 2010: 69,30%
  • BAC 2009: 81,47%
  • BAC 2008: 78,26%
  • BAC 2007: 82,08%
  • BAC 2006: 80,48%
  • BAC 2005: 84,66%
  • BAC 2004: 84,61%

SURSA datelor istorice: HotNews.ro

Citește și:

 


6 comments
  1. nu-i nimic! bine ca erau cu bagajele dupa ei sa plece de la bac direct pe litoral! procentaj peste asteptarile mele, raportat la ceea ce vad in jur! daca stai cu ochii toata ziua in “stand-up-uri”, participi la tot soiul de “teatre” de improvizatie, toata ziua “comunici”, dar nu ai idee ce inseamna “orator”, s-ar putea ca problema sa fie distribuita in cel putin doua locuri… daca exprimarea “demonstrati ca…” pune probleme fata de varianta robotizata “calculeaza!”, iar e grav!

    si oribil sa iasa niste “profesori” sa le ia apararea in privinta asta, desi – culmea! – meseria lor, timp de 4 ani in care au de-a face cam cu aceleasi grupuri de elevi – e fix sa-i invete niste chestiuni minimale! au timp sa ii cunoasca, sa se adapteze clasei… in invatamantul superior te dai cu capul de pereti cand vezi ca nu-s in stare sa citeasca o cerinta cap-coada, le e lene sa puna mana pe un aparat, dupa care ies la tigara si se vaita ca “nu fac practica”, iar eu acolo aveam de-a face cu ei maxim un semestru, nici nu apucam sa le retin figurile! cam 5% erau “normali”, fiindca era greu sa spui ca faceau performanta, restul nu erau in stare sa spuna o fraza coerenta; citeam lucrari scrise pline de “agramaticalitati” (vorba “maestrului” costi ionita), iar la orice observatie se simteau “jigniti”!

    ….dar nuuuu! in liceu e greu! ghiozdanu’ greu, temele ie grele, aia nu ne ajuta in viata! nimic nu ajuta in viata, doar distractia pe banii parintilor! vaicareala generalizata si complicitate criminala a parintilor si profesorilor din preuniversitar! parintii pusi pe reclamatii, profesorii -cei care au mai ramas dintr-o generatie mai capabila- au dat-o-n capitalism, indruma spre meditatii in care fac lucrurile ca pentru roboti!

    promovabilitate scazuta la subiecte de nici doi bani.
    apoi vine un destept de “absolvent” care te-njura cand ii spui ca 2+2:2 = 3 nu 2.

    iar privitor la comentariile precedente… ia uitati-va la tarile puternice din europa, au tot sisteme publice DAR societatile lor sunt diferite! cu multele lor probleme si ciudatenii (cum, de altfel, multi ar spune la fel despre noi), oamenii sunt invatati de mici ca au si niste responsabilitati, aici – la educatie civica – doar drepturi! in germania, tara la care se uita toti, iti cam stii traseul de la o varsta frageda; la noi constat ca totul trebuie sa fie distractie si mereu sunt unii de vina, altii decat noi. fie vreo putere straina, fie “comunismul”, fie vreun politician/partid, “sistemul”, s.a.m.d. dar salile de forta – mai degraba fitness – sunt pline de pustoaice si pustani, frizeriile nu fac fata numarului de pustani inca de la prima ora (cam cand ar avea scoala…), dar tot “sistemul” e de vina.

  2. Un sistem de învățământ total depășit. Idei comuniste,fără viziune. Profesorii se gândesc doar la bani si atât. Dar daca ne uitam cine a condus învățământul pana acum ne liniștim repede. Cărți multe,ghiozdane grele. Ca de de aici se mănâncă. bani mulți. Si ne miram de ce suntem aici dupa 30 de ani.

  3. Nu e nevoie de o astfel de statistica sa ne dam seama ca sistemul public de invatamint romanesc este imbecil .
    Vreau libertate pentru initiativa privata pe acest domeniu . Sistemele publice sint aproape esuate . In aceste sisteme s-au infipt politic numai cretini .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Fond bugetar de 100 de milioane de lei pentru finanțarea cercetării în universități și în 2022 / 45% din bani – alocați pe baza metarankingului universităților, care trebuie finalizat până pe 31 martie

Fondul bugetar pentru finanțarea cercetării științifice în universități, în 2022, este de 100.000.000 de lei, potrivit Metodologiei privind finanțarea cercetării în instituțiile de învățământ superior de stat, publicată miercuri. 45%…
Vezi articolul

BREAKING PISA 2022 România – penultima în UE și pe locurile 45-48 din 81 de țări și teritorii din lume, la cele trei evaluări principale: matematică, științe, citire / Aproape de 3 ori mai puțini elevi de top și de 2 ori mai mulți elevi sub pragul alfabetismului funcțional, față de media OCDE

România nu a înregistrat niciun progres relevant, în cinci ani, față de celelalte țări participante la PISA 2022, evaluarea competențelor de bază a elevilor de 15 ani, organizată de Organizația…
Vezi articolul

VIDEO Un nou algoritm de funcționare a școlilor în care să conteze și proporția persoanelor spitalizate. Ministrul Sănătății: Un algoritm care să fie rațional și să nu repete erorile majore în care școlile au fost închise când aveam 100 sau 200 de cazuri pe zi

Despre menținerea școlilor deschise, Alexandru Rafila a declarat în cadrul unei conferințe că „decizia trebuie să țină cont de modul în care se manifestă această variantă din punct de vedere…
Vezi articolul

VIDEO Reformă școlară radicală în Franța, care adoptă o lege împotriva separatismului islamic. Școala la domiciliu – limitată strict la cazurile medicale. Macron: „Există un islamism radical care conduce la negarea Republicii” prin ”deşcolarizarea copiilor”, ”îndoctrinarea, negarea principiilor noastre, egalitatea bărbat/femeie”

Legea împotriva separatismului islamic, pentru întărirea secularismului și revenirea la legile și valorile Republicii, cel mai radical proiect de pe teritoriul Franței din 1882 încoace, a fost anunțată vineri de…
Vezi articolul

Școlile vor fi deschise cu prezență fizică din septembrie și rămâne în vigoare indicatorul numărului de paturi COVID ocupate în spitale pentru o eventuală închidere punctuală, pe termen scurt, spune ministrul Sănătății

Școlile se vor deschide cu prezență fizică pentru toți elevii, din toată țara, potrivit ministrului Sănătății, Alexandru Rafila. Acesta a declarat la Digi24 că nu vor mai exista închideri ale…
Vezi articolul