Rezolvarea subiectelor la Istorie, Bacalaureat 2024. Profesoara Laura Felea: Subiectele au fost abordabile, ușoare, necesitau ca în fiecare an puțină atenție

4.813 vizualizări
Laura Felea / Foto: Facebook.com
Subiectele la Bacalaureatul la Istorie din acest an au fost abordabile, ușoare și necesitau ca în fiecare an puțină atenție, spune profesoara Laura Felea, care a rezolvat cerințele pentru cititorii Edupedu.ro, mai jos în articol integral.

„Nu au fost capcane, textele au fost în regulă, de altfel cred că primul text din subiectul I era dintr-o variantă dată la testele de antrenament”, spune Laura Felea, profesoară la Liceul Tehnologic „Henri Coandă” din Tulcea.

„Un elev care nu a studiat cu seriozitate istoria ar fi putut lua 5, la Matematică în schimb mai mult de 2 nu. Trebuie să recunoaștem un dezechilibru”, mai afirmă cadrul didactic.

„Și subiectul III, la care absolvenții au avut de scris un eseu despre România postbelică, au fost abordabile din punct de vedere al materiei, este una destul de recentă, la recapitulări profesorii o abordează – mergând cronologic – printre ultimele”, a continuat profesoara. „Este destul de palpabilă pentru copii, părinții și bunicii le-au vorbit despre această perioadă, despre regim”, a adăugat ea.

„Unele clase au și opțional despre istoria comunismului, deci ar fi trebuit să le fie la îndemână. Despre două măsuri între anii 1964 și 1985 sigur le-au povestit cei mai mari, despre Securitate, de exemplu”, a spus Laura Felea, profesor premiat Merito, pentru Edupedu.ro.

La celelalte cerințe de la eseul III, candidații ar mai fi putut scrie despre atitudinea lui Ceaușescu și Primăvara de la Praga (a treia liniuță), iar spre despre Constituția din anul 1991, potrivit profesoarei.

Iată restul rezolvării, la subiectele I și II – BAC Istorie 2024 (variante posibile de răspunsuri corecte):

Subiectul I. Exercițiul 1 – Lupta de la Călugăreni

Exercițiul 2 – Intervenția otomană din anul 1462

Exercițiul 3. Sursa A: Vlad Țepeș, sursa B – Mihai Viteazul

Exercițiul 4. Sursa A

Exercițiul 5. Relația cauză-efect a fost ofertantă, existau conectori evidenți – de exemplu apare la a doua frază „de aceea” – conector cât se poate de vizibil.

Exercițiul 6. Puteau scrie despre tratatele de pace semnate – ex. al lui Iancu de Hunedoara, tratatele lui Ștefan cel Mare, cele de la mănăstirea Dealu și Alba Iulia – Mihai Viteazul.

Ar mai fi campaniile lui Mircea cel Bătrân – sunt antiotomane. Ori etapele de formare – Basarab I cu lupta de la Posada sau inclusiv Posada vs. Rovine – ambele lupte pentru menținerea independenței Țării Românești.

Subiectul al II-lea. Exercițiul 1. Antanta și Puterile Centrale apar ambele evident în text, oricare putea fi scrisă

Exercițiul 2. Secolul XX

Exercițiul 3. Ion I. C Brătianu. O caracteristică a opiniei publice: de aici – „opțiunea marii majorități a opiniei publice înclinând balanța…”

Exercițiul 4. Două informații referitoare la evenimente din anul 1917 – sunt în ultimul fragment

Exercițiul 5. De la penultimul fragment candidații puteau face sinteza și să scrie despre evoluția de pe front

Exercițiul 6. Să vorbească de votul universal, ori despre Constituția din 1923”.


2 comments
  1. Rezolvare parțială și care,
    în parte, generează confuzii elevilor. Se pare ca dna profesoară- Merito??? nu a văzut niciodată un barem.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Dezbatere Edupedu.ro – UiPath Foundation - Brio.ro

VIDEO Raluca Negulescu-Balaci, director executiv UiPath Foundation: În educație nu funcționează intervențiile pe termen scurt, ci exact opusul – intervenții pe termen lung, în așa fel încât elevii să recupereze decalajul educațional

În educație nu funcționează intervențiile pe termen scurt, ceea ce funcționează în schimb este exact opusul – „intervenții pe termen lung, în așa fel încât elevii să recupereze decalajul educațional…
Vezi articolul

Surse: Elevii de la Școala Gimnazială nr. 190 din București încep anul școlar cu programul „Școala Altfel”, ca soluție de avarie din cauza lipsei mobilierului din clase / Profesorii au fost anunțați tot luni

Elevii de la Școala Gimnazială nr. 190 din București vor învăța în cadrul programului Școala Altfel, potrivit surselor Edupedu.ro. Conducerea școlii a anunțat profesorii și părinții abia luni, 9 septembrie,…
Vezi articolul