Rezolvarea subiectelor de Mate-Info – Bacalaureat 2024. Profesorul Marius Perianu, coordonator al lotului de elevi olimpici juniori: Subiecte în general accesibile, fără „asperități”. Ar trebui să se obțină rezultate mai bune decât în anii precedenți

2.119 vizualizări
Marius Perianu / Foto: captură Facebook.com/ TVR Iași
Subiectele au fost în general accesibile, fără „asperități”, la examenul de Bacalaureat 2024, la Matematică-Informatică, spune profesorul Marius Perianu pentru Edupedu.ro.

Absolvenții de liceu ar trebui să obțină rezultate mai bune decât în anii precedenți, apreciază profesorul.

  • Marius Perianu este profesor și director la Colegiul Național „Ion Minulescu” din Slatina, unul din coordonatorii lotului olimpic de juniori.

Perianu a realizat și rezolvarea subiectului de la Mate-Info, pe care o redăm mai jos în articol.

„Practic, toate problemele de la subiectul I pot fi încadrate în zona “itemi pentru nota 6”, la niciunul dintre acestea nefiind nevoie de vreun artificiu de calcul sau de vreun alt element în afară de cunoașterea formulelor/proprietăților de bază”, spune profesorul.

Iar acesta continuă: „În privința problemelor II.1, II.2, III.1 și III.2, așa cum era de așteptat, cerințele punctelor a) au fost unele care verifice cunoașterea unor formule/proprietăți elementare, iar punctele b) nu ar fi trebuit să ridice prea mari probleme celor care au vizat obținerea unor note mai mari de 7. Cu alte cuvinte, pentru un elev de nivel mediu, obținerea notei 7 a fost «la îndemână»”.

„În ceea ce privește punctele c) ale acelorași probleme, cele destinate departajării, au fost verificate cerințe standard, prezente și în subiectele sau testele de antrenament propuse de ME în anii anteriori, așa că un elev care a parcurs cu conștiinciozitate aceste teste va putea lua fără probleme o notă mare, eventual nota maximă”, adaugă Marius Perianu.

„Desigur, în condiții de examen, pot exista și momente de neatenție care să ducă la mici erori – și printre subiectele propuse au fost suficiente ocazii unde lipsa de atenție sau de concentrare să poată duce la erori. Totuși, consider că elevii au avut suficient timp astfel încât să se poată verifica și să înlăture eventualele greșeli. Una peste alta, a fost un examen cu subiecte accesibile, în urmă căruia ar trebui să se obțină rezultate mai bune decât în anii precedenți”, a completat cadrul didactic.

Rezolvare subiect BAC 2024 Matematică (Mate-Info):
Subiectele de la Mate-Info BAC 2024 Matematică:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Directoarea Colegiului din Bacău, unde un elev a bătut şi umilit doi colegi cu cerinţe educaţionale speciale, a fost demisă / 75% dintre infracțiunile din școlile din județul Bacău au avut loc în școli gimnaziale și primare – prefectul se declară „stupefiat”

În urma cercetărilor realizate de Inspectoratul Școlar Județean Bacău la Colegiul Tehnic “Dumitru Mangeron” din Bacău, unde un elev a lovit doi colegi cu cerinţe educaţionale speciale, s-a decis eliberarea…
Vezi articolul

Raportul național de evaluare de la testarea standardizată privată din iunie, pe 150 de mii de elevi din 500 de școli de stat, publicat de Ministerul Educației, are copyrightul companiei partenere a ministerului și nimic din el nu poate fi publicat fără acordul acesteia

Raportul național de evaluare în urma testării standardizate din mai-iunie 2022, publicat de Ministerul Educației pe site-ul propriu, este marcat pe fiecare pagină cu dreptul exclusiv al autorului „Copyright, toate…
Vezi articolul

Bacalaureat 2023. Cererea pe care trebuie să o depună la școală părinții elevilor cu deficiențe, pentru asigurarea condițiilor de egalizare a șanselor, publicată de Inspectoratul Școlar al Municipiului București – document

Cererea care trebuie depusă la unitatea de învățământ de către părinții elevilor cu deficiențe a fost publicată de către Inspectoratul Școlar al Municipiului București. Astfel, elevii cu cerințe speciale educaționale…
Vezi articolul