“Revoluție” în structura anului școlar din regiunea valonă din Belgia: vacanța de vară se va scurta, iar cele din toamnă și primăvară se lungesc “pentru bunăstarea copiilor”

4.122 de vizualizări
Foto: © Aleksander Kovaltchuk | Dreamstime.com
Termenul “revoluție” este folosit de autoritățile din Valonia, regiunea vorbitoare de limbă franceză din Belgia, pentru a prezenta un plan nou adoptat ce modifică substanțial anul școlar, începând din 2022-2023. Proiectul, care în esență presupune renunțarea la două săptămâni din vacanța de vară și extinderea cu câte o săptămână a vacanțelor de mijloc de semestru, anume cele din toamnă și primăvară, a fost decis în mai a.c. și prezentat luna aceasta pe platforma Eurydice a Comisiei Europene. Anunțul precizează că această schimbare presupune o serie de altele ce afectează întreaga societate, de la piața muncii la turism și transporturi.

Potrivit hotărârii autorităților din Comunitatea Franceză din Belgia – unde sistemul federal prevede sisteme diferite de învățământ în comunitățile vorbitoare de limbă franceză, olandeză, respectiv germană – revizuirea structurii anului școlar va fi făcută pentru toate ciclurile și tipurile de învățământ, începând din 2022. Modelul urmat, numit “7+2”, presupune alternarea a 7 săptămâni de cursuri cu 2 săptămâni de vacanță. Astfel, se lungesc cu câte o săptămână vacantele din toamnă și primăvară – care, în anul 2020-2021, au fost extinse într-un mod similar, ca măsură de combatere a epidemiei Covid-19.

Aceleași schimbări presupun o scurtare a vacanței de vară, care se reduce, astfel, cu două săptămâni. Drept urmare, anul 2022-2023 va începe în ultima zi de luni din august și se termină în prima zi de vineri din iulie.

  • Ca referință, actualul an școlar belgian a avut circa 180 de zile, cu aproape trei săptămâni mai mult decât cel din România.

Autoritățile Comunității Franceze din Belgia precizează că noua organizare a fost luată în baza argumentelor formulate de experți în cronobiologie și pedagogie, potrivit cărora vacanțele de vară, așa cum sunt acum, sunt prea lungi pentru elevi, care se distanțează de mediul școlar și de învățare. Aceiași specialiști indică, pe de altă parte, că vacanțele de doar o săptămână folosite până acum toamna și primăvara erau prea scurte pentru a permite elevilor să “respire”. Noua organizare, spun ei, are drept scop să întărească bunăstarea copiilor și condițiile de învățare.

Pentru a putea pune în practică noua structură a anului școlar, autoritățile urmează să pună la punct, în următoarele luni, planuri care să asiste societatea, companiile și autoritățile, având în vedere impactul pe care schimbarea îl are asupra sistemului educațional, organizării muncii în companii, transportului public, sectorului turistic etc..

Foto: © Aleksander Kovaltchuk | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


3 comments
  1. Sa nu uitam ca are alt context geografic fata de noi și sunt alte temperaturi acolo.Sunt diferențe de cel puțin 10 grade.

  2. Vacanta de vara trebuie sa ramana asa cum este ! ! !
    Adica M A R E S I L UN G A ! ! ! Altfel copii nu se vor odihni si relaxa suficient si vor incepe noul an scolar cu bateriile neincarcate complet !
    Ce facem aici de fapt ? Ideile bune din alte state nu le adoptam dar ne bate gandul sa le preluam aiurea pe cele P R O A S T E ? ? ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Comisia pentru finanțarea învățământului superior – CNFIS va fi coordonată de o direcție a Ministerului Educației, va avea atribuții suplimentare, dar mai puțini membri – proiect

Consiliul Național pentru Finanțarea Învățământului Superior (CNFIS), forul care recomandă felul în care să fie finanțate universitățile din România, devine Comisie aflată sub coordonarea unei direcții a Ministerului Educației, va…
Vezi articolul