Revenirea la structura cu trimestre, în loc de semestre și posibilitatea de a prelungi anul școlar încă din toamnă, dacă vor părinții, elevii și sindicatele – ipoteze enunțate de ministrul Educației / Nicio decizie argumentată pe baza științei sau a propunerii specialiștilor

26.897 de vizualizări
Sorin Cimpeanu / Foto: gov.ro
Revenirea la o structură a anului bazată pe trimestre, în locul actualelor semestre, apare ca ipoteză de lucru într-un mesaj publicat de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu pe Facebook și publicat apoi pe edu.ro. Oficialul susține că Ministerul este gata să extindă perioada de cursuri a viitorului an școlar, “dacă și numai dacă” sindicatele, elevii și părinții “ajung la un consens”.

Niciunul dintre mesaje și niciuna dintre propuneri nu sunt argumentate pe bază științifică, potrivit mesajului postat duminică pe rețeaua de socializare. Nu sunt menționate analize sau propuneri făcute în baza recomandărilor specialiștilor în științele educației.

Redăm mesajul ministrului Educației:

“Conform Ordinului de ministru nr. 3.243/5.02.2021 privind structura anului şcolar 2021 – 2022, cursurile vor începe în acest an în data 13 septembrie.

Dacă și numai dacă principalii parteneri de dialog social ai Ministerului Educației (FSLI, Federația Spiru Haret, Consiliul Național al Elevilor și Federația Națională a Asociațiilor de Părinți) ajung la un consens și revin în mod unanim asupra calendarului aprobat în urma consultărilor de la începutul anului 2021, Ministerul Educației are deplina disponibilitate de a reveni asupra calendarului, în sensul extinderii perioadei de cursuri încă din anul școlar 2021 – 2022, atrăgând, însă, atenția asupra deficitului de predictibilitate generat de această eventuală revenire.

Ministerul Educației consideră că predictibilitatea trebuie să rămână un deziderat major în sistemul de învățământ, mai ales acum, când perioada de criză sanitară a impus decizii multiple de schimbare în timp scurt.

Pe de altă parte, Ministerul Educației susține extinderea anului școlar, cu atât mai mult cu cât este necesară recuperarea pierderilor educaționale generate de predarea online.

În orice variantă, Ministerul Educației va avea anul acesta inițiativa de a propune extinderea perioadei de cursuri în învățământul preuniversitar, începând cu anul școlar 2022 – 2023. În acest sens, vor fi inițiate consultări extinse.

Ministerul Educației va lua în considerare orice soluție va rezulta în urma acestor consultări, fără a exclude nicio variantă solicitată de profesori, elevi și părinți, nici revenirea la trimestre, nici extinderea duratei cursurilor și nici altă variantă ce va rezulta în interesul pregătirii elevilor.”

Articol în curs de actualizare…

Foto: gov.ro


29 comments
  1. Domnule Marius….dar de ce sa înceapă luni pe 3 ianuarie? Mai bine pe 1 ianuarie in noaptea dintre ani….cu artificii si tot ce mai trebuie!!! :)) ar fi minunat zic…Habar n aveți…dupa 16 săptămâni de școală, credeti sa sunt de ajuns 7-8 zile de pauza pt copii dupa care sa o ia de la capat inca 3 luni si jumătate de studiu? Sa fim serioși….si asa au foarte multe teme si multe ore de studiu pe zi, probabil de aia nici randamentul nu e senzațional , dar credeti ca mai mult ar fi si mai ok? Vai de noi ….un copil mai tb sa se bucure si de copilarie, si asa ca adult va avea program de dimineață pana noaptea ca sa traiasca decent in tara asta….hai sa i obisnuim de mici nu?

  2. Ministru Cârpeanu tine mult la ce spun elevii dar mai ales părinții?
    De ce?
    Pentru că au nevoie de un ,,electorat favorabil”
    Pedagogie, psihopedagogie, schimbari climatice, randament scolar, predictibilitate sunt cuvinte străine pt cei ce stabilesc politicile publice.

  3. Ha, ha, ha. Asa a fost si pe timpul lui Ceausescu.Si asa in turism nu se face mare branza cu turismul din 1.09-15.09 dar in iunie dupa 5 iunie e o problema.Trebuie sa visam la ceea ce a fost nu ca putem sa ne adaptam la ceea ce este.In Romania logica si bunul simt nu exista.In septembrie nu sunt temperaturile di iunie sau iulie

    1. Nici asa nu este ok dupa mine ( propunerea Consiliului National al elevilor ) si incerc sa explic de ce.Scoala ar trebui sa inceapa in 30 august zi de luni si sa dureze pana vineri 17 decembrie, acesta fiind semestrul 1 cu 16 saptamani.
      Vacanta intre semestre poate fi de 2 saptamani.
      Semestrul 2 poate incepe luni 3 ianuarie si sa dureze pana in 6 iunie cum a propus Consiliul National al elevilor cu vacanta de pasti incepand de vineri 15 aprilie pana duminica 1 mai, ziua de 2 mai fiind din nou la scoala.
      Vacanta de paste va fi astfel de 2 saptamani.
      Semestrul doi ar fi astfel de 20 de saptamani.Astfel anul scolar ar avea 36 de saptamani de scoala adica 180 de zile.
      Pararea mea este ca acest format are structura cea mai logica, dar nu stiu daca logica primeaza in Romania
      Sigur structura pe trimestre are foarte multe avantaje dar ce facem cand elevii din Romania petrec putin timp la scoala si cand programele cadru, ceea ce predam la elevi sunt condensate din cauza acestor zile putine la scoala in comparatie cu statele cu performanta la testele PISA.
      La 3 trimestre sur trebuie vacanta intre semestre: nu suntem in statele di nordul Europei unde vara este placut in iunie cu 25-30 de grade C. Aici in Romania avem peste 35 de grade C. In ce conditi invata elevii. Cred ca ce am spus mai sus este cel mai logic: in Romania trebuie 180 de zile de scoala efectiv

  4. Important nu este cât de lung este anul scolar, ci ceea ce se intampla pe parcursul acestuia… cât de relevante sunt continuturile predate, metodele utilizate…. și mai ales, cât de mult ne pasa de copiii acestia…

  5. Asta e urgenta lor in sistemul de invatamant, sa schimbe structura anului scolar?!
    Dar programa scolara e buna, metodele de predare, manualele dupa care invata copiii acestia sunt bune, nu trebuie schimbate? Care sunt prioritatile , prelungirea anului scolar….pe bune? De ce ne gandim sa avem vacantele ca in alte tari , si nu ne gandim sa avem si materia, programele scolare ca in alte tari?

    1. Pe bune, chiar crezi ca programa si structura anului scolar sunt bune.Din acest motiv avem peste 40% din elevi total analfabeti, nu analfabeti functionali la 14 ani.Lucrati in invatamant?
      Pana nu avem cel putin 180 de zile de scoala ( cu doar 10-15 zile mai mult decat acum) este o simpla gluma.
      Scoala ar trebui sa inceapa in 30 august zi de luni si sa dureze pana vineri 17 decembrie, acesta fiind semestrul 1 cu 16 saptamani.
      Vacanta intre semestre poate fi de 2 saptamani.
      Semestrul 2 poate incepe luni 3 ianuarie si sa dureze pana in 6 iunie cum a propus Consiliul National al elevilor cu vacanta de pasti incepand de vineri 15 aprilie pana duminica 1 mai, ziua de 2 mai fiind din nou la scoala.
      Vacanta de paste va fi astfel de 2 saptamani.
      Semestrul doi ar fi astfel de 20 de saptamani.Astfel anul scolar ar avea 36 de saptamani de scoala adica 180 de zile.
      Pararea mea este ca acest format are structura cea mai logica, dar nu stiu daca logica primeaza in Romania

  6. Structura clasica pe trimestre a dat rezultate si nu a omorat pe nimeni. E mult mai motivant sa stii ca dupa fiecare perioada de invatare urmeaza vacanta de iarna, apoi de primavara si de vara. Adevarul gol-golut. Cand ai un semestru cu 20 de saptamani si fara zile libere nationale simti ca te sufoci in fiecare zi in asteptarea vacantei. Faci totul blazat, obosit, daramat de hartii si faci maraton semestrul urmator pentru note si materie. Semestru si-asa incarcat cu pierderi de ore: teze, simulari, pregatiri.

      1. Eu nu am teze, deci nu ma doare capul. Si care e pb daca se da teza in fiecare trimestru? Nu se facea oricum evaluare sumativa? Teza este test sumativ. Numar mai mare de note pentru ce? E acelasi numar. Aberezi.

  7. Câmpeanu, demisia!
    Lasă-ne!
    ÎN ultimii ani am strâns atâta venin și ura contra învățământului romanesc încât nu mai putem respira. Asta gratie “priceputilor” aflați în fruntea bucatelor. Niciunul nu înțelege nimic.
    Toți se baga în seama cu ce visează noaptea.
    Doamne, în ce tara trăim?

    1. Am auzit comparatii cu Danemarca unde scola incpepe in august. Intreb si eu cate grade sunt in Danmarca in luna august cand la noi si la inceputul lunii semptembrie este canicula si e greu sa stai in propria casa daramite intr-o clasa cu 30 de suflete?
      Am auzit ca se compara numarul zilelor de scoala cu al altor tari din Europa, dar s-a facut si un calcul al numarului de ore dintr-un an scolar? La noi sunt 6-7 ore/ zi care daca ar fi inmultite cu 165 sigur ar iesi mai multe ore/an decat in oricare alta tara europeana, deci sa nu mai facm comparatii daca nu punem in ecuatie toate datele problemei si aici ma refer mai ales la posturile Tv care vin sa-si dea cu parerea intr-o problema la care nu se pricep.

  8. Nu pot sa cred…..acest ministru și cu cine o mai fi pe lângă…intr adevar cum mai spunea cineva nu sunt întregi la minte! De când ma știu pe lume, peste 40 ani adică, scoala a fost in principiu in intervalul 15 sept-15 iunie plus/minus 2-3 zile…depinde cum a vrut fiecare ministru la putere. Dar când eu am făcut școală era clar 15 sept nu prea conta ca e marți sau joi…doar sa nu fi fost duminica, însă toti asa știam. Si terminam in jur de 15 iun. Si nu am ajuns analfabeți din contra, suntem generația ce încă muncește și da dovada de seriozitate. Faptul ca lungește perioada de școală…cu 2 sau 3 săptămâni sau câte or vrea…..nu cred ca vor fi mai deștepți copiii cu 20 de zile in plus,din contra mai obosiți si mai plictisiți, cu siguranță. Cei ce învață, învață si acum si cand vor avea in plus. Cei ce nu….pot sa avea și 1 luna in plus, ca tot nu vor fi mai destepti. Nu înțeleg de ce acest “senzațional ” ministru (care sper sa cada in curând fiindca e pe câmpii) crede ca mult înseamnă si bun….din contra nu e vb de lungimea anului e vorba de calitate si de fiecare copil in parte. Iar asociatia aceasta a elevilor sau cum s o numi, aveți dreptate domnule Cristian, nu stiu cati copiii ar spune ca prefera sa vina la școală, sa stea in casa sa faca multe teme , sa studieze…..in loc sa se bucure altfel pe perioada verii si a vacantelor….Sa fim serioși:)))) nu mai sunt copil, dar sigur cand va veni căldura as prefera sa stau in aer liber sa ma plimb sa ma bucur de liniște de prieteni de natura, de viata de copil sau adolescent, decat sa stau in casa sa scriu teze si sa rezolv problemele din culegeri….
    Terminati cu ideile Tâmpite cei din minister si care mai sunteți, modificati ceea ce e necesar, nu aberati. In plus cu 3 trimestre din nou, copiii vor avea alte teze in plus, mai multe note, mai multe teme….in concluzie, obositi-i mai mult,ca sigur vom avea numai olimpici si oameni sanatosi, cu multa munca la activ inca de la grădiniță, si acolo ar fi o idee sa le introducem teze, de ce nu? Sa scrie si sa citească obligatoriu înainte sa vorbească…..e o propunere…poate o analizati pt 2022??

  9. Stau și urmăresc, de câțiva ani, activitatea celor din Ministerul Educației și constat,defapt ,că nu fac nimic pentru sistem!Orice ce partid a venit la conducere,nu a făcut altceva ,decât să schimbe structura anului școlar .Cam atât!De asta e nevoie acum?Adevărul e că ,trebuie să se vadă ceva în urma lor,chiar dacă ce se vede e ,exact, zero barat.Niste incompetenți!

  10. Ce-i aia dacă vor părinții si elevii? Asta denotă că acest ministru nu are sânge-n trotinetă. Asta s-a văzut si în acest an școlar când a schimbat structura de mai multe ori.

    1. Scoala incepe de cand lumea la 15 septembrie si se termina la 15 iunie. Astfel, toate merg ca unse in economie, turism. Nu vom mai avea an de an stresul unor semestre inegale, schimbari.

  11. Trecerea la 3 semestre nu este o decizie buna, vor fi 3 saptamani in care nu se va face scoala, adica ultima saptamana din trimestru. Mai multe note acordate elevilor care vor avea mai multe proiecte si evaluari.

  12. Aflarea in treaba – iata „filozofia” acestui ministru, care ne face sa le regretam pe Andronescu si Anisie. Cine ar fi crezut asa ceva ?

  13. Avem școala de muuuulti ani până în 16 iulie, cum sa mai prelungești ?, E bolnav sau își bate joc de profesori ?!? In ce tara trăiește acest om oare

  14. Sunteti in toate facultatile mintale??? Lasati scoala in intervalul 15.09 – 15.06. Pana la 01.10 sunt niste calduri peste 30°C. La fel este deja foartd cald si copiii obositi dupa 01.06 si un an de lucru. Chiar nu inteleg ce naiba faceti atatea experimente, an de an, potoliti-va si cristalizati clasica durata temporala romaneasca, in acord cu clima din Romania. Si asa aveti fel de fel de pensionari reangajati ca profesori, ma refer la scoala 96, sector 4, care mai mult strica decat sa cladeasca ceva pozitiv; catastrofe de profesori la “educatie tehnologica”, “istorie” si mai pot continua… de un an si jumatate in pandemie copiii stau cu ochii bulbucati in monitoare, tablete, telefoane cat e ziua de lunga. La clasa a 6-a, situatia noastra, dupa 6 ore de predare urmeaza teme de vacanta, teme lungi la absolut orice materie. Chiar trebuie sa le mai prelungim chinul in vara cu saptamani in plus? Nu au mai facut sport un an si jumatate. Reduceti dracului scoala in loc s-o prelungiti, lasati-ne pe noi parintii responsabili sa-i ducem la inot, pe munte, pe bicicleta, in natura sa-i scurt-circuitam din computere, ca sunt deja supraponderali dupa 12-14 ore zilnic pe scaune. Si? Ce facem din ei? Ca muncesc asa ca sclavii din Egiptul antic si scoala voastra afara e egala cu zero. Nimic practic, pragmatic, nise de specializare pe care ar trebui sa le incepeti din Generală. Tampenie mai mare ca…”Asociatia Elevilor” doreste prelungirea anului scolar ( hahaha)…aratati-mi un singur copil care vrea la scoala in plus decat orarul standard si termenul limita de la care incepe ORICARE din vacante.

    1. Ha, ha, ha. Asa a fost si pe timpul lui Ceausescu.Si asa in turism nu se face mare branza cu turismul din 1.09-15.09 dar in iunie dupa 5 iunie e o problema.Trebuie sa visam la ceea ce a fost nu ca putem sa ne adaptam la ceea ce este.In Romania logica si bunul simt nu exista.In septembrie nu sunt temperaturile di iunie sau iulie

  15. Este regizat totul mai bine ar modifica si dexvolta sistemul de educatie ,cpii pierd mult timp la scola si acasa sunt bombardati cu teme si sa memoreze nu stiu efectiv ce se intampla in scoli

  16. Oare dacă știm ca e necesară începerea anului școlar la 1 Septembrie, de ce sa o facem din 2022?
    Cred ca dl ministru al educației are de învățat ceva de la dl ministru Drula: sa scoate MEN din subordinea cartelurilor sindicale.
    De aici începe construcția.
    In rest, dl Campeanu vorbește degeaba, pentru ca faptele lui sunt diferite de vorbe.

    1. Am avut “placerea” sa ma aflu in Timisoara intr-o luna de iulie acum cativa ani. Au fost 41de grade si 38 la umbra. Aceeasi placere sa merg la corijari in alt an. 30 de grade si in clasa te sufocai.
      Se stie doar ca in conditii de temperatura sau de mediu extreme, elevul stagneaza, nu mai da randament si nu doar elevul. Fix in 1 saptamana sau 2 in plus isi pune Campeanu speranta ca ii face genii. Dar el a consultat niste experti in psihopedagogie scolara? Ca daca eu, biet profesor de preuniversitar, nu somitate universitara ca agronomul, stiu acest lucru din facultate, ar trebui sa stie si el. CALDURA scade randamentul creierului. Nu doar psihologic, pana si medical…stiti voi…dilatatia…contractia…vase…sange …creier…alea…alea…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Echipamentele digitale pentru dotarea claselor, pe care primăriile le vor cumpăra cu bani din PNRR, „vor fi calitative, moderne și adaptate vârstei elevilor“, transmite agenția de implementare a Ministerului Educației / Nu este menționat drept criteriu prețul cel mai mic sau produse pe standardul minimal, iar UEFISCDI avertizează că banii rămași necheltuiți nu pot fi folosiți pentru altceva

Criteriile de selecție și achiziție pentru echipamentele digitale și cele pentru laboratoare, din apelul lansat de Ministerul Educației, de 1 miliard de euro, din PNRR, nu ar trebui să fie…
Vezi articolul

Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu răspunde la investigația referitoare la un profesor acuzat de abuzuri invocând „anonimizarea” datelor reclamanților,  procedură legală dar limitată, diferită de sesizările anonime, promise de guvern dar încă nepermise de lege

Cazul unui profesor al Universității „Lucian Blaga” din Sibiu (ULBS) acuzat de zeci de studenți ai Facultății de Științe Socio-Umane de abuz de putere și comportament umilitor, caz prezentat de…
Vezi articolul