Resurse online pentru educația adulților, puse la dispoziție de platforma electronică dedicată a UE, EPALE

806 vizualizări
Sursa: Schooleducationgateway.eu
Educația adulților, pe tot parcursul vieții, este necesară pentru adaptarea la realitățile economice și sociale, dar, spre deosebire de sistemul școlar obligatoriu, ea este voluntară și bazată pe motivație și proactivitate. De aceea, arată platforma electronică a UE pentru educația adulților, EPALE, poate fi o provocare trecerea acestui proces de învățare către mediul online, în contextul epidemiei Covid-19. Drept urmare, EPALE sintetizează, într-un material publicat săptămâna aceasta, o serie de resurse de învățare electronică și instrumente online de comunicare destinate adulților care doresc să își continue procesele de învățare în această perioadă.

Resursele propuse de EPALE, după competențe-cheie:

Alfabetizare

Cât de pregătiți suntem pentru colaborare on-line? Online4Edu – test de autoevaluare care evaluează competențele și cunoștințele în trei domenii: instrumente de colaborare on-line, webinare și instrumente de colaborare mobilă. Un instrument foarte util în lumea de azi.

Multilingvism

Soluție pentru învățat limbi străine în timp ce gătim: Linguacuisine -proiect cofinanțat de programul Erasmus + care are ca scop construirea unei comunități gastronomice sociale și realizarea de investiții în moduri inovatoare de predare a limbilor străine.

Competențe numerice, științifice și de inginerie

O inițiativă comună a mai mult de 30 de organizații multilaterale care ajută țările să ia măsuri împotriva schimbărilor climatice, atât prin creșterea cunoștințelor generale cu privire la climă, cât și prin dezvoltarea competențelor aplicate, precum și prin resurse de învățare menite să ajute oamenii să înțeleagă schimbările climatice și pentru a-și construi rezistența față de aceasta: UN CC: – zeci de cursuri online pe această temă.

Finkit – un set de instrumente de educație financiară destinate persoanelor în vârstă, concepute pentru a ajuta formatorii, antrenorii și voluntarii să transmită cu succes cunoștințe financiare adulților cu competențe financiare slabe. Kit-ul (finanțat de programul Erasmus +) este compus din 1 aplicaţie, 2 videoclipuri și 5 broșuri.

Competențe digitale și tehnologice

Stimularea competențelor digitale – Cadrele Europene de Competențe.

Pathways for employment – evaluează nivelurile utilizatorilor în cele 21 de competențe digitale, folosind criteriile prezentate în cadrul DIGCOMP.

Competențe interpersonale și capacitatea de a adopta noi competențe

Proiectul SOSTRA – derulat cu sprijinul financiar al programului Erasmus+, își propune să identifice nevoia și importanța competențelor soft în Educația Europeană a Adulților.

Cetățenie activă

Cadrul ET 2020 oferă oportunități pentru implementarea celor mai bune practici în politicile privind educația și de diseminare a cunoștințelor ținând cont de 4 obiective cheie. Acestea includ promovarea echității, coeziunii sociale și cetățeniei active.

Unesco oferă un catalog de resurse privind Educaţia privind cetăţenia globală (Global Citizenship Education).

Historiana oferă un set de instrumente digitale și activități de învățare.

Proiectul NAVIGATE (co-finanțat prin programul Erasmus +) are ca scop să favorizeze participarea și conștientizarea printr-o abordare de învățare bazată pe jocuri care să ajute utilizatorii să evite conținutul on-line fals.

Antreprenoriat

SG4Adults, co-finanțat prin programul Erasmus, își propune să abordeze competențele antreprenoriale ale cursanților adulți cu experiențe de învățare bazate pe joc, care pot fi folosite de furnizorii de educație pentru adulți.

Conștientizare și exprimare culturală

Colecțiile digitale ale Europeana oferă cunoștințe istorice, științifice și culturale în Europa și nu numai, pentru a aduce această sursă de cunoștințe pentru educatori sau organizații educaționale și cursanți. Scenariile de învățare ale Europeana oferă un site web dedicat pentru furnizorii de educație și formare.

Nevoile speciale

FACIL’iti – o soluție pentru cei care au dificultăți în a vedea și pentru cei care au probleme motorii sau dificultăți de învățare și face automat posibilă adaptarea afișajelor la un profil specific.

Easy-to-read – oferă materiale care îi ajută pe cei cu dificultăți de învățare să fie implicați în procesul de scriere. Website-ul oferă metodologii și linii directoare pentru a face procesul de educaţie mai incluziv pentru cei cu dizabilități de învățare.

Competenţele și oportunitățile transversale de bază

Upskilling pathways vizează adulții cu un nivel scăzut de competențe, cu scopul de a stimula accesul la oportunități de învățare de calitate în trei etape cheie: evaluarea competențelor, ofertă de învățare și validare + recunoaștere.

Un set de oportunități de învățare de tip e-learning este dezvoltat ca parte a AP AEPRO, finanțat încă o dată cu sprijinul programului Erasmus+.

Revista European Journal of Open, Distance and E-learning – un jurnal electronic, multi-media, cu acces deschis, care publică cercetări și prezintă lucrări academice și informații cu privire la învățarea deschisă, la distanță, on-line și e-learning pentru educație și formare bazate pe tehnologie îmbunătățită.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
De ce spun elevii că nu vor la școală, fizic

De ce spun elevii că nu vor la școală, fizic, ci să rămână online? Psihologul Daniel David: Copiii se simt mai siguri pe ei la examinare poate fiindcă examenele sunt mai simple. Un alt factor se leagă de rutina pe care au dezvoltat-o copiii în acest timp

După mai bine de un an de stat acasă, întoarcerea la cursuri în format fizic îi neliniștește pe unii dintre elevii care până acum spuneau că ar vrea să revină…
Vezi articolul

55% dintre copiii români vor să se stabilească în alte ţări / Aproape 2 din 10 tineri de peste 16 ani nu urmează nicio formă de şcolarizare / Doar 20% dintre sesizările de abuz sexual cu victime minore ajung in instanţă – „Radiografia situației copilului în România”, realizată de Salvați Copiii

Peste jumătate dintre copiii din România declară îşi doresc să plece din ţară şi să se stabilească peste graniţe, arată o analiză realizat de organizaţia Salvaţi Copiii, citată de News.ro…
Vezi articolul

Shanghai Ranking 2021 după domenii de studiu: Universitățile românești au o prezența modestă în clasamentele menționate de ministrul Cîmpeanu ca referință pentru finanțarea cercetării universitare / 8 din 14 apariții revin universităților din Cluj

Universitățile din România au și în acest an apariții modeste în clasamentele globale după domenii de studiu realizate de compania de consultanță Shanghai Ranking – Global Rankings of Academic Subjects…
Vezi articolul

“Obiectivele” presupus politice ale acuzațiilor de plagiat – noua eschivă a ministrului Educației Sorin Cîmpeanu, devenit la rândul său subiectul unei anchete de presă. În cazul Ciucă, el trecuse de la argumentul irelevanței la cel al “coincidențelor” politice. Cum s-au schimbat pozițiile PNL și ale președintelui Iohannis pe tema plagiatelor

Bagatelizarea acuzațiilor de plagiat ca simple instrumente de atac politic este linia la care apelează ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, pentru a se apăra în fața acuzației că el însuși a…
Vezi articolul