RESURSE Librărie digitală de filme documentare pentru vizionare la clasă sau la orele online, gratuit, sortate pe discipline școlare și subiecte

11.520 de vizualizări
Foto: © Pressmaster | Dreamstime.com
Filme și documentare educaționale care pot fi vizionate în clasă sau la orele online sunt disponibile pe o platformă online de materiale video pentru profesori și elevi. Acestea sunt sortate pe materii, printre care și educație de mediu, educație antreprenorială și dirigenție, dar și pe subiecte, precum “Mai mult verde”, “acceptare de sine”, “comunism”, “drepturile omului”, “empatie”.

Am încercat platforma și, pentru vizionarea documentarelor și pentru accesul la resursele educaționale care le însoțesc, este nevoie de un cont. Un profesor poate să își creeze rapid un cont, fiind necesare un e-mail, parolă, număr de telefon, precum și numele școlii la care predă și să specifice materia pe care o predă.

În pagina filmului ales sunt: filmul, descrierea lui și formularul de feedback.

Dacă profesorul alege să vizioneze filmul în clasă, acesta trebuie să îl proiecteze pe ecran / tablă, doar apăsând pe butonul de play aflat deasupra titlului filmului. Se va deschide apoi un link de Vimeo care va oferi, în colțul din dreapta jos, opțiunea de full-screen și opțiunea de a adăuga subtitrare în română (butonul marcat “CC”).

În cazul în care orele se vor desfășura online, profesorul poate să îl proiecteze prin funcția de distribuire a ecranului, în funcție de platforma folosită (Zoom, Google Meet etc.). Sau poate să dea click pe butonul „Distribuie către elevi”, din pagina filmului. Se va genera apoi un link securizatvalabil 24 de ore, pe care îl trimite elevilor pentru ca fiecare dintre ei să vadă filmul, individual.

Foto: captură – kinoteca.bloczero.ro
Filmele, însoțite de feedback de la profesori

După vizionarea filmului, în josul paginii de film, profesorii au posibilitatea să răspundă la trei întrebări legate de film și de activitatea cu elevii.

Dacă un profesor, însă, nu lasă feedback la mai multe filme, după vizionări, acesta va fi contactat de un reprezentant al platformei pentru a da aceste păreri. Dacă refuză, atunci contul poate să îi fie suspendat, se mai arată în instrucțiunile de pe site.

Spre exemplu, un film este “Războinicii verzi: amenințarea solului”. În ultimii 50 de ani, utilizarea de îngrășăminte pe bază de fosfați a crescut de patru ori. Acestea sunt esențiale pentru agricultura modernă, utilizate în special pentru cultivarea cartofilor. Majoritatea îngrășămintelor provin din Maroc, unde poluarea din minele de fosfați contaminează apa, provocând malformații congenitale la animale și probleme de sănătate la copii, prezintă descrierea filmului.

“Filmul documentar, grație potențialului său informativ, reprezintă un instrument pedagogic extrem de util, în prezent insuficient exploatat în contextul educației formale din România. Într-o lume în care expunerea la produse audio-vizuale de la vârste fragede este omniprezentă, filmul documentar poate reprezenta o sursă de informare și un instrument de învățare complex, capabil să suscite și să mențină vie atenția elevilor în legătură cu un subiect dat și să creeze empatie, dar și un obiect de studiu în sine, din perspectiva necesității educației audio-vizuale în ziua de azi”, scriu coordonatorii platformei, despre proiect.

Platforma este în creștere, se arată pe site, așa că pe parcurs se vor mai adăuga materiale.

Foto: © Pressmaster | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Triaj epidemiologic – ce înseamnă, cine îl face și ce boli au descoperit medicii anul trecut, după vacanța de iarnă

Triajul epidemiologic în școli și grădinițe este, teoretic, un consult sumar al copilului pentru supravegherea stării de sănătate în colectivități. Acesta se practică după fiecare vacanță școlară în creșe, grădinițe,…
Vezi articolul

Material susținut de Samsung Electronics Romania

VIDEO Directorul Colegiului Național „Mihai Eminescu” din Oradea: Profesorii au nevoie să învețe, pentru că știm, tehnologia nu creează învățare, metoda creează învățare/ Tehnologia interactivă în școli de tradiție, prin programul SEED

O școală cu tradiție, o școală „ca o universitate”, cum o caracterizează directorul instituției, profesoara Livia Muntean, a ajuns acum în etapa digitalizării. Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Oradea este…
Vezi articolul

VIDEO Andra Cîrșmaru, profesoară de limba română: Dacă la începutul predării online toți copiii erau foarte încântați și entuziasmați că în sfârșit vor sta toată ziua pe internet, după o lună au vrut din nou la școală

“Dacă la începutul acestui nou context de învățare toți copiii erau foarte încântați și entuziasmați că în sfârșit vor sta toată ziua pe internet, pe telefon, în fața calculatorului fără…
Vezi articolul

Material susținut de APRIL

VIDEO Modernizarea Programului pentru școli al României, care are drept componentă principală laptele școlar. Luciana Antoci, ISJ Iași: Felul în care este gândit nu mai reflectă realitatea din școli

Programul pentru școli al României, care are drept componentă principală laptele școlar, ar trebui modernizat, adaptat realităților din școli și adus în prezent. Asta au susținut toți care au participat…
Vezi articolul