RESURSE Librărie digitală de filme documentare pentru vizionare la clasă sau la orele online, gratuit, sortate pe discipline școlare și subiecte

11.540 de vizualizări
Foto: © Pressmaster | Dreamstime.com
Filme și documentare educaționale care pot fi vizionate în clasă sau la orele online sunt disponibile pe o platformă online de materiale video pentru profesori și elevi. Acestea sunt sortate pe materii, printre care și educație de mediu, educație antreprenorială și dirigenție, dar și pe subiecte, precum “Mai mult verde”, “acceptare de sine”, “comunism”, “drepturile omului”, “empatie”.

Am încercat platforma și, pentru vizionarea documentarelor și pentru accesul la resursele educaționale care le însoțesc, este nevoie de un cont. Un profesor poate să își creeze rapid un cont, fiind necesare un e-mail, parolă, număr de telefon, precum și numele școlii la care predă și să specifice materia pe care o predă.

În pagina filmului ales sunt: filmul, descrierea lui și formularul de feedback.

Dacă profesorul alege să vizioneze filmul în clasă, acesta trebuie să îl proiecteze pe ecran / tablă, doar apăsând pe butonul de play aflat deasupra titlului filmului. Se va deschide apoi un link de Vimeo care va oferi, în colțul din dreapta jos, opțiunea de full-screen și opțiunea de a adăuga subtitrare în română (butonul marcat “CC”).

În cazul în care orele se vor desfășura online, profesorul poate să îl proiecteze prin funcția de distribuire a ecranului, în funcție de platforma folosită (Zoom, Google Meet etc.). Sau poate să dea click pe butonul „Distribuie către elevi”, din pagina filmului. Se va genera apoi un link securizatvalabil 24 de ore, pe care îl trimite elevilor pentru ca fiecare dintre ei să vadă filmul, individual.

Foto: captură – kinoteca.bloczero.ro
Filmele, însoțite de feedback de la profesori

După vizionarea filmului, în josul paginii de film, profesorii au posibilitatea să răspundă la trei întrebări legate de film și de activitatea cu elevii.

Dacă un profesor, însă, nu lasă feedback la mai multe filme, după vizionări, acesta va fi contactat de un reprezentant al platformei pentru a da aceste păreri. Dacă refuză, atunci contul poate să îi fie suspendat, se mai arată în instrucțiunile de pe site.

Spre exemplu, un film este “Războinicii verzi: amenințarea solului”. În ultimii 50 de ani, utilizarea de îngrășăminte pe bază de fosfați a crescut de patru ori. Acestea sunt esențiale pentru agricultura modernă, utilizate în special pentru cultivarea cartofilor. Majoritatea îngrășămintelor provin din Maroc, unde poluarea din minele de fosfați contaminează apa, provocând malformații congenitale la animale și probleme de sănătate la copii, prezintă descrierea filmului.

“Filmul documentar, grație potențialului său informativ, reprezintă un instrument pedagogic extrem de util, în prezent insuficient exploatat în contextul educației formale din România. Într-o lume în care expunerea la produse audio-vizuale de la vârste fragede este omniprezentă, filmul documentar poate reprezenta o sursă de informare și un instrument de învățare complex, capabil să suscite și să mențină vie atenția elevilor în legătură cu un subiect dat și să creeze empatie, dar și un obiect de studiu în sine, din perspectiva necesității educației audio-vizuale în ziua de azi”, scriu coordonatorii platformei, despre proiect.

Platforma este în creștere, se arată pe site, așa că pe parcurs se vor mai adăuga materiale.

Foto: © Pressmaster | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de ECDL Romania

De la construirea unui robot și imprimarea 3D a pieselor, la dezvoltarea unui caiet tehnic și promovarea echipei pentru atragerea de sponsori – avantajele de a face parte dintr-o echipă de robotică: Suntem ca o familie / Profesor coordonator Mariana Ciobanu: Elevii își modelează altfel conținutul academic, dar și modul în care trăiesc emoțiile

Ce face practic o echipă de robotică? De la imprimare 3D la competențe STEM și cunoștințe marketing, hardware sau social media, ce unește echipa e pasiunea pentru un domeniu nou…
Vezi articolul