Reputata publicație Times Higher Education, despre declarațiile Ambasadorului Andrew Noble referitoare la studiile studenților români din Marea Britanie: ”O aparentă gafă diplomatică”

1.400 de vizualizări
Andrew Noble / Foto: Facebook British Embassy
Declarațiile Ambasadorului britanic în România, Andrew Noble, care la începutul lunii a spus că nu înțelege “de ce un student român s-ar duce în Marea Britanie” pentru studii de licență, au atras atenția uneia dintre cele mai importante publicații din Regatul Unit dedicate învățământului superior, Times Higher Education (THE), publicație asociată rankingului internațional cu același nume. THE relatează momentul și îl citează pe jurnalistul EduPedu.ro care a semnalat că declarațiile sunt interpretabile și au produs nedumerire, dar și o reprezentantă a guvernului britanic, care a exprimat “încântarea” că aproximativ 10.000 de studenți români învață în Regat.
  • În declarațiile de la începutul lunii, Ambasadorul Noble a spus că se așteaptă ca, în urma Brexit, taxele de studii în universitățile britanice pentru studenții români să fie pe viitor “duble”. El a mai spus că ”dintr-un punct de vedere nu înțeleg de ce un student român s-ar duce în Marea Britanie pentru licență, pentru că în această țară aveți universități de foarte bună calitate. Eu cred că ar fi o soluție foarte bună să facă aici licența și după aia să veniți în Marea Britanie pentru master sau doctorat. Studenții români în Marea Britanie sunt aproape sută la sută pentru licență. Germanii care vin la noi sunt aproape sută la sută cei care vin pentru master. Și asta ar fi o maturitate a României dacă studenții ar rămâne acasă pentru licență și să vină mai târziu”.

Atunci, EduPedu.ro a transmis întrebări pe această temă Ambasadei Marii Britanii, dar până acum nu a primit niciun răspuns.

THE relatează declarațiile, apreciind că e vorba despre o ”aparentă gafă diplomatică”, ținând cont de faptul că universitățile britanice se tem că înscrierile din Europa ar putea avea de suferit, după creșterea tarifelor pentru europeni ca urmare a Brexit. Potrivit publicației citate, ”comentariile ar putea fi fost o tentativă de a măguli universitățile românești – dar riscă și să fie interpretate drept un mod de a-i descuraja pe românii care studiază în Marea Britanie, spune Mihai Peticilă, jurnalist la Edupedu, site-ul de educație care a relatat declarațiile”.

În contextul în care România este a doua țară din Europa, după Franța, din punct de vedere al numărului de studenți de licență care studiază în Marea Britanie, reprezentantul Edupedu este citat spunând și că aceste comentarii au produs nedumerire și par să contrazică linia oficială a Ambasadei și a British Council, de promovare a studiilor în Marea Britanie la orice nivel.

Times Higher Education notează că în 2018-2019 au învățat în Marea Britanie, la studii de licență, 8.570 de studenți români, dintre care aproape 1.000 doar la Universitatea din Bedfordshire, potrivit celor mai recente date statistice.

”Acest exod al studenților de top către Marea Britanie și alte țări a fost o problemă controversată în România, țară confruntată cu o scădere demografică. În 2017, au circulat propuneri ca absolvenții facultăților de stat să fie forțați să rămână în țară sau să acopere cheltuielile cu propria educație”, amintește sursa citată.

THE citează o purtătoare de cuvânt a guvernului britanic, potrivit căreia: ”Suntem încântați să avem circa 10.000 de studenți români în Marea Britanie și suntem dornici să dezvoltăm pe mai departe acest schimb educațional.”


1 comment
  1. Intr-adevar, ”O aparentă gafă diplomatică”.
    De fapt, ambasadorul Noble are dreptate: ”în urma Brexit, taxele de studii în universitățile britanice pentru studenții români vor fi pe viitor “duble”… Eu cred că ar fi o soluție foarte bună să facă aici licența și după aia să veniți în Marea Britanie pentru master sau doctorat. Studenții români în Marea Britanie sunt aproape sută la sută pentru licență. Germanii care vin la noi sunt aproape sută la sută cei care vin pentru master. Și asta ar fi o maturitate a României”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

EXCLUSIV Coincidență sau licitație cu dedicație? Specificațiile cadru pentru viitoarea platformă de evaluare standardizată a Ministerului Educației, similare cu cele ale unei platforme private

Ministerul Educației a lansat acum două zile specificațiile-cadru pentru viitoarea platformă de evaluare standardizată pentru examenele școlare și pentru evaluările de la clasă ale elevilor. Mai multe pasaje din descrierile…
Vezi articolul

Opt elevi din Odessa învață deja la Școala Gimnazială “Al. S. Pușkin” din Brăila / Copiii erau puțin speriați în prima zi, dar s-au împrietenit cu elevii noștri români, care s-au străduit să vorbească în limba rusă cât de corect pot ei, spune directoarea școlii

8 elevi ucraineni, veniți din Odessa, merg la Școala Gimnazială “Al. S. Pușkin” din județul Brăila, unde majoritatea elevilor sunt din comunitatea ruso-lipoveană. Unii profesori vorbesc limba rusă, și predau…
Vezi articolul

Sorin Cîmpeanu, care a părăsit în plin scandal de plagiat conducerea Ministerului Educației, a revenit pe postul de rector al Universității de Agronomie din București “din 3 sau 4 octombrie”, spune cel care i-a ținut locul / “Nicio sesizare” primită încă de USAMV privind acuzațiile de plagiat

Fostul ministru al Educației, Sorin Cîmpeanu, care și-a dat demisia după jurnalista Emilia Șercan a scris că a plagiat într-un curs de specialitate, a revenit în funcția de rector la…
Vezi articolul

Tendințe în învățământul superior: europenizarea, digitalul și banii insuficienți, principalele puncte de interes pentru universitățile de pe continent – raport al Asociației Universităților Europene / Instituțiile românești – interesate îndeosebi de finanțare instituțională și digitalizare

Învățământul superior a devenit un motor al integrării la nivel european, iar digitalizarea este unul dintre cele mai importante elemente ce dictează strategiile universităților și apelurile lor de a fi…
Vezi articolul