Reprezentantul părinților: Nu vom susține niciodată posibilitatea de a lăsa repetent un elev de clasa I

4.177 de vizualizări
Iulian Cristache
Iulian Cristache / Foto: Facebook Iulian Cristache
“Cred că posibilitatea de a lăsa repetent un elev de clasa I este doar un punct de vedere al doamnei ministru”, a declarat președintele Federației de Părinți din Preuniversitar, Iulian Cristache. “Nu vom susține niciodată așa ceva”, a anunțat acesta.

Contactat de Edupedu.ro, Iulian Cristache a declarat că nu a fost consultat cu privire la ipoteza reintroducerii repetenției în clasele mici.

“Cum să punem anatema pe un copil de 7 ani, care de-abia se obișnuiește cu mediul școlar. Oare rolul profesorului este de neglijat? Dacă vom avea 6-7 elevi în situația de a fi lăsați repetenți, domnii profesori se pot ‘spala’ pe mâini?”, a scris Iulian Cristache, președintele Federației de Părinți din Preuniversitar, pe pagina sa de Facebook.

În ceea ce privește înscrierea la clasa pregătitoare pe bază de vize de flotant, reprezentantul părinților a declarat pentru Edupedu.ro că soluția pe care i-a propus-o ministrului este “introducerea unei declarații notariale prin care proprietarul să răspundă, în cazul în care este vorba de fals în declarații” și părintele nu stă la adresa menționată.

Reacția vine la următoarele declarații făcute de ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, într-o emisiune la Digi 24 duminică seară:

Cosmin Prelipceanu: Doamna ministru, învățătorii sunt obligați să îi treacă clasa pe cei de clasa I, pe toți copiii. Cum poate fi ăsta un obiectiv?

Ecaterina Andronescu: Din păcate, este o prevedere legală, până în clasa a III-a nu îi pot lăsa repetenți, dar eu cred că trebuie să revenim asupra acestui aspect, pentru că iată unde suntem. Ajungem la clasa a VIII-a și atunci constatăm că nu știu să scrie bine, că nu știu să calculeze bine și că 36% nu sunt în stare să ia 5 la evaluarea de la clasa a VIII-a. Deci cred că obiectivele de care vorbeam trebuie să le stabilim prin lege și în fișa postului fiecărui profesor.

Cosmin Prelipceanu: Deci sunteți de acord că un astfel de obiectiv e o greșeală, să îi treacă pe toți de clasa I?

Ecaterina Andronescu: Da, categoric!

Oana Moraru: Nu. Dar e demonstrat că nu ai voie să lași repetenți, pentru că din punct de vedere psihologic nu ai niciun efect asupra copilului, dacă îl lași repetent la vârste atât de mici.

Ecaterina Andronescu: Dar te străduiești mai mult să îl înveți ce trebuie să îl înveți.

Oana Moraru: Nu ai voie să lași copii repetenți. Cadrul didactic este responsabil totalmente. Deci e împotriva oricăror studii, apropo de studii ale oamenilor de știință. Nu există niciun impact. Sunt studii întregi care studiază că lăsatul repetent nu rezolvă, nu îl motivează pe copil, nu-l aduce mai repede pe calea cea bună. Sub nicio formă.

Cosmin Prelipceanu: Și atunci soluția ar fi?

Oana Moraru: Soluția ar fi responsabilizarea profesorului de la clasă și obligația fiecărui învățător de a trata diferențiat copiii. În momentul ăsta, e o nebunie întreagă, încă de la clasele pregătitoare și clasa I, sunt concursuri și examene școlare individuale, concursuri școlare academice, o mare întreagă de auxiliare curriculare pentru portofoliul învățătoarei – cu cât ai mai multe participări la concursuri ale copiilor, cu atât ești învățătoare mai bună, forțăm enorm copiii de 6-7 ani, ignorând total pragul de dezvoltare psihosomatică a vârstelor, doar de dragul portofoliului profesorului și pentru că în continuare punem în centrul educației profesorul, catedra lui, portofoliul lui, liniștea lui. Eu nu neg că avem oameni excepționali. Dar câți dintre acești oameni excepționali pot și răspândi bunele practici?

Ecaterina Andronescu: Sunt de acord cu dvs, dar nu trebuie să exagerăm. Adică nu toată lumea e așa. Că pot să fie cazuri, nu le neg. Dar din respect pentru cei care își fac meseria cu seriozitate și cu responsabilitate simt nevoia să îi apăr.

Citește și:


6 comments
  1. Măi , tanti Oana Moraru , lucrăm cu materialul clientului . Din r…t nu faci bici de mătase , contează enorm moștenirea genetică , mai lăsați-mă cu șabloanele astea – tip lozincă de partid ” Cadrul didactic este responsabil totalmente ”. Din unii plozi făcuți la beție doar pentru alocație , cu părinți ușor retardați , clar neșcoliți și needucați, să îți imaginezi cam ce iese. Și celălalt , că n-a fost consultat , dar școala funcționează acum doar după cucurile părinților și ale elevilor ? Nu mă refer la toți părinții , așa cum nici părinții , atunci când înjură cu sârg și aplicație , nu se referă la toți profesorii. Păi , deștepților care sunteți voi niște deștepți , nu mai bine facem schimb de locuri ? Chiar dacă nu suntem la șah , să schimbăm piesele , eu vă cedez catedra pentru un an , cu mare drag ! La anul voi avea clasa a VIII-a , două clase a XII-a, două clase a IX -a . A , da, limba și literatura română . Clase terminale în care am 4 elevi cu CES ( certificat ) , părinți aroganți și tâfnoși , care își iau pruncii la schi în Austria când vor mușchii lor , în martie în Franța , de Paște la tata în Germania , în octombrie la țară , la hram, la o nuntă , un botez , a murit nașa , îl iau și pe ăsta micu , tare o mai iubea etc. Și stai să vezi show cu absențele ! ” Am vorbit cu doamna dirigintă , nu v-a spus???? Ce să-mi spună ? Să nu-i puneți lui Armando / Andres / Yannis / Jenifer / Karlota absent !!!! Păi , a fost la școală ? Nu! Dar nu puteați înțelege , vai ce femeie , parcă n-ar fi și ea mamă , oooof! Și dă-i înjurături pe Facebook și comentarii deștepte pe siteuri. Cam așa stă treaba cu elevii și părinții de astăzi ( NU TOȚI , ACCENTUEZ ) . Dcaă vreți , puteți considera postarea mea un pamflet , tratați-o ca atare. Aștept înjurăturile și replicile spirituale . Apropo , am exact 30 de ani vechime , am predat la trei licee tehnologice , două teoretice și o școală gimnazială , urban și rural , am avut directori înșurubați în funcție , șefi care efectiv răgeau la noi în Consilii , începeau amenințările cu procuratura și terminau cu desfacerea contractului de muncă , tot tacâmul . Sunt imună ! Succes !

  2. Copiii care nu isi insusesc scris-cititul nu sunt integrati in acel colectiv. Sunt marginalizati si frustrati si ,cu mici exceptii, vor ramane analfabeti. Doar repetand clasa 1 vor avea sansa sa recupereze ceea ce si-au insusit prima data. Se vor integra in noua clasa ,vor face din nou citit dupa imagini, analiza si sinteza cuvintelor si propozitiilor, li se va acorda timp suficient si o sansa noua, ceea ce in clasa a 2-a NU MAI ESTE POSIBIL,cu toata bunavointa invatatorului.

  3. Părinții vor să impună reguli fara a avea pregătirea necesară. Precum doamna “foot”, se cred pregătiți în orice iar prostii de profesori cu salarii de mizerie trebuie sa fie apostoli, sfinti, de parcă ei nu ar fi oameni cu familii, cu copii, cu cheltuieli. Când părinții vor ieși în stradă să susțină profesorii și școlile abia atunci vor arăta responsabilitate !

  4. Este clar. Nu mai avem scapare cu astia
    Madama asta este o incompetenta fara margini. Doamne, pe mainile cui a ajuns tara asta…. Femeia asta este mai diletanta decat toti colegii ei din partid.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ligia Deca, despre „valoarea“ notei de fundamentare în care apare garanția cerută de profesori că de anul viitor salarizarea în Educație va porni de la salariul mediu pe economie: Are semnăturile a doi miniștri / Nota de fundamentare a unei OUG adoptate este un simplu document care facilitează înțelegerea OUG, fără nicio altă valoare, potrivit CCR

„Nota de fundamentare, care este asumată la nivel guvernamental, este semnată, ca ordonanța, de cei doi miniștri inițiatori, de ministerele avizatoare, de vicepremier și de premierul României”, a declarat Ligia…
Vezi articolul