Reprezentanții studenților, elevilor și tinerilor din România, despre gestionarea tragediei din Caracal: Este o instituționalizare a neîncrederii față de copiii și femeile agresate

458 de vizualizări
Reprezentanții tinerilor, studenților și elevilor din România au reacționat la modul dezastruos în care autoritățile române au gestionat cazul crimelor din Caracal. „Avem de-a face cu o instituționalizare a neîncrederii față de copiii și femeile agresate și cu învinovățirea lor pentru agresiunile la care sunt supuse”, atrag atenția, într-un comunicat de presă comun, Consiliul Tineretului din România (CTR), Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR), Consiliul Național al Elevilor (CNE) și Consiliul Tinerilor Instituționalizați (CTI).

De asemenea, cazul mai arată „o falsă pudoare promovată în școli care blochează accesul tinerilor și în special a tinerelor la informații care le pot proteja față de abuzuri, cu lipsa de proceduri obligatorii care să nu permită batjocorirea victimelor care apelează la ajutor și descurajarea lor din a-și căuta dreptatea”.

De asemenea, tinerii mai spun că la nivel de stat avem de a face cu politici publice „dăunătoare siguranței elevilor și tinerilor”.

„În cazul instituțiilor de protecția a copilului, sunt cazuri în care semnalări repetate ale unor abuzuri prin numărul unic de urgență 112 au fost ignorate sau tratate superficial, însă confirmate ulterior de anchete și în instanță”, se mai arată în comunicat.

Tinerii cer măsuri care „să conducă societatea spre respingerea totală a agresiunilor față de femei și copii, tratarea lor cu maximă seriozitate, în acord cu impactul fizic și psihologic pe care îl produc, precum și respingerea oricăror justificări pentru acestea”.

Ei atrag atenția că acest lucru „trebuie să se realizeze prin sistemul de educație, prin modul în care sunt formați cei care trebuie să gestioneze astfel de cazuri din partea autorităților publice și procedurile pe care sunt obligați să le respecte, inclusiv sancțiunile aplicate în caz de abateri, precum și prin susținerea organizațiilor neguvernamentale de profil”.

Tinerii cer transport în comun pentru minori, ca să nu se mai apeleze la mașini de ocazie

Nu în ultimul rând, amintesc reprezentanții tinerilor, „statul are obligația de a se asigura că, prin politicile sale publice, nu pune în pericol copiii și elevii, sau tinerii, inclusiv prin asigurarea transportului în comun pentru acces la școală”.

În acest context, ei solicită adoptarea de urgență a următoarelor măsuri:

  • Instituirea de proceduri obligatorii care definesc modul de acțiune al operatorilor 112 și al polițiștilor care preiau apelurile în cazuri de lipsire de libertate, viol, violență domestică și alte agresiuni asupra copiilor și femeilor și care asigură tratarea acestor cazuri cu maximă celeritate și seriozitate. Solicităm ca atât noi, cât și organizațiile de drepturile omului, inclusiv cele specializate în drepturile copiilor și femeilor, să fim consultați înainte de adoptarea acestor proceduri.
  • Introducerea de camere video obligatorii pentru toate echipajele agenților forțelor de ordine care operează pe teren și înregistrarea tuturor apelurilor, astfel, încât, în cazurile în care acest lucru se impune, să poată fi verificată corectitudinea intervenției și respectarea procedurilor aferente, respectiv să fie aplicate sancțiuni.
  • Introducerea educației sexuale și a educației juridice în școli, astfel încât caracteristicile unei relații sănătoase, aspectele privind consimțământul, precum și aspectele psihologice, sociale și legale referitoare la violență fizică sau psihică și la infracțiuni sexuale să fie abordate corespunzător și pluridisciplinar. Toți copiii și tinerii trebuie să fie educați în spiritul egalității de drepturi între femei și bărbați, al respectării consimțământului în relații și al faptului că nu există nicio justificare pentru o agresiune fizică sau sexuală îndreptată asupra unei femei sau asupra oricui altcuiva.
  • Revizuirea politicilor publice referitoare la naveta elevilor, astfel încât drumul tuturor elevilor la școală să fie asigurat prin transport în comun.
  • Introducerea unui mecanism cu caracter obligatoriu prin care orice formă de agresiune, verbală sau fizică, din partea personalului să poată fi reclamată anonim, în instituțiile de educație și protecție a copilului. Simplificarea accesului organizațiilor de drepturile omului pentru documentarea de eventuale cazuri de abuz și eliminarea din regulamentele școlare a prevederilor care opresc copiii și elevii din a documenta și folosi dovezi ale unor eventuale abuzuri și agresiuni comise în acest cadru.
  • Instituirea unei protecții speciale pentru copiii și elevii care semnalează nereguli în școli și instituțiile de protecție a copilului
  • Incriminarea, ca faptă penală, a „pornografiei de răzbunare” – a distribuirii sau publicării de fotografii sau imagini video nud sau din timpul unui act sexual de orice fel, fără consimțământul persoanelor expuse.
  • Derularea de campanii de informare de interes public prin canalele de televiziune și radio referitoare la agresiunile fizice și sexuale asupra copiilor și femeilor.

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Criză de profesori în Franța: clase supraaglomerate, muncă excesivă, salarii care nu reflectă destul efortul și prea multe sarcini – motivele pentru care sunt de 4 ori mai mulți profesori care ies din sistem față de 2010

Sistemul educațional francez se confruntă cu o criză fără precedent, în care numărul profesorilor care aleg să părăsească sistemul a crescut notabil în ultimii ani. France24 scrie că „profesorii din…
Vezi articolul

Datele obținute din răspunsurile elevilor, la testarea standardizată, „vor fi publice, nu sunt proprietatea cuiva, unui privat”, spune ministrul Educației: Rezultatele sunt folosite și la nivel de sistem pentru fundamentarea deciziilor ministerului educației

Datele „vor fi publice, nu sunt proprietatea cuiva, unui privat”, spune ministrul Educației despre rezultatele testării strandardizate programată în 329 de școli la începurtul lunii iunie, într-un răspuns la criticile…
Vezi articolul

Olimpicul internațional la Matematică Andrei Moldovan, întrebat cum i se pare programa de liceu: Noi nu facem materia de clasă, o facem doar pe cea de olimpiadă / Radu Lecoiu: Ar trebui puțin mai multă flexibilitate în predare, să nu fie un număr fix de ore pentru un anumit capitol / Profesorul Flavian Georgescu: Susținerea pregătirii olimpicilor de către Ministerul Educației este „înspre zero”

Un elev olimpic internațional la Matematică, de la Liceul Internațional de Informatică București a răspuns, la Radio România Actualități, că în clasa sa „noi nu facem materia de clasă, o…
Vezi articolul