Reprezentanții studenților cer ca transferul patrimoniului tinerilor la Ministerul Familiei condus de Gabriela Firea să nu fie „pierdut” în procesul de reorganizare sau „uitat” în beneficiul Ministerului Sportului

310 vizualizări
Horia Onița, ANOSR / Foto: INQUAM Photos – George Călin
Consiliul Tineretului din România, Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România și Fundația Națională pentru Tineret au anunțat că vor monitoriza atent tranziția corespunzătoare a patrimoniului și activității din sfera tineretului ale fostului Minister al Tineretului și Sportului, potrivit unei adrese transmise Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, care cuprinde un număr de 8 solicitări. Organizațiile cer ca patrimoniul dedicat tinerilor să nu fie „pierdut” în procesul de reorganizare sau „uitat” în beneficiul Ministerului Sportului. 

„Patrimoniul/baza materială de tineret din România este una dintre cele mai ample, fiind administrată până în prezent direct de către MTS sau prin DJST/DSTMB și CCS/CCSS „Tei”. Dar acest patrimoniu generează și o serie de provocări, multe imobile neavând nr. MFP (cca 45 ha de teren și multe clădiri), iar procedurile de intabulare nefiind definitivate pentru întreaga bază materială. Această realitate va genera dificultăți administrative în divizarea patrimoniului între domeniile sport și tineret la nivel național și local, fiind crucial ca acest proces să nu ducă la menținerea imobilelor afectate domeniului de tineret în administrarea Ministerului Sportului”, se arată într-un comunicat de presă comun al celor trei organizații.

De asemenea, aceștia mai spun că au constat că prin OUG 121/2021 „s-a omis modificarea și clarificarea autorității publice centrale în subordinea căreia se află Casele de Cultură ale Studenților (CCS) și Complexul Cultural-Sportiv Studențesc „Tei” (CCSS Tei)”. Studenții și tinerii cer astfel emiterea actului normativ care „să clarifice că CCS și CCSS Tei nu rămân în subordinea Ministerului Sportului (domeniu în subordinea căruia niciuna dintre aceste instituții nu s-a aflat vreodată)”.

„Tineretul, după un proces de subfinanțare susținut, a mai fost vitregit, în favoarea sportului de performanță, de multe alte baze”

„Casele de Cultură ar trebui în continuare să găzduiască, să formeze, să promoveze şi afirme talentele studenţilor, iar acest aspect nu poate fi garantat sub coordonarea Ministerului Sportului, instituție ce prezintă în mod inerent total alte obiective și nu ar prioritiza în niciun fel activitatea CCS-urilor. Deși după Revoluție (prin HG nr. 539/1990), organizațiile studențești primeau în proprietate Casele de Cultură ale Studenților și CCSS Tei, dispoziție legală niciodată aplicată (dar nici expres abrogată), din acel moment s-a încercat pentru mulți ani ca rolul studenților în gestionarea patrimoniului dedicat lor să fie cât mai diminuat.

Care va fi acest rol dacă patrimoniul rămâne la Ministerul Sportului?
Cunoaștem multiplele tentative de a transfera la sport mai ales bogatul patrimoniu al CCSS Tei, așa cum tineretul, după un proces de subfinanțare susținut, a mai fost vitregit, în favoarea sportului de performanță, de multe alte baze (ex.: Centrul de Tineret al Mării Negre, Complexul de agrement Izvoru Mureșului, Baza Turistică STIBINA – Maramureș, Baza Turistică SIESTA, Baza Turistică FIESTA I – Cluj-Napoca). Subliniem clar că CCSS Tei trebuie să susțină ample manifestări culturale ale celor 175.000 de studenți din București, să le faciliteze practicarea sportului de agrement și să găzduiască schimburi culturale internaționale studențești. Drept urmare, ne manifestăm așteptarea ca lipsa menționării Caselor de Cultură ale Studenților și CCSS „Tei” în rândul instituțiilor care se despart de Ministerul Sportului să fie o simplă inadvertență, care trebuie corectată urgent.

Deși Ministerul Tineretului și Sportului nu are publicată o listă completă, corectă și actualizată a bazei materiale de tineret, pe baza datelor publice, coroborate cu acte normative deja adoptate sau propuneri de acte normative inițiate de Ministerul Tineretului și Sportului, precum și pe baza unor rapoarte mai vechi întocmite de subordonatele MTS de tineret, noi am alcătuit inventarul pe care l-am transmis Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, astfel încât să nu existe niciun motiv pentru care să nu acționeze.

În același timp, am solicitat: înființarea unei autorități dedicate tineretului în subordinea MFTES, continuarea negocierilor privind Programul Operațional Educație și Ocupare, astfel încât solicitările tinerilor să fie integrate și MFTES să coordoneze implementarea axei dedicate tinerilor, adoptarea cu celeritate a Strategiei Naționale pentru Tineret, preluarea proiectelor cu finanțare nerambursabilă pentru tineret de la Ministerul Sportului și construirea unui buget realist și corelat cu nevoile din sector pentru domeniul tineretului.”


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Copiii și familiile din diasporă, care se află în situații dificile, vor putea apela un număr de telefon unic pe care îl dezvoltă Ministerul Familiei cu STS. Firea: Avem o avalanșă de cazuri semnalate din toată Europa, după apariția situației din Danemarca

Ministerul Familiei și Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) lucrează la dezvoltarea unui număr unic la care să poată suna din afara ţării copiii şi familiile aflate în situaţii dificile, a…
Vezi articolul
Școala în Noua Zeelandă

DOCUMENT Dezvoltarea abilităților digitale de bază, a competențelor în gestionarea situațiilor de conflict sau acordarea primului ajutor, printre cursurile de pregătire profesională pe care le poate face personalul nedidactic din Educație cu primele de 500 de lei, în anul școlar și universitar 2023-2024

A fost aprobat și publicat, în Monitorul Oficial, ordinul de ministru privind tipologia și necesarul de cursuri pentru cariera profesională pe care le poate urma personalul nedidactic și care pot…
Vezi articolul