Reprezentanții părinților critică decizia Ministerului de a renunța la simulările la clasele a VII-a și a XI-a: Era singura posibilitate ca elevii să-și vadă nivelul de pregătire și să accelereze învățarea

2.833 de vizualizări
Iulian Cristache / Foto: Facebook.com
Federația Asociațiilor de Părinți “nu a fost de acord cu propunerea Ministerului Educației de a se renunța la simulările de la clasele a VII-a și a XI-a”, a declarat pentru Edupedu.ro liderul federației, Iulian Cristache. “Era singura posibilitate ca un elev să își dea seama la ce nivel de pregătire este în acel moment, astfel încât să accelereze învățarea pentru Evaluarea Națională și Bacalaureat, să aibă timp să se pregătească un an de zile”, a precizat Cristache. Ministerul Educației le-a comunicat astăzi partenerilor de dialog social că simulările de anul acesta vor fi susținute doar de elevii claselor a VIII-a și a XII-a, după cum au anunțat la finalul unei ședințe de la Ministerul Educației reprezentanții elevilor și cei ai părinților.

Ministerul Educației i-a anunțat astăzi, 15 ianuarie 2020, pe reprezentanții sindicatelor, asociațiilor elevilor și părinților, la ședința Comisiei de Dialog Social, care este calendarul simulărilor de Evaluare Națională și Bacalaureat 2020. În cadrul ședințelor CDS, partenerii de dialog social acordă aviz consultativ propunerilor Ministerului.

Mi se pare o prostie să se renunțe la simulările de la clasa a VII-a și a XI-a, având în vedere că era singura posibilitate ca un elev să își dea seama la ce nivel de pregătire este în acel moment, astfel încât să accelereze învățarea pentru Evaluarea Națională și Bacalaureat, să aibă timp să se pregătească un an de zile“, a declarat Iulian Cristache, pentru Edupedu.ro.

Cristache a anunțat că Federația Asociațiilor de Părinți “nu a fost de acord cu propunerea Ministerului Educației de a se renunța la simulările de la clasele a VII-a și a XI-a. Motivul invocat de Minister a fost că programa de examen nu este definitivată și poate să cuprindă mai puțin decât le-a fost predat copiilor“.

În cadrul ședinței de astăzi de la Ministerul Educației, oficialii au avansat ideea că “renunțarea la simularea de la nivel național nu împiedică un profesor sau un director să organizeze simulare la nivelul școlii“.

Nu pun pe picior de egalitate o simulare făcută la nivelul unității de învățământ cu una națională, care angrenează toți copiii și unde poți avea o imagine de ansamblu la nivel național pe subiecte cu același grad de dificultate“, a precizat Cristache.

Calendar Simulări Evaluarea Națională 2020 pentru clasa a VIII-a – Proiectul Ministerului Educației

Tot în această dimineață, Ministerul a avansat și proiectul de calendar pentru simularea examenelor de Evaluare Națională și BAC 2020.

23 martie 2020 Limba și literatura română – Probă scrisă

24 martie 2020 Matematică – Probă scrisă

25 martie 2020 Limba și literatura maternă – Probă scrisă

3 aprilie 2020    Comunicarea rezultatelor

Calendar Simulări BAC 2020 – Proiectul Ministerului Educației:

23 martie 2020 Limba și literatura română – Probă scrisă – Proba E) a)

24 martie 2020 Matematică sau Istorie – Proba obligatorie a profilului – Proba E) c)

25 martie 2020 Limba și literatura maternă – Probă scrisă – Proba E) b)

26 martie 2020 Proba la alegere a profilului și specializării – Probă scrisă – Proba E) d)

3 aprilie 2020    Comunicarea rezultatelor

Citește și:

 

 


3 comments
  1. Anul trecut toti erati scandalizati ca s-au introdus simularile la a saptea. Acum, ca de ce nu se mai dau. Tot pe EduPedu am citit ca ba se dau, ba nu se mai dau. N.am inteles nimic. Ministrul spune ca se dau, elevii si parintii, ca nu. Intreb si eu: de cand hotarasc asa grav parintii si copiii ce se întâmplă in şcoală? Si ce e cu aceasta AEC? Cand e vb de pretentii, numai de ei aud. Numai in Constanta exista asociatii ale elevilor? Si ei iau hotarari in numele tuturor elevilor din țară?

  2. Din pacate, majoritatea cadrelor didactice nu trateaza cu seriozitatea adecvata corectarea acestor simulari si le considera o pierdere de timp pentru ca notele nu se trec, testele acestea trecand fara ca elevii sa stie in mod realist nivelul lor de cunostinte.
    Pe de alta parte, subiectele de la examenele finale sunt elaborate din 8 semestre, ponderea subiectelor din ultimele 3 semestre fiind de aproximativ 2/3, iar subiectele de la simulari din 5 semestre, evident.
    Simularile de acest tip ar avea relevanta daca s-ar tine cont de nivelul fiecarui elev si s-ar face recomandari individuale realiste si de ajutor.
    Toata lumea crede ca munca unui profesor se reduce la 18 ore de predare pe saptamana si vacante, ceea ce nu e adevarat. E vorba de 40 ore pe saptamana (18 predare, 22 pregatire, elaborare si corectare teste, planificari etc.) si 62 zile calendaristice de concediu odihna.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Trebuie să-i încurajăm și pe elevii buni, și pe cei foarte buni, dar mai ales pe cei mai puțin buni, spune Aida Ionescu, inspector școlar general adjunct din Dolj: Poate că, din rândul lor, vor ieși un frizer renumit, un electronist, un bucătar de seamă

Aida Ionescu, inspector școlar general adjunct din Dolj, a declarat, pentru TVR Craiova, referitor la rezultatele finale de la Evaluarea Națională 2024, că „trebuie să-i încurajăm și pe cei buni,…
Vezi articolul