Reprezentanții Centrelor de Resurse și Asistență Educațională: Nu suntem de acord cu articolele din proiectul noii legi, care prevăd desființarea prin comasare a CJRAE / Ei spun că aceasta produce probleme financiare și organizaționale

2.352 de vizualizări
Foto: Ministerul Educației
Reprezentanții Centrelor de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE/CMBRAE) nu sunt de acord cu prevederile din noul proiect al legii educației prin care se desființează, prin comasare, aceste centre, chiar dacă sunt de acord cu măsurile propuse în proiect pentru domeniul educației incluzive, potrivit unui comunicat de presă transmis Edupedu.ro.

Ei cer păstrarea personalității juridice a CJRAE/CMBRAE și avertizează că desființarea acestor centre ar produce o serie de probleme de natură financiară, funcțională și organizațională.

Poziția lor se face auzită în condițiile în care o petiție lansată luna trecută, prin care se cere oprirea desființării CJRAE/CMBRAE, a strâns până acum aproape 13.400 de semnături

  • În urma reacției puternice, Ministrul Educației a organizat o întâlnire cu reprezentanții CJRAE/CMBRAE de la care a publicat câteva fotografii, la eveniment nefiind invitată presa. A anunțat joi seara, într-un comunicat, că a participat la „dezbaterea publică privind „Rolul consilierului școlar”, conform proiectului Legii învățământului preuniversitar”. În comunicatul de presă emis, care consta într-o declarație proprie, ministrul Sorin Cîmpeanu nu amintea niciuna dintre propunerile pe care le-au făcut „specialiștii” despre care spunea că au fost prezenți la dezbatere.
Comunicatul de presă integral:
Citește și:
Peste 13.400 de semnături s-au strâns online pentru a împiedica desființarea Centrelor de Resurse și Asistență Educațională, prevăzută de noul proiect de lege a Educației / Ministrul Educației anunță că s-a întâlnit cu 1.000 de specialiști, dar fără a detalia vreuna dintre propunerile acestora

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Finanțarea școlilor după nevoile lor reale, restructurarea formării inițiale a profesorilor, curriculum bazat pe competența “a învăța să înveți” – priorități pe termen mediu ale Ministerului Educației, pentru învățământul preuniversitar

Restructurarea sistemului de formare inițială a profesorilor, o finanțare a școlilor legată de nevoile reale ale acestora, revizuirea evaluărilor elevilor și folosirea sistemelor informatice pentru aceste evaluări se numără printre…
Vezi articolul
Silviu Iordache si Sorin Cimpeanu in iunie 2021 / Foto: Facebook.com/Iordache Silviu

VIDEO Silviu Iordache, noul președinte ARACIP: În ultimul an Agenția a devenit mai mult decât independentă și cumva a fost scăpată de sub ochiul celor care conduc în realitate învățământul preuniversitar / Nu mi se pare normal ca prin niște hârtii, școlile private să nu primească acreditare. Miza din spatele acreditărilor – 36 miliarde de euro pe an

Principalele probleme manageriale erau legate de gradul foarte mare de independență pe care această instituție și l-a luat față de Ministerul Educației, a declarat președintele interimar al Agenției Române pentru…
Vezi articolul