Simion Hăncescu, președintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), a criticat dur oferta făcută duminică de guvern la negocieri. ”A fost un eșec total, ne simțim jigniți, au venit cu aceeași ofertă ca acum 5 luni, deși atunci am respins-o. Am fost umiliți 33 de ani, a venit timpul ca umilința să înceteze”, a declarat Hăncescu la Antena 3.
El a spus că sindicatele vor ca noua salarizare a profesorilor să înceapă de la 4.000 de lei net pentru profesorii debutanți, adică echivalentul salariului mediu pe economie.
Simion Hăncescu a mai spus că la negocierile de duminică liderii sindicali au propus guvernului să adopte o ordonanță de urgență cu o primă creștere de salarii, dar propunerea ”a fost respinsă din start”.
Oferta guvernului pentru protestatari a fost acordarea unor bonusuri pentru profesorii debutanți, bonusuri pentru profesorii din zone defavorizate și creșteri de salarii pentru personalul nedidactic.
Citește articolul integral pe G4Media.ro.
Informații de background – Care sunt revendicările sindicatelor din educație și motivele grevei generale
Revendicările principale ale sindicatelor, transmise în informările către Guvern, sunt următoarele:
„Majorarea salariilor personalului din învățământ, în conformitate cu importanța socială a muncii prestate, plecând de la principiul salariul profesorului debutant să fie cel puțin egal cu salariul mediu brut pe economie, salarizarea întregului personal didactic de predare urmând să se realizeze în mod progresiv, în raport de funcție, studii, vechime și grad didactic;
Instituirea regulii indexării anuale a salariilor personalului plătit din fonduri publice, cu rata inflației;
Plata orelor suplimentare efectuate de personalul didactic auxiliar și nedidactic;
Acordarea sporurilor pentru condiții de muncă personalului din învățământ;
Acordarea drepturilor prevăzute în legislația în vigoare și contractele colective de muncă aplicabile (decontarea navetei, plata indemnizației de instalare, acordarea
concediului de odihnă suplimentar, compensarea în bani a concediului de odihnă neefectuat etc.);
Creșterea anuală a investițiilor în învățământ, pentru îmbunătățirea bazei materiale și a infrastructurii;
Renunțarea la aplicația EduSal și înlocuirea acesteia cu un program informatic de salarizare gestionat și administrat de Ministerul Educației”.