Repartizare liceu 2023. Listele cu elevii romi și cu cerințe educaționale speciale admiși în liceele din București / Primele medii de admitere sunt 9.85 și 9.87

29.867 de vizualizări
Candidați cu CES repartizați în licee din Bucuresti 2023
Inspectoratul Școlar al Municipiului București a publicat rezultatele repartizării în liceele din București pentru elevii romi și cei cu cerințe educaționale speciale, astazi, 13 iulie. Cele mai mari medii de admitere au fost 9.87 pentru candidații cu cerințe educaționale speciale si 9.85 pentru candidații pe locuri pentru romi.

Conform ordinului care reglementează admiterea la liceu 2023, inspectoratele școlare județene alocă pentru elevii romi și pentru cei cu CES locuri distincte în unitățile de învățământ de masă, peste numărul de locuri repartizat respectivelor unități de învățământ, în limita a 1-2 locuri suplimentare la clasă.

„Admiterea candidaților pe locurile speciale pentru romi, respectiv pe locurile distinct alocate în unitățile de învățământ de masă pentru candidații cu CES se face computerizat, într-o sesiune distinctă, desfășurată înaintea etapei de repartizare computerizat”, prevede ordinul nr. 5.243 din 31 august 2022.

Candidații nerepartizați pe locurile speciale pentru rromi sau pentru elevii cu CES și cei care au fost repartizați și solicită renunțarea la loc pot participa la repartizarea computerizată.

328 de elevi cu cerințe educaționale speciale au fost repartizați în liceele din București și un elev este nerepartizat. 

1014 de elevi de etnie roma sunt repartizați în liceele din București și 28 de de elevi  sunt nerepartizați.

În 2022, în București, au fost disponibile 314 locuri pentru elevii cu CES, pentru clasa a IX-a, învăţământ liceal de stat cu frecvenţă – zi, locuri care au fost ocupate prin repartizare computerizată.


8 comments
  1. In România a fi normal nu mai reprezintă o calitate. Toti rromii, CES ii, asistatii sociali au beneficii. Eliminati criteriul pe baza de etnie. E discriminare pe față. In țara noastră, etnia asta are mai multe drepturi decat noi. La cat fura etnia asta si la palatele lor nu mai e un lux pentru ei dreptul la invatatura.
    Aveti habar ca astfel de rromi intra la liceu teoretic si nu mai dau cu lunile la școală? Ocupa locul unui copil bun. Si la sfârșit de an școlar, directoarea,, roaga” profesorii sa fie trecuta loaza. Deh, asa e cand esti unsa. La Constanța se întâmplă. Mai joaca si teatrul discriminarii. N-ai voie sa zici nimic de protejatii ei. Se împânzeste liceul de astfel de protejați ce nu vin cu lunile la școală. Aveti habar cum se simt ceilalți copii din clasa? Ei muncesc, invata, au prezenta la școală, si protejatul rrom al directoarei trece clasa.

    1. Stimati Domni , Doamne care aprobati aceste legi , nu credeti ca este timpul sa faceti o schimbare ? acesti romi vin din gimnaziu din aceleasi scoli / clase cu copii romani , deci au aceeasi profesori , aceleasi ore , teste , etc, cine este discriminat in aceste conditii ?? de ce o simpla emblema a etniei poate oferi sansa sa intri la un liceu ca Sava sau Moisil cu media 4 ??? Licee unde media ultimului admis este peste 9.5 si un copil care a muncit , invatat si are media evaluarii cu 1 sutime sub media ultimului admis pierde locul la liceul dorit , copil care poate fi fostul coleg de clasa gimnaziala al celui admis cu media 4 . Cum poate fi posibil asa ceva !!!

      1. Sunt total de acord cu dumneavoastră. Discriminați, din cauza acestor locuri speciale, sunt copiii români care într-adevar învață. Am observat că anul acesta, câțiva copii rromi au obținut note foarte bune (sper sa nu fie cazul unor copii români,care s-au declarat rromi; am înțeles că, din păcate, așa s-a procedat anii precedenți) deci, cine învață, poate reuși, indiferent de etnie. Într-o țară democratică se dorește egalitatea de șanse, nu favoritismul.

  2. Cu numele reprezentat de un cod se poate jongla atit de simplu! Cred ca asta a fost scopul: sa nu se stie nominal cine unde intra. Fiind vorba de un concurs, restul nu trebuie sa stie cine ocupa locurile la licee, la universitati. Este o prostie aceasta notare. Publicati niste coduri care au intrat fara examen la licee ,fiind olimpici. nu vi se pare caraghios? De ce sa nu stie toate lumea numele unor olimpici ? Nu vad rostul publicarii unor coduri atita timp cit nu se pot adresa felicitari unor coduri…

    1. Se poate foarte usor sa devi rom peste noapte , si se pare ca au mai fost sesizari in presa referitor la acest aspect .Puteti vizualiza cele 2 articole
      https://adevarul.ro/stiri-interne/societate/update-video-cum-s-a-facut-un-reporter-adevarul-1244659.html
      https://www.oradesibiu.ro/2015/11/27/manipulare-genetica-la-sibiu-seful-isu-si-a-bagat-fata-la-brukenthal-pe-locurile-pentru-romi/
      doar cine trebuie nu se sezizeaza !!! poate macar se vor revolta adevaratii romi intr-o zi pt ca sunt romani care le fura locurile !

  3. Copiii ”majoritarilor” sunt discriminați de foarte mulți ani. Nu este corect ca un copil rrom să intre la Vianu cu media 4,65, în timp ce un român sa pice cu medie aproape de 10. Este strigător la cer. Vorbim despre felul în care copiii s-au pregătit, sau nu, pentru un examen, nu despre etnia de care aparțin. Această lege ar trebui eliminată. Cine vrea să învețe, învață indiferent dacă e român, maghiar, sau altceva.

  4. Pacat este ca un copil roman cu media 8,90 nu intra la filologie la un colegiu national aflat in top 3…si de ce? Sper ca mediile cu care au intrat acesti copii (carora le doresc succes, si pe care ii felicit, de altfel) sa fie asemanatoare celor care afla rezultatele pe data de 19.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Rezultate admitere liceu 2023. Top 15 specializări în București / Ultima medie de admitere este 9.95 și au apărut 3 locuri în plus la prima specializare din clasament, de la Colegiul „Sfântul Sava”

Primele 15 specializări din București ordonate după ultima medie de admitere sunt, în mare parte, aceleași ca în anii trecuți. Clasa de Matematică-Informatică bilingv limba engleză de la Colegiul Naţional…
Vezi articolul