Remus Pricopie, rectorul SNSPA, reacționează la noile proiecte de Legi ale educației: Nu cred că cele două propuneri legislative sunt în integralitatea lor în linie cu proiectul România Educată

1.924 de vizualizări
Remus Pricopie / Foto: Agerpres
Remus Pricopie / Foto: Agerpres
„Nu cred că cele două propuneri legislative, inițiate de Ministerul Educației, sunt în integralitatea lor în linie cu Proiectul “România Educată”, transmite Remus Pricopie, rector al Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative (SNSPA). Acesta a reacționat în legătură cu cele două proiecte de legi ce au fost puse în dezbatere publică de Ministerul Educației.

Potrivit rectorului, cele trei teme care ies în evidență sunt următoarele: „nerezolvarea inechităților sociale și a accesului egal la educația de calitate, inexistența unei axe morale, a integrității şi meritocrației academice și politizarea fără precedent a sistemului de educație”.

„Dacă aceste trei subiecte nu sunt corectate, am putea ajunge în situația să avem două legi “noi” care să nu facă nimic altceva decât să redistribuie politic resursele din sistem, în avantajul “celor de la butoane” şi în detrimentul celor care au nevoie de o şcoală de calitate”, este de părere Remus Pricopie.

Redăm declaraţia rectorului SNSPA, Remus Pricopie, în privința celor două propuneri legislative:

„NU cred că cele două propuneri legislative, inițiate de Ministerul Educației, sunt în integralitatea lor în linie cu Proiectul “România Educată”. Lista de neclarități este lungă, dar trei teme nu au cum să nu iasă imediat în evidență:

(1) nerezolvarea inechităților sociale și a accesului egal la educația de calitate,

(2) inexistența unei axe morale, a integrității şi meritocrației academice și

(3) politizarea fără precedent a sistemului de educație.

Dacă aceste trei subiecte nu sunt corectate, am putea ajunge în situația să avem două legi “noi” care să nu facă nimic altceva decât să redistribuie politic resursele din sistem, în avantajul “celor de la butoane” şi în detrimentul celor care au nevoie de o şcoală de calitate.

Cred că dezbaterea publică va corecta multe dintre aceste deficiențe, cu condiția ca această dezbatere să fie una reală, nu un exercițiu steril de comunicare politică, derulat integral în perioada vacanței de vară. În opinia mea, fără aceste corecții, cele două propuneri de legi nu vor trece nici de Parlament, nici de Preşedintele Iohannis.

Am salutat şi salut în continuare conceptul “România Educată” pentru simplul motiv că nu ne mai permitem să înaintăm cu mediocritatea şi politicianismul, care, din păcate, au devenit constante ale politicii din România.

De aceea, noua lege a educației (nu susțin ideea a două legi diferite!) trebuie să fie expresia a ceea ce ne dorim mai bun pentru copiii noştri, nu rezultatul unor contre şi scandaluri politice interminabile. Politicienii trebuie să se ridice la nivelul semnificației istorice a momentului aprobării unei legi de o asemenea însemnătate.

SNSPA va participa la dezbaterea publică pe marginea acestor proiecte de legi. Este singura cale instituțională prin care putem încerca să corectăm ceea ce noi credem că este greşit. În acelaşi timp, vom asculta cu atenție toate celelalte opinii exprimate, având convingerea că numai prin dialog putem găsi cele mai bune soluții pentru viitor.”


5 comments
  1. Integritate, cred, nu integralitate
    Măcar are un fiu de care țara poate fii mândra, pe când Campeanu, tot pe pile și el și fiu- su, perpetuează pila, politicul, prostia și incultura
    Poate ii da o mână de ajutor lui Daea ca a făcut Agricultura( pus de Nea Gogu, tac- su Prof la Chimie organica. El i- a făcut și lucrarea de doctorat)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENTE Regulamentele actualizate pentru Concursul național de Geografie „Terra” 2024, Olimpiada națională de profil și pentru Olimpiada „Științele pământului”, publicate de Ministerul Educației

Regulamentele actualizate pentru Concursul Național de Geografie „Terra” 2024, dedicat elevilor de clasele V-VII, Olimpiada națională de Geografie și pentru Olimpiada interdisciplinară „Științele pământului”, au fost publicate de Ministerul Educației.…
Vezi articolul

Educația sexuală în școli este o „necesitate absolută”, spune noua ministră pentru Egalitatea de gen din Franța: „De la cea mai fragedă vârstă, trebuie să le explicăm copiilor că nimeni nu are dreptul să le atingă corpul sau să le facă rău”

Noua ministră pentru Egalitatea femei-bărbați din Franța, Aurore Bergé, a subliniat marți, într-un interviu acordat postului RTL, importanța educației sexuale în școli, considerând-o o „necesitate absolută”. Aceasta este prima sa…
Vezi articolul

BREAKING Strategia de educație parentală, lansată în dezbatere de Ministerul Educației la 4 ani de la scandalul care a dus la retragerea unui document similar / Actul prevede că până în 2030 peste 2,2 milioane de „părinți participă la cursuri de educație parentală în momentul în care copilul intră într-un nou ciclu de învățământ”

Ministerul Educației lansează în consultare publică Strategia Națională „Părinți educați, copii fericiți”, anunță instituția într-un comunicat de presă primit de Edupedu.ro. Documentul prevede că 8 din 10 părinți sau reprezentanți…
Vezi articolul