Remus Pricopie, rectorul SNSPA: Pentru România, rezultatele PISA 2018 nu sunt bune, indiferent cum am privi lucrurile

1.349 de vizualizări
Remus Pricopie / Foto: Facebook.com
“Pentru România, rezultatele PISA 2018 nu sunt bune, indiferent cum am privi lucrurile. În același timp însă, sunt de acord cu ministrul Anisie că trebuie să abordăm această problemă într-o manieră obiectivă, cu calm, şi nu să dramatizăm”, susține rectorul SNSPA, Remus Pricopie.

Fost ministru al Educației în perioada 2012-2014, în guvernul Ponta, și cel care a decis care a aplicat pentru prima dată la nivel național Evaluările Naționale de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a prevăzute de lege din 2011, Pricopie a avertizat că “cel mai grav nu este rezultatul obținut la PISA în toți aceşti ani, ci lipsa unor măsuri clare şi coerente, pentru corectarea situației“.

Analiza integrală realizată de Remus Pricopie și publicată pe pagina sa de Facebook:

“Văd înghesuială mare la interpretat rezultatele PISA 2018 – evident, fiecare după cât poate şi ce interese are.

În acest context, cred că ar fi util să lămurim câteva aspecte:

1. Pentru România, rezultatele PISA 2018 nu sunt bune, indiferent cum am privi lucrurile. În acelasi timp însă, sunt de acord cu ministrul Anisie că trebuie să abordăm această problemă într-o manieră obiectivă, cu calm, şi nu să dramatizăm.

2. Cel mai grav nu este rezultatul obținut la PISA în toți aceşti ani, ci lipsa unor măsuri clare şi coerente, pentru corectarea situației, la care nu ai cum să ajungi atunci când ai un nou ministru al Educației la fiecare şase luni.

3. Ar trebui să ne îngrijoreze şi analfabetismul funcțional – pe probleme de educație – al unor politicieni. Îi vedem adesea vorbind despre subiecte pe care nu le înțeleg – politici educaționale pe termen mediu şi lung, construite pe date şi analize comparative, susținute prin alocarea corespunzătoare de resurse – şi față de care nu s-au arătat interesați cât timp au ocupat funcții în guvern.

Dar, în final, ce contează că nu au dovedit că se pricep?! Nevoia de a-şi face campanie – vin alegerile în 2020 – este mult mai importantă decât nevoia de a face ceva pentru şcoala românească.

4. Educația nu se poate îmbunătăți prin măsuri-miracol. Este nevoie de profesionalism, consecvență și de respectarea unor principii elementare, iar cel mai important dintre acestea este scoaterea școlii din mijlocul disputelor politice.”

Citește și:

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Rectorul SNSPA, Remus Pricopie: Moscova este aici. Vizate sunt nu numai instituțiile și liderii lor legitimi, dar și valorile, cultura, tradițiile, religia. Până și naționalismul românesc, așa cum este el, bun sau rău, este în pericol să fie confiscat

Rusia are “reprezentanți de seamă și în România”, care “se străduiesc să construiască un … baros cu ajutorul căruia să dărâme orice este important pentru români. Vizate sunt nu numai…
Vezi articolul

EXCLUSIV „Naturopatul” Cristian Răchitan, prezentat drept „medic specializat în SUA”, adus de profesori și directori în școli și facultăți în fața a sute de elevi și studenți / Întrebat de studii și de dreptul de practică: „M-am pensionat. Tot ce conferențiez eu este privat și te rog frumos să nu mă mai suni niciodată”

Întâlnire a elevilor de la Colegiul Național „Mihai Viteazul” (CNMVB) din București cu o persoană prezentată drept medic, care le-a vorbit despre levitație, dar și despre cum destinul lor ar…
Vezi articolul

Dorința de a învăța toată viața poate fi formată din copilărie, cu ajutorul părinților, al școlii și al profesorilor. Ce pot face aceștia, cu experiența acumulată în pandemie? – Andreas Schleicher, OECD

Profesorii și părinții joacă un rol hotărâtor în dezvoltarea abilităților copiilor de învățare pe tot parcursul vieții, lipsa acestor abilități fiind una dintre sursele inegalităților resimțite, între altele, în rezultatele…
Vezi articolul

INTERVIU Mircea Miclea critică dur intrarea în online a școlilor cu sub 60% angajați vaccinați: Măsură greșită care penalizează elevul pentru o problemă a profesorului și stimulează practica de a da note pe cunoștințe puține, pentru a ascunde calitatea slabă a predării

Mircea Miclea critică dur decizia miniștrilor Educației și Sănătății de a închide din nou școlile și grădinițele cu sub 60% dintre angajați vaccinați, în localitățile unde rata de infectare cu…
Vezi articolul

Mircea Miclea, despre noile reguli de evaluare a școlilor doctorale: Marea greșeală este că s-a mers pe criterii minimale. Uniformizează, nu stimulează deloc competiția. Se evită din nou rankingul, adică să arătăm unde se face doctorat de calitate

Universitățile încep procesul de evaluare a școlilor doctorale, după 10 ani în care nu au fost inspectate și după scandaluri de plagiat care au zguduit din temelii învățământul superior și…
Vezi articolul