Relațiile bune și încrederea între profesori și părinți nu mai sunt un lux, ci o necesitate pentru copiii care trebuie să recupereze învățarea în criza coronavirus – analiză OECD

1.595 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Criza coronavirusului face ca relațiile solide dintre profesori și părinți să nu mai fie considerate un lux, ci o necesitate, deoarece școlile și părinții trebuie să devină parteneri pentru ca studenții să poată recupera învățarea, arată o analiză publicată pe platforma online dedicată educației a Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD). Analiza, semnată de dr. Hannah Ulferts de la Directoratul OECD pentru Educație, spune că părinții trebuie să colaboreze cu școlile pentru a impune măsuri de igienă și măsuri precum cele de distanțare.

În plus, în contextul actual este nevoie să crească, printre părinți, nivelul de încredere în profesori și instituții de învățământ, încrederea că elevii sunt siguri la școală. Și e nevoie, de încrederea că vor fi găsite soluții pentru reducerea pierderilor de învățare și a stresului care s-au acumulat cât timp școlile au fost închise. Pentru ca această încredere să existe și să se întărească, e nevoie de efortul tuturor părților, sună argumentul analistei OECD.

Aceasta arată că starea de criză exacerbează provocările cu care se confruntă părinții și le afectează cel mai mult pe familiile confruntate deja cu probleme sociale și economice, mai ales că impactul cel mai puternic al închiderii școlilor se face simțit în rândul familiilor dezavantajate. În această perioadă, potrivit sursei citate, cresc temerile și frustrarea legată de pierderea locurilor de muncă și diminuarea veniturilor, iar posibilitatea profesorilor și a comunităților de a identifica posibile cazuri de tratament violent sau de neglijare a copiilor scade semnificativ.

Pe de altă parte, mai ales la nivel de gimnaziu, datele OECD nu sugerează o situație prea bună, în general, în privința atitudinilor profesorilor față de părinți: Potrivit studiului internațional TALIS, profesorii de gimnaziu petrec mai puțin timp în legătură cu părinții decât în orice altă zonă a activității lor, iar doi din trei profesori au spus că aceasta chestiune nu a făcut parte din activitățile lor de dezvoltare profesională recentă.

Cât privește studiul PISA 2018, acesta a arătat că doar jumătate dintre toți părinții discută cu profesorii situația și comportamentul copiilor.

Pandemia dă impuls schimbării în această privință, arată analiza OECD.

Aceasta listează și o serie de acțiuni pe care le-ar putea face școlile, comunitățile și autoritățile în privința relației cu părinții:

  • să le amintească regulat despre măsurile de igienă și de distanțare necesare
  • să ofere acces la instrumentele necesare pentru învățarea la distanță, când este nevoie
  • să îmbunătățească abilitățile profesorilor în sprijinirea familiilor, mai ales a familiilor dezavantajate
  • să ofere consiliere și sprijin pentru învățarea la domiciliu
  • să extindă serviciile pentru familiile din zone izolate (este dat exemplu cazul guvernului din Peru, care a dublat programele educaționale transmise prin radio-TV cu soluții de informare prin SMS și de interacțiune prin WhatsApp)
  • să faciliteze sprijinul reciproc între părinți și formarea unor comunități de părinți.

FOTO: Pixabay.com


1 comment
  1. Bună ziua, foarte interesant articolul.. Subscriu la seria de acțiuni care ar trebui luate pentru îmbunătățirea relației amintite. Consider că ar trebui să ne punem problema necesității unei relații bine, decente și de respect reciproc și între medic și pacient. Din păcate, aceasta a rămas în continuare un lux..

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cercetătorul Octavian Jurma: În valul 4, România este “într-o zonă de risc mai apropiată de India și Indonezia decât de Marea Britanie”, unde sunt mult mai mulți vaccinați / Părinții să facă presiuni “pentru ca siguranța copiilor sa fie luată în serios” în școală

“Valul 4 (Delta) nu va fi atât despre numărul de cazuri noi cât despre numărul de internări și decese”, scrie, într-un material publicat duminică seară pe Facebook, cercetătorul Octavian Jurma.…
Vezi articolul

Mircea Miclea: Partidele politice nu investesc în Educație pentru că nu produce efecte până la următorul ciclu electoral. Sindicaliştii s-au opus sistematic la marea majoritate a schimbărilor care ar fi reformat sistemul

“Politicile educaționale au fost mereu subminate de miopia electorală a partidelor politice”, declară într-un interviu pentru Revista 22 profesorul universitar, psihologul şi fostul ministru al Educaţiei Mircea Miclea. Acesta analizează…
Vezi articolul

Comisarul european desemnat pentru portofoliul educației, Roxana Mînzatu: Avem deficiențe majore de competențe în domenii-cheie ca științele, tehnologia, ingineria și matematica. Asistăm la o deteriorare a competențelor de bază ale tinerelor generații

Comisarul european desemnat pentru a conduce portofoliul care include educația, românca Roxana Mînzatu, a atras atenția, la audierile de marți din Parlamentul European, că „asistăm la o deteriorare a competențelor…
Vezi articolul
Daniel David

Daniel David, despre disputa generată de localurile care le cer clienților să-și țină copiii „tot timpul așezați la masa lor”: Societatea românească este acum aproape de faza de emancipare, când începe să îți pese mai mult de propriile nevoi și interese, fără să te uiți la ale celorlalți

Disputele care au scindat societatea și au generat reacții polarizate, pornite de localurile care le impun clienților prin regulament să-și țină copiii „tot timpul așezați la masa lor”, au o…
Vezi articolul