Reintroducerea învățământului pedagogic cu durata de 5 ani este propusă de Partidul Social Democrat (PSD), potrivit amendamentelor depuse. Dacă în proiectul Legii învățământului preuniversitar durata este de 5 ani, PSD propune și durata de 5 ani, conform documentului consultat de Edupedu.ro.
Art. 52. – „(1) Învățământul pedagogic se organizează ca învățământ liceal vocațional, cu durata de patru, respectiv cinci ani, pentru elevii cu aptitudini în acest domeniu”, se arată în propunerea venită din partea PSD.
Ce prevede art. 52 (1) din proiectul Legii învățământului preuniversitar: „Învățământul pedagogic se organizează ca învățământ liceal vocațional, cu durata de patru ani, pentru elevii cu aptitudini în acest domeniu.”
Amendamentele PSD în privința organizării liceelor pedagogice:
Art. 52 – „(3) În învăţământul liceal pedagogic şcolarizarea se realizează începând cu clasa a IX-a, ciclul inferior al liceului, pentru specializările educator-puericultor/educatoare, cu durata de patru ani, și educator-puericultor/educatoare/învățător, cu durata de cinci ani.
(4) Prin absolvirea cu diplomă a specializării educator-puericultor/educatoare din cadrul filierei vocaţionale, profil pedagogic, se consideră îndeplinite condiţiile de formare psihopedagogică și de calificare necesare ocupării funcţiei didactice de educator-puericultor/educatoare.
(5) Prin absolvirea cu diplomă a specializării educator-puericultor/educatoare/învățător din cadrul filierei vocaţionale, profil pedagogic, se consideră îndeplinite condiţiile de formare psihopedagogică și de calificare necesare ocupării funcţiei didactice de educator-puericultor/educatoare/învățător.”
Foto: © Maryna Andriichenko | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.
1 comment
Nici ca putea exista veste mai buna pentru tara cu un sistem de invatamant anacronic si prost care produce analfabetism functional si abandon scolar.
In invatamantul prescolar si primar ar trebui sa existe cei mai buni profi. Incompetenti formati in liceele pedagogice exista si acum si rezultatele se vad.