Regulile pentru concursul de directori de școală vor fi modificate față de varianta inițială, anunță ministrul Cîmpeanu: Propunerile vizează în principal calendarul concursului, ponderea punctajelor celor două probe, înscrierea la concurs pentru mai multe poziții și contestarea ambelor probe

15.872 de vizualizări
Sursă foto: gov.ro / Sorin Cîmpeanu
Propunerile de modificare a proiectului de metodologiei pentru concursul național de directori și directori adjuncți de școli vizează în principal calendarul concursului, ponderea punctajelor celor două probe, înscrierea la concurs pentru mai multe poziții și contestarea ambelor probe, anunță ministrul Educației la finalul celor 10 zile de dezbatere publică a proiectului.

Sorin Cîmpeanu susține că au fost centralizate toate propunerile venite în ultimele 10 zile și că va urma discuția în Comitetul de Dialog Social din 16 iunie, unde va fi propusă o variantă actualizată a regulilor pentru examen și concurs.

„În urma centralizării tuturor propunerilor primite pe parcursul perioadei de dezbatere publică a proiectului metodologiei de concurs pentru ocuparea posturilor de director în unitățile de învățământ, urmează să integrăm aspectele convenite într-o variantă îmbunătățită a proiectului în cauză.

Propunerile vizează în principal calendarul concursului, ponderea punctajelor celor 2 probe, posibilitatea de înscriere la concurs pentru mai multe poziții și posibilitatea de contestare a ambelor probe.

Varianta rezultată vă fi supusă avizării CDS în data de 16 Iunie. După avizare vom comunica varianta finală”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

Reamintim că sâmbătă, la Iași, ministru a anunțat că „luăm în considerare ideea pe care o vom prezenta luni, începând cu ora 9:00, la nivelul Comitetului pentru Dialog Social, de demarare a concursurilor pentru ocupare a posturilor de directori printr-o probă scrisă organizată, nu în data de 27 iulie, ci organizată imediat după începerea anului şcolar 2021-2022, deci după 13 septembrie”.

Ministrul anunță acum, luni la prânz, că propunerea va fi făcută de fapt miercuri, 16 iunie, în ședința CDS, nu luni la ora 9, cum spunea sâmbătă.

El a explicat că numirea noilor directori ar putea avea loc în semestrul al II-lea al anului şcolar 2021-2022.

„Iniţierea concursului ar putea să fie făcută în ziua imediat următoare, 14 septembrie, printr-un anunţ, iar proba scrisă ar putea să fie susţinută în cea de-a doua parte a lunii octombrie. Probele de interviu s-ar putea susţine la începutul lunii decembrie, în luna decembrie am putea avea numirile făcute cu începere din semestrul al II-lea, adică cu data de 10 ianuarie. Acesta este un avantaj de a comasa toate etapele concursului în semestrul I al anului şcolar 2021-2022 şi de a începe semestrul al II-lea cu directori numiţi după criterii de competenţă, care să privilegieze exclusiv competenţa”, a susţinut ministrul Educaţiei.

Sorin Cîmpeanu / Foto: gov.ro


6 comments
  1. pentru concurs se poate inscrie oricine, nu doar cei din scoala, gasca titularilor, ar fi foarte bine sa nu fie directorul titular in scoala, e mai bine pentru corectitudine, nu poti judeca omul, de unde pana unde un profesor care vrea sa fie director si nu e din mafia din scoala nu este bun.

  2. Avand in vedere ca in comisiile pentru interviu sunt si consilieri este clar ca este mai mult politic. De asemenea ar trebui obligatoriu sa candideze profesori titulari din scoala. Cei din afara vin si lasa dezastru in urma pentru ca sunt de fapt slugile politrucilor si mai sunt si incompetenti! Sigur la proba scrisa le da ceva cu x si o ca data trecuta iar la interviu …culoarea politica! PNL va face si mai mult dezastru in educatie( deja a inceput!)

    1. da profesori sa fie nu din astia cu spiru rahat neacreditat dar castigat prin instante ca sunt varza si nu au nici o valoare in fata unor colegi cu studii adevarate

  3. Dacă tot amana concursul pentru directori sa înceapă cu cel pentru inspectori, asa e normal. Inspectorii ” lipitorii de afișe ” sunt de neclintit?
    De ce sa organizeze concursul pt.directori, inspectorii numiți politic?

    1. Corect !sunt directori care s au apucat de studiu.Daca esti ‘impotriva sistemului ‘si vrei corectitudine studiezi ,daca nu vrei din Nmotive te retragi !si cum resemnarea nu injoseste mai bine renunti !dar haosul e benefic atunci cand prin orice mijloace dai sanse !daca tot exista ideea de evaluare pozitiva in aceasta perioada si sunt buni ,de ce sa ii schimbi ?dar cine stie poate ca tradarea este direct proportionala cu linguseala in cazul unora!

  4. Acest domn ministru al educației a bulversat sistemul! Ar cam trebui sa plece, sa lase locul altcuiva! Mai mult sta la tv.decat la minister.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Pentru a implementa începând cu 1 septembrie o reformă în sistem, cred că e bine să avem directori cu concurs, spune Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației. “S-ar putea să fie mai potrivit un expert în drept sau în economie să conducă școala administrativ”

Autoritățile pregătesc implementarea unei reforme de la începutul anului școlar viitor, potrivit declarațiilor făcute azi de secretarul de stat pentru învățământ preuniversitar, Sorin Ion. Acesta a spus, la dezbaterea despre…
Vezi articolul

Toate litigiile aflate pe rolul instanțelor judecătorești ce vizează drepturile salariale ale bugetarilor și ale angajaților din Învățământ se suspendă, conform prevederilor OUG nr. 62 din 13 iunie 2024, semnalează într-un newsletter sindicatele FSLI ale profesorilor / Nicio reacție publică a acestora până acum

Toate litigiile aflate pe rolul instanțelor judecătorești având ca obiect drepturi salariale ale personalului din sectorul bugetar (în general) și ale personalul din învățământul preuniversitar (în special) se suspendă, potrivit…
Vezi articolul

Învățătorii din România participă foarte puțin la programe de formare, se consultă foarte rar între ei, dar simt nevoia acută de dezvoltare profesională / Diferențe substanțiale între percepțiile profesorilor și predarea efectivă, „bazată pe manual” – studiu privind predarea Matematicii în școlile primare

Învățătorii din România simt o nevoie acută de dezvoltare profesională, dar numărul celor care au astfel de oportunități este redus, în timp ce consultările cu alți profesori, pe teme de…
Vezi articolul

Ce este inteligența emoțională? Dragoș Iliescu, specialist în psihologie organizațională și măsurare psihologică, în conferințele “Știința pe înțelesul tuturor”

Ce înseamnă să fii inteligent emoțional? Dragoș Iliescu, specialist în psihologie organizațională și măsurare psihologică, va vorbi pe larg despre inteligența emoțională, în cadrul unei conferințe organizate de Universitatea din…
Vezi articolul

BREAKING Subiectele și baremele de la Titularizare 2024 pentru educatorii și puericultorii din grădinițe și creșe, publicate de Ministerul Educației. Eseu de maximum 2 pagini despre relația dintre joc și învățare

Subiectele și baremele de la Titularizare 2024 pentru educatorii și puericultorii din grădinițe și creșe au fost publicate cu puțin timp în urmă de Ministerul Educației. Proba scrisă a concursului…
Vezi articolul