Olimpiade școlare 2022. Regulamentele actualizate pentru olimpiadele naționale de Istorie, Geografie, Limbi romanice, Engleză și Franceză, publicate de Ministerul Educației – DOCUMENTE

28.831 de vizualizări
Noile programe pentru Definitivat 2021
Foto: Pexels.com
Au fost publicate regulamentele specifice pentru olimpiadele școlare naționale din anul școlar 2021-2022, de către Ministerul Educației, pe edu.ro. Acestea cuprind informații despre probele de concurs, participarea elevilor, calificarea acestora, organizarea etapelor pe școală, locale, județene, dar și despre subiecte, corectarea lucrărilor și departajarea elevilor, după caz.

Momentan, pe edu.ro sunt disponibile doar câteva regulamente, însă EduPedu.ro va actualiza știrea la publicarea altor documente.

Astăzi, regulamentele publicate vizează olimpiadele naționale de Geografie, Istorie, Limbi romanice (spaniolă, italiană, portugheză), Limba engleză, Limba franceză. Documentele pot fi consultate mai jos.

Amintim că luni, 21 februarie 2022, s-au publicat calendarele oficiale pentru concursurile, olimpiadele și competițiile sportive din anul școlar 2021-2022. EduPedu.ro a scris despre acestea aici: ULTIMA ORĂ Calendarele olimpiadelor și concursurilor școlare din anul școlar 2021-2022, publicate de Ministerul Educației. Când sunt fazele județene, unde se țin fazele naționale în 2022.

Regulamentul specific de organizare și desfășurare a olimpiadei de Istorie, în anul școlar 2021-2022:
Regulament specific de organizare și desfășurare a Olimpiadei de Geografie, valabil pentru anul școlar 2021-2022:
Regulament specific privind organizarea și desfășurarea Olimpiadei de limbi romanice – Limbile spaniolă, italiană, portugheză, în anul școlar 2021-2022:
Regulament privind organizarea și desfășurarea Olimpiadei naționale de Limba engleză în anul școlar 2021-2022, clasele VII – XII:

La Olimpiada Națională de Limba engleză, în document se arată următoarele despre calificarea elevilor la etape:

Art. 6. (1) La nivel gimnazial, selecția participanților la olimpiadă, indiferent de etapă, se va face pe clase, cu respectarea prevederilor din Metodologia-cadru de organizare și desfășurare a competițiilor școlare și ale prezentului regulament. La oricare etapă a olimpiadei de limba engleză, un elev participant poate cumula maximum 100 puncte. La primele două etape – pe școală și locală, calificarea la etapa superioară se face prin acumularea a minimum 85 de puncte (la etapa pe școală) și respectiv 90 de puncte (la etapa locală) la proba scrisă a fiecărei etape. La etapa națională se califică elevii care au obținut cel puțin 95 de puncte la etapa județeană/a sectoarelor municipiului București, în limita locurilor alocate județului respectiv pentru fiecare clasă.

(2) La nivel liceal, selecția participanților la olimpiadă, indiferent de etapă sau secțiune a olimpiadei, se va face pe clase/regim de predare, cu respectarea prevederilor din Metodologia cadru de organizare și desfășurare a competițiilor școlare și ale prezentului regulament specific. La oricare etapă a olimpiadei de limba engleză, un elev participant poate cumula maximum 100 puncte. La primele două etape – pe școală și locală, calificarea la etapa superioară se face prin acumularea a minimum 85 puncte (la etapa pe școală) și respectiv 90 de puncte (la etapa locală) la proba scrisă a fiecărei etape. La etapa județeană/a sectoarelor municipiului București se califică, pentru etapa națională, elevii care obțin cel puțin 95 puncte la proba scrisă, în limita locurilor alocate județului respectiv pentru fiecare dintre cele două secțiuni”.

Regulament specific privind organizarea și desfășurarea olimpiadei de Limba franceză în anul școlar 2021-2022:

Printre altele, în documentul referitor la Olimpiada Națională de Limba franceză, se arată:

“Art.5. În funcție de evoluția pandemiei de COVID-19 și în cazul în care numărul de unități de învățământ/ elevi este redus, inspectoratele școlare pot decide să nu organizeze etapa pe școală şi/sau locală, organizând direct etapa județeană/ a sectoarelor municipiului București, conform prevederilor din Metodologia-cadru.

Art.6. (1) La etapele premergătoare etapei județene/a sectoarelor municipiului București, calificarea elevilor este condiționată de obținerea unui punctaj minim de 85 de puncte (nivel gimnazial), respectiv de 80 de puncte (nivel liceal).

(2) Calificarea elevilor la etapa națională a Olimpiadei este condiționată de obținerea unui punctaj minim de 90 de puncte (nivel gimnazial), respectiv de 85 de puncte (nivel liceal).

Art.7. (1) La etapa națională a Olimpiadei va participa, din fiecare județ, pentru fiecare regim de studiu al limbii franceze, câte un elev, primul în ierarhia clasei/regimului de studiu al limbii franceze la care a concurat, cu respectarea punctajului minim prevăzut de prezentul regulament.

(2) Din municipiul Bucureşti, la etapa naţională a Olimpiadei va participa, din fiecare sector, câte 1 elev/clasă/regim de studiu al limbii.

(3) În conformitate cu prevederile Metodologiei-cadru de organizare şi desfăşurare a competiţiilor şcolare, cu modificările și completările ulterioare, în anul școlar 2021-2022 nu se atribuie locuri suplimentare în vederea participării la etapa națională. Locurile atribuite pentru participare la etapa națională rămase libere la o clasă/regim de studiu al limbii nu se distribuie altei/altui clase/regim de studiu al limbii în cadrul aceluiași județ/sector al municipiului București și nici de la un județ/sector al municipiului București la altul”.

Amintim că lista competițiilor sportive școlare naționale din acest an școlar a fost publicată pe 17 februarie de Ministerul Educației pe edu.ro: LISTĂ Competițiile sportive naționale din acest an școlar, plus alte 6 concursuri și olimpiade, aprobate oficial de Ministerul Educației.

Au fost adăugate și încă 6 concursuri și olimpiade școlare la lista completă cu olimpiadele și concursurile școlare aprobate de Minister, de pe 27 ianuarie 2022.

Vezi și:
23 februarie 2022: Regulamentele actualizate pentru olimpiadele și competițiile școlare în anul școlar 2021-2022, publicate de Ministerul Educației – DOCUMENTE
Olimpiadele pot fi organizate direct din faza județeană, iar pentru participarea la națională a fost eliminat pragul de cel puțin 40% din punctajul maxim / Profesorii nu mai sunt plătiți la fel ca la bac
ULTIMA ORĂ Calendarele olimpiadelor și concursurilor școlare din anul școlar 2021-2022, publicate de Ministerul Educației. Când sunt fazele județene, unde se țin fazele naționale în 2022

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mediu de învățare „puțin toxic” și “chiar ne încurajau să plecăm” la facultate în străinătate, spune o fostă elevă olimpică de la Liceul Internațional de Informatică din București, acum studentă în România: Dacă cineva m-ar întreba ce-ai făcut într-a X-a la chimie, eu nu pot să zic ce se face la clasă pentru că noi nu știam asta. Ne luau separat / ICHB: La noi la școală este o atmosferă foarte plăcută. Elevii noștri parcurg materia de la clasă într-un ritm foarte rapid

Dacă cineva m-ar întreba „ce-ai făcut într-a X-a la chimie”, eu nu pot să-ți zic ce se face la clasă pentru că noi nu știam asta. Ne luau separat cei…
Vezi articolul

Ministrul Educației vorbește despre „tutela” liceelor agricole, printr-un parteneriat cu Ministerul Agriculturii. Cîmpeanu spune că Universitatea de Agronomie, al cărei rector suspendat este, va „susţine prin specialişti, prin parteneriatele cu mediul economic, capacitatea de a genera produse agroalimentare româneşti”

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a anunţat joi constituirea unui parteneriat cu Universitatea de Ştiinţe Agronomice şi Medicină Veterinară din Bucureşti (USAMV) şi Ministerul Agriculturii pentru tutela asupra liceelor agricole, pentru…
Vezi articolul
vârsta de pensionare, cancelarie profesori

Peste 120 de profesori din 5 licee tehnologice din Gorj, acuzați de inspectorul general, care vrea să comaseze școlile în 2 unități, că “stau degeaba, pe Facebook”, în cancelarii în timpul orelor și că nu le pun absențe elevilor „ca să-și primească salariile” / Directorul uneia dintre școli neagă acuzațiile

Cele 5 licee tehnologice intrate în vizorul inspectoarei generale școlare Elena-Dana Constantinescu sunt din Târgu Jiu. Aproape jumătate dintre cei 123 de profesori acuzați că „stau degeaba în cancelarie”, în…
Vezi articolul

O treime dintre elevii de 15 ani din România văd școala ca pe o pierdere de timp, arată evaluările PISA 2022 / Elevii trebuie să își dezvolte competențele sau să fie capabili să acceseze un loc de muncă la sfârșitul școlii, iar liceul din România nu oferă aceste două aspecte – Hannah Kitchen, OCDE

România are cea mai mare rată de părăsire timpurie a școlii, spune Lucie Cerna, analist principal în echitate, incluziune și tranziții în cadrul Direcției pentru educație și competențe a OCDE…
Vezi articolul