„Reducerea orelor de Limbă și literatură română” ar fi în discuții la nivelul Ministerului Educației, susține președintele Academiei Române, Ioan Aurel Pop / El califică educația antreprenorială drept „năzbâtie” și pledează pentru studiul Limbii latine

Foto: captură Youtube.com/ Academia Română

La Ministerul Educației ar exista discuții despre „reducerea orelor de Limbă și literatură română”, a susținut, într-un discurs rostit cu ocazia Zilei Limbii Române, președintele Academiei Române, Ioan-Aurel Pop. Acesta a comentat, totodată, că reducerea ar fi urmărită pentru a face lor unei alte ore, precum educația antreprenorială, ce promovează o competență-cheie la nivel european, dar pe care el o califică drept „năzbâtie”. 

Comentariile președintelui Academiei vin în contextul în care planurile-cadru pentru liceu nu au fost puse, încă, în dezbatere publică, după mai multe amânări, luna septembrie fiind vehiculată în acest sens, recent, de ministra Ligia Deca.

Ioan-Aurel Pop a criticat intenția de a introduce ore de educație antreprenorială, interpretând această inițiativă: „ca și cum românii ar trebui să devină toți antreprenori și să nu muncească nimeni”. Și aceasta, în condițiile în care noua Lege a învățământului preuniversitar prevede că planurile-cadru trebuie să include, între alte teme, și tema educației antreprenoriale [Art. 88 (10)], competența antreprenorială fiind una dintre competențele-cheie promovate la nivel european și care trebuie luată în calcul pentru curriculumul național pentru învățământul primar, gimnazial și liceal [Art 91 din Legea învățământului preuniversitar].

În același timp, Ioan-Aurel Pop a făcut o pledoarie pentru studiul Limbii latine, pe care a inclus-o alături de limba și literatura română, geografie și istorie ca materii al căror studiu „ne scoate din ignoranță și ne proiectează în comunicare și dialog”.

Ioan-Aurel Pop, în discursul rostit de Ziua Limbii Române:

În iulie, ministra Ligia Deca estima că planurile-cadru pentru liceu, care ar fi trebuit lansate în consultare publică încă de la începutul acestui an – 2004 fiind an electoral – urmau să fie puse în dezbatere publică în septembrie, când începe anul școlar 2024-2025, după amânări repetate.

Discursul integral – de la minutul 13 în înregistrarea evenimentului:
Citește și:
BREAKING Planurile-cadru pentru liceu vor fi puse în dezbatere publică abia în septembrie, peste două luni, estimează ministra Ligia Deca. Este a treia amânare în acest an electoral / Data alegerilor parlamentare, discutată pentru septembrie de politicieni

Modulele de educație pentru sănătate, financiară, de mediu, rutieră, juridică sau antreprenorială, devin „teme” obligatorii în planurile-cadru și programa școlară, în noul proiect de lege / Nu se precizează la ce clase vor fi introduse
Ioan Aurel Pop a demisionat din conducerea Consiliului responsabil cu atestarea titlurilor universitare, CNATDCU, Mircea Dumitru devine președinte până la expirarea actualului mandat, în 2024 / Pop, autosuspendat, spunea în 2022 că aceasta este o instituție „anacronică”, dar a păstrat până acum titlul de președinte
Ioan Aurel Pop, președintele Academiei Române: Ne invadează neomarxiștii și anulatorii culturii într-o epocă în care lăsăm copiii, poate, să-și aleagă sexul sau genul. Există forțe care doresc un control asupra evoluției lumii / Se contestă și în Europa că ce e aia matematică, chimie, fizică, istorie, geografie? Punem în loc educație sexuală și pentru igienă, educație financiară, pentru protecția mediului, pentru circulația pe drumuri publice
După Academia Română, și Comitetul Istoricilor Români, condus tot de Ioan Aurel Pop, cere Ministerului Educației două ore de istorie în gimnaziu și trei ore pentru liceeni, indiferent de profil / Pop dă exemplul Ungariei
Exit mobile version