Recomandări pentru copiii refugiați din Ucraina și pentru cei care le asigură educația în țara-gazdă, pe baza experienței crizei refugiaților din Mediterană – expert britanic

330 de vizualizări
Foto: © Tutye2001 | Dreamstime.com
Activitățile sociale sunt utile, dar nu pot înlocui școala, în condițiile în care întreruperea învățării poate fi sursă de traumă pentru copiii refugiați din Ucraina, confruntați deja cu separarea familială și care au fost poate chiar martorii conflictului armat, atrage atenția un expert britanic, pe baza experienței crizelor umanitare de la Mediterană, din ultimul deceniu. Acesta face, pe blogul Institutului pentru Educație al University College London, o serie de recomandări atât pentru familiile cu copii refugiate din calea războiului, cât și pentru cei care îi primesc și le oferă servicii educaționale.
  • Recomandările sunt făcute de Brad Blitz, profesor de politici internaționale în cadrul Institutului pentru Educație al UCL – Facultatea de Educație și Societate, care a lucrat în cadrul proiectelor de primire a refugiaților în Marea Mediterană și Afghanistan.

Potrivit acestuia, persoanele care iau calea refugiului este bine să aibă acces la copii ale documentelor de identitate, documente medicale și, în cazul elevilor, la documentele ce atestă școlarizarea sau calitatea de student, care pot fi încărcate pe sisteme securizate de email sau de stocare.

Copiii, mai arată el, au nevoi specifice, ce țin inclusiv de trauma produsă de separarea familiilor, de starea de război și de întreruperea activităților școlare. Din acest punct de vedere, el arată că activitățile sociale organizate pentru copiii refugiaților în Grecia, de exemplu, sunt de ajutor, dar nu pot înlocui școala, iar țările gazdă ar trebui să depună eforturi pentru a reduce cât se poate de mult perturbarea educației acestor copii și pentru a-i integra la nivel local.

“Trebuie să ne amintim că printre refugiați vor fi profesori ucraineni, care au cea mai bună pregătire pentru a-i ajuta pe copiii refugiați și pentru a organiza o tranziție de la un sistem la altul”, notează autorul citat. El semnalează că școala îi ajută și pe părinți, deoarece le oferă timp pentru a-și manifesta suferința fără să aibă copiii în preajmă, dar și să-și vadă de propriile nevoi.

Profesorul mai atrage atenția asupra unei nevoi aparte: conflictul din Ucraina este unul identitar, în care Vladimir Putin încearcă să șteargă identitatea politică a unui stat suveran. Iar în aceste condiții serviciile de educație asigurate de țara gazdă ar trebui să insiste pe identitatea distinctă a Ucrainei și pe tradițiile democratice, păstrând activități istorice, culturale și sociale, după cum sunt ele împărtășite de refugiați în general și de profesorii refugiați în particular.

Recomandările complete ale lui Brad Blitz.

Foto: © Tutye2001 | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Doi din cinci copii care intrau în clasa pregătitoare în urmă cu 9 ani nu au mai ajuns la Evaluarea Națională de clasa a VIII-a sau au luat sub media 5 la acest examen / Situația lor era semnalată în rapoartele Ministerului Educației de cel puțin doi ani, fără niciun efect în politicile sau comunicările publice ale instituției

Elevii care au terminat clasa a VIII-a în iunie 2023 și care au susținut Evaluarea Națională au intrat în clasa pregătitoare în anul școlar 2014-2015, după cum am scris în…
Vezi articolul

Președintele Ungariei a comparat anexarea Crimeei cu Tratatul de la Trianon prin care Transilvania revenea României: Maghiarii nu au uitat, nici după un secol, că au ajuns minoritari, că li s-au luat școlile şi s-a făcut tot posibilul ca învăţământul în limba maternă să fie desfiinţat

Președintele Ungariei, János Áder, a comparat, luni, anexarea Crimeei de către Rusia cu Tratatul de la Trianon, încheiat la finalul Primului Război Mondial, prin care Transilvania revenea României, transmite hirado.hu,…
Vezi articolul

EXCLUSIV Mircea Miclea le răspunde sindicaliștilor din FSLI: Cînd analfabetismul funcțional e atît de răspîndit, analiza logică riguroasă e un exercițiu minimal de igienă mintală, la care vă invit, domnilor!

Fostul ministru al educației Mircea Miclea le răspunde sindicaliștilor din FSLI, care s-au declarat jigniți de afirmațiile sale și au spus că așteaptă scuze publice. Într-o replică trimisă Edupedu.ro, cercetătorul…
Vezi articolul

Cazuri de hărțuire sexuală la 22 de universități de stat și private, în ultimii 13 ani – analiză a Consiliul de Etică și Management Universitar / Universitatea din București în top cu cele mai multe sesizări depuse, urmată de Universitatea Transilvania din Brașov și Universitatea Babeș Bolyai Cluj-Napoca

În 22 de universități de stat și private din România au fost cazuri de hărțuire sexuală, potrivit analizei cazurilor de hărțuire sexuală în universitățile din România realizată de Biroul Consiliului…
Vezi articolul

Adrian Opre, decanul Facultății de Psihologie și Științele Educației a Universității Babeș Bolyai: Nu îi echipăm pe elevi, în școală, pentru viață, îi echipăm pentru teză, pentru competiția locală, pentru capacitate, pentru Bacalaureat și ne mândrim cu rezultatele lor. Îi pregătim pentru un mediu artificial

Școala nu îi pregătește pe elevi pentru alt mediu decât cel școlar, susține decanul Facultății de Psihologie și Științele Educației de la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj, Adrian Opre. Acesta a…
Vezi articolul