Recomandări europene în educație: statele UE să adopte strategii pentru competențe digitale, cu susținerea întregii administrații publice, pentru fiecare nivel de învățământ, de la școala primară la formarea continuă

898 de vizualizări
Noul program Erasmus+ pentru 2021-2027
Foto: Comisia Europeană
Statele membre ale Uniunii Europene, printre care se numără România, sunt îndemnate de Consiliul UE să adopte strategii naționale sau chiar regionale pentru educație și competențe digitale, prin care să faciliteze accesul tuturor la acestea și să diversifice oferta la fiecare nivel educațional, de la învățământul primar la formarea continuă. Într-o recomandare separată, același Consiliu UE îndeamnă la o acțiune susținută în întreaga administrație publică, pentru a îmbunătăți educația și formarea digitală.

Astfel, într-o recomandare emisă săptămâna trecură, pe tema îmbunătățirii ofertei de competențe digitale în educație și formare, Consiliul UE (Educație, Tineret, Cultură și Sport) recomandă statelor membre „să convină, de preferat printr-o abordare la nivelul întregii administrații și cu implicarea principalelor părți interesate, asupra unor strategii sau abordări strategice coerente și consecvente la nivel național și, unde este cazul, la nivel regional, pentru educația și competențele digitale, elaborate, consolidate suplimentar sau actualizate în spiritul principiilor prezentei recomandări, precum și să monitorizeze eficacitatea și impactul acestora”. Pentru aceasta, sunt recomandate o serie de măsuri, precum:

  • statele membre să stabilească sau să revizuiască obiectivele naționale privind competențele digitale
  • Să identifice grupuri prioritare sau greu accesibile pentru a facilita participarea lor la învățare pentru competențe digitale
  • Să întărească oferta de competențe digitale la toate nivelurile și pentru toate tipurile de educație
  • Să abordeze tot spectrul de competențe digitale, de la cele de bază la cele avansate.

Aceeași recomandare îndeamnă statele membre să extindă „abordarea transversală (cu alte cuvinte predarea transversală a competențelor digitale la diferite materii) și să îmbunătățească evaluarea și formarea cadrelor didactice”. O altă recomandare este ca statele să întărească eforturile de recrutare și formare a cadrelor didactice cu expertiză în domeniu, în învățământul primar și secundar și în domeniul tehnologiilor digitale avansate în învățământul superior.

Recomandarea consiliului UE pe tema îmbunătățirii ofertei de competențe digitale în educație și formare:

În a doua recomandare pe tema educației digitale adoptată săptămâna trecută, referitoare la „factorii favorizanți esențiali pentru succesul educației și formării digitale”, Consiliul UE recomandă implicarea întregii administrații publice în susținerea acestui tip de educație:

  • „Să îmbunătățească eficiența, eficacitatea și reziliența politicilor în domeniul educației și formării digitale, promovând sinergii și coordonarea la toate nivelurile administrației publice și aspirând la o abordare la nivelul întregii administrații și cu implicarea diferitor părți interesate.”

Pentru aceasta, statele membre sunt îndemnate să susțină dialogul între diversele părți ale administrației publice, dar și dialogul cu partenerii sociali, cu sectorul privat și cu furnizorii de tehnologie. Recomandarea reia îndemnul ca statele să încurajeze formarea digitală în educație la fiecare nivel – de la conducerea instituțiilor de învățământ la cadrele didactice și la personalul auxiliar.

Iar recomandarea îndeamnă statele „să promoveze investițiilor echitabile și axate pe impact în educație și formare digitală de înaltă calitate, rezilientă și incluzivă”: să-și coordoneze procesele de achiziții publice, să sprijine furnizarea de produse și servicii digitale, să ia în considerare parteneriate public-privat, programe de donații și să se asigure că investițiile în echipamente noi sunt însoțite de o formare corespunzătoare.  

Recomandarea Consiliului UE privind factorii favorizanți esențiali pentru succesul educației și formării digitale:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

La internatul din Odorheiu Secuiesc, unde un elev a murit, erau cazați 97 de elevi de la mai multe licee / O parte a reuşit să fugă din camere. Dacă se întâmpla la ora 17 când începeau activitățile era mai grav, spune șeful ISJ Harghita

Conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean Harghita a declarat că 97 de elevi de la mai multe licee sunt cazați în internatul Liceului “Tamași Aron” din Odorheiu Secuiesc, al cărui perete s-a…
Vezi articolul

VIDEO 38 de inspectori școlari generali sunt membri ai PNL și UDMR / Klaus Iohannis, în decembrie 2018, la lansarea România educată: PSD este eminamente politizatorul sistemului educațional – o eroare fundamentală. Toate trebuie făcute în realitate cu bun-simț și cam toți își dau seama care este bunul simț în depolitizare

Din cele 42 de funcții de inspector școlar general din România, 38 sunt deținute acum de membri ai partidelor PNL și UDMR, iar 4 persoane susținute de PNL în funcțiile…
Vezi articolul
Repartizarea copiilor în clasa pregătitoare - costul standard pe elev

Liceele pedagogice vor putea forma învățători, dar vor fi angajați pe perioadă determinată. Pentru a se titulariza, aceștia trebuie să termine o facultate de profil – proiectul legii Deca

Liceele pedagogice formează absolvenți pentru specializările educație timpurie, pedagogia învățământului primar, pedagogie generală și mediere școlară, potrivit proiectului Legii învățământului preuniversitar, asumat de Ligia Deca. Acest lucru înseamnă că învățătorii…
Vezi articolul