Recomandarea este ca evaluarea sumativă de la finalul semestrului I să fie la toate disciplinele, nu numai la disciplinele la care se dădea teză, a declarat subsecretarul de stat din Ministerul Educației Jean Badea la Antena3.
“Ne apropiem cumva de finalul semestrului I, în luna ianuarie vor urma încă trei săptămâni de școală, așadar evaluarea devine o componentă importantă acestei perioade și ne referim în mod deosebit la evaluarea sumativă, adică acel proces prin care se evaluează întreaga activitate a semestrului I.
Tezele au fost anul acesta înlocuite cu această evaluare sumativă, într-adevăr nu vor mai fi teze, însă recomandarea este ca evaluarea sumativă să se întâmple la toate disciplinele nu numai la disciplinele la care se evalua prin teza.
Evaluarea sumativă este procesul prin care să evalueze întreaga activitate acestui semestru fiecare elev ar trebui să primească un feedback personalizat astfel încât să știe ce lacune are de pe parcursul semestrului, urmând ca pentru acestea să existe modalitățile remediale, de recuperare”.
Tezele au fost eliminate pentru întreg anul școlar în curs, anunțul a fost făcut pe 7 noiembrie de ministrul Monica Anisie.
Aceasta a spus atunci că tezele au fost înlocuite cu evaluarea sumativă.
“Să nu uităm că tezele se susțin la doar două sau trei discipline, în rest se realizează evaluarea sumativă. Deci, tezele nu se susțin, însă au fost înlocuite cu evaluarea sumativă”, a spus ministrul Educației.
”Pentru elevii de clasa a VIII-a și a XII-a, începând cu semestrul al doilea, pe lângă aceste lecții pe care le vom face, vom avea măsuri concrete. Vor fi teste de antrenament săptămânale, disponibile și acum pentru elevi pe site-ul Ministerului Educației, vom continua programul teleșcoala și vom continua și pregătirea față în față”, a anunțat Monica Anisie în noiembrie.
Ce este evaluarea sumativă
Evaluarea sumativă este cea realizată la finalul unei etape de instruire (semestru, an, ciclu de învățământ) sau la finalul studierii unui capitol. Acest tip de evaluare furnizează informații despre nivelul de pregătire al elevilor la sfârşitul unei etape de instruire. Cele mai întâlnite forme de evaluare sumativă sunt: lucrările scrise (tezele), testele, examenele.
Apel la precauție de sărbători
Întrebat dacă elevii ar putea reveni în luna ianuarie la școală, pentru cursuri față în față, subsecretarul de stat Jean Badea a spus că “depinde de noi, de întreaga societate ca să ne reluăm activitățile față în față cât mai repede. Depinde de respectarea măsurilor care au fost impuse astfel încât să revenim cat mai curând la școală, însă în această perioadă având în vedere că vine vacanța, vin sărbătorile și avem această dorință de a ne întâlni cu cei dragi este bine să fim facem un apel ca să fim precauți să putem reveni în bănci cât mai curând.
În funcție de situația epidemiologică Comitetul Național pentru situații de urgență va decide acest aspect. Deci situația epidemiologică este cea care va da cumva semnul dacă pot fi, sau nu, reluate cursurile față în față”.
Foto: Jean Badea/gov.ro
15 comments
Incerc sa inteleg intentia dar ma intreb daca realizati consecintele pentru cei implicati. In primul rand, pentru copii- care se straduie sa incheie cu bine un semestru epuizant . Cred ca nu. In primul rand o astfel de ‘ recomandare’, cu un asemenea impact, nu poate face referire la o perioada imediat urmatoare, asa din bun senin…iertati-ma! Un astfel de anunt, in situatia in care ar avea argumente ( o alta discutie) ar trebui facut cu sufficient timp inainte- de ex la inceputul unui semestru si nu la sfarsitul lui. In al doilea rand, va puneti problema ce inseamna un test sumativ aproape zilnic, trei saptamani la rand…? Pentru ca asta propuneti, de fapt. In incheiere , v-as mai intreba: Dumneavoastra ce faceti in vacanta de iarna? Semneaza un parinte siderat.
Domnul Jean Badea vrea să arate că muncește. Cum nu are cheful sau capacitatea să gândească planuri utile, lansează idei “inovatoare”, cum ar fi evaluarea sumativă.
Probabil la sfârșitul semestrului ne va aminti că trebuie să încheiem mediile și ne va da indicații prețioase cu privire la calculul mediei aritmetice așa încât niciun copil să nu rămână, doamne ferește, corigent, sau cu media neîncheiată.
Mulțumim din inimă! Ministerul e cu noi!
Wow….să concluzionăm o promovare politica .Iată inca o probă a mersului deficitar al procesului educațional .Asemenea funcții cu responsabilități uriașe necesita oameni cu multa carte , minte , experiența pedagogica și nu în ultimul rând multa dragoste de copii…dragoste și respect de țară caci copiii sunt viitorul ei.
Domnul Jean Badea sa si vada de ale lui si sa ne lase in pace cu ideile tampite, ca ne ajunge! Nu mai putem! Tara arde si baba se piaptana.
Doamne! Vă bateți joc de bieții copii! Mai aveți multe idei geniale domnilor ? Copiii s au adaptat la sistemul actual , online , profesorii se străduiesc să realizeze un proces de învățământ ” normal ” în condițiile date …Și …se ” trezește ” cate unul / una sa propună ” ceva ” …in niciun caz în folosul elevilor , sperând poate la o promovare sau un post ” mai sus ” .Copil nu ai domnule?
Stimate domnule, zi “Zau”. Propun sa te evaluam si noi parintii la fiecare 6 luni, din toate punctele de vedere sa vedem daca mai corespunzi in postul acela caldut de unde dai sfaturi, ce zici?
Cred ca nu ești normal domnule. Dum neat a știi prin ce trec copiii acum? Teste peste teste, mai lasă-le ca ne-ați înnebunit și pe copii și pe părinți. Mai bine ați încerca să simplificati lucrurile. Te doare capul cam tare.
Copiii de abia ce s-au adaptat la măsurile actuale,și dumneavoastră vreți să le îngreunați și mai mult viața în acest moment. În cele 3 săptămâni de vacanță care vor urma,de abia dacă o să aibă timp pentru ceva. Trebuie să își facă și temele pe care le vor primi la anumite materii, să și învețe la toate materiile pentru care trebuie să dea avea evaluare sumativă, așa cum spuneți dumneavoastră, și pe urmă să se bucure de puțin timp cu familia,de Crăciun. Eu zic că era destul să dea evaluarea sumativă doar la matematică și limba și literatura română,și la istorie sau geografie, conform clasei a 8 a,și la ce materii mai sunt de dat,pentru alte clase. Ăsta este sistemul din România din păcate.
Folosirea expresiei “toate activitatile” implica faptul ca trebuie evaluate TOATE competentele si continuturile. O sarcina nu tocmai usoara. Ar fi fost util sa fie aratate si niste exemple de evaluari sumative semestriale care evalueaza toate competentele si continuturilor si care pot fi administrate online!
Foarte bine punctat! Cine din MEN ar putea fi capabil să detalieze? Sau, mai bine zis, să aibă interesul unui progres real, palpabil?
Corectati va da cumva semnul
Dl.fost sef student, fost sef mic serviciu de operare calculatoare, actual mare semi-secretar stie cum e cu sumativa “la toate materiile” (cum o fi sumativa la muzica, religie, desen si sport online?) si da recomandari. Desigur ca elevii au nevoie si de “feed-back personalizat” dupa un semestru care, “cumva”, se termina. Te doare capul!
De din astia coborati din sfere inalte ne-am saturat, B, ca de mere padurete…
Tezele se dădeau în perioada sfârșitul lunii noiembrie, prima parte a lunii decembrie.
Asa ca evaluarea sumativa este foarte corect sa se dea, mai ales la matematica și lb romana, înainte de vacanta de iarna.
Astfel copiii nu stau sub presiune în timpul vacantei, iar profesorii pot corecta pe îndelete lucrările în timpul vacantei.
Nu vă gândiți că noi elevii nu reușim să înțelegem aproape nimic în orele online ! Nu vă gândiți și la clasele terminale care au mult de învățat pentru a susține un examen dificil? Elevii sunt din ce în ce mai aglomerați și mai solicitați din pricina evaluărilor sumative în timp de pandemie ,în loc sa ajutați elevii acestei țări îi “îngropați de vii?”
Petrecem 6 ore în fața unui mic ecran pentru a reuși să ne luăm toate notițele necesare dar cu toate acestea mai stăm în fața telefonului încă 4-5 ore pentru a putea să rezolvăm temele pentru a doua zi ?
Vă adresez o întrebare …Are rost să ne aglomerați și să ne stresați mai mult decât suntem deja?