Guvernul de la Londra, confruntat cu mari presiuni, în ultimele luni, din partea sindicatelor și a organizațiilor de părinți în privința măsurilor pe care le-a luat pentru ca școala să reînceapă în condiții cât mai “normale”, apelează la publicitate pentru a-i convinge pe părinți că este sigură revenirea elevilor la clasă. Executivul a lansat, săptămâna aceasta, o campanie de convingere a părinților, având sloganul #backtoschoolsafely, campanie prin care vor fi evidențiate diverse măsuri luate pentru a diminua riscul de transmitere a noului coronavirus, potrivit BBC.
Sursa citată arată că atât guvernul conservator, cât și opoziția laburistă sprijină redeschiderea școlilor. În timp ce premierul Boris Johnson o consideră o “datorie morală”, liderul laburis Sir Keir Starmer a spus că este “responsabilitatea morală” a premierului să asigure redeschiderea școlilor.
Campania publicitară va include reclame în presa scrisă, digitală, radio și panotaj exterior și va pune accent pe importanța pe care învățarea organizată o are pentru dezvoltarea copiilor, potrivit sursei citate. BBC amintește că aceasta apare în contextul în care unele familii continuă să se teamă de riscurile potențiale pentru sănătatea copiilor, după redeschiderea școlilor.
- Revenirea la clasă va fi obligatorie, în condițiile planificării sanitare pregătite de guvern.
Radiodifuzorul public britanic precizează că noua campanie de informare publică are sprijinul asociației directorilor de școală din Anglia.
În Marea Britanie, învățământul este descentralizat, guvernului de la Londra revenindu-i în atribuții sistemul de educație din Anglia – separat de cel din Scoția sau Țara Galilor.