Reactorul explodat de la Cernobîl „s-a trezit”. Oamenii de știință semnalează că au reînceput reacțiile de fisiune nucleară

30.903 vizualizări
Foto: Денис Резник – Pixabay.com
În masele de uraniu îngropate în reactorul numărul patru al centralei nucleare de la Cernobîl care a explodat în 1986 au reînceput reacţiile de fisiune nucleară. Oamenii de știință ai guvernului ucrainean încearcă să înțeleagă dacă aceste reacții vor dispărea aşa cum au apărut, adică singure, sau dacă va fi necesară o intervenție pentru a evita un accident, chiar dacă, evident, nu se vorbeşte de consecințe comparabile cu cele din urmă cu 35 de ani, ci despre un eveniment mult mai mic. „E ca și cum ar fi jăratic într-un grătar”, spune Neil Hyatt, chimist expert în materiale nucleare la Universitatea din Sheffield, într-un interviu acordat revistei Science.

Senzorii au înregistrat un număr din ce în ce mai mare de neutroni, semnalul unei reacții de fisiune nucleară, care sosea dintr-una dintre încăperile inaccesibile ale reactorului, a explicat Anatolii Doroșenko, de la Institutul pentru problemele de siguranță ale centralelor nucleare din Kiev. „Există multe incertitudini, dar nu putem exclude posibilitatea unui accident”, a adăugat colegul său de la Institut, Maxim Saveliev, afirmând că „numărul de neutroni crește încet”. Când s-a topit nucleul reactorului, tijele de uraniu folosite drept combustibil, învelişul lor de zirconiu, tijele de grafit și nisipul s-au revărsat ca lava. Au precipitat în pivnița de la intrarea în reactor unde s-au pietrificat în ceea ce se numește FCM (Fuel containing material – material care conține combustibil) adică 170 de tone de uraniu iradiat.

Citește mai mult pe G4media.ro

Image by Денис Резник from Pixabay


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Franța pregătește încă de acum începutul de an școlar din 1 septembrie. Schimbări la grădiniță, fonduri descentralizate pentru formarea personalizată a profesorilor și reforme în liceele tehnologice pentru apropierea de realitatea socio-economică, printre măsuri

O școală a excelenței și a cunoașterii de concepte fundamentale, o școală a egalității și a diversității; o școală pentru bunăstarea elevilor – acestea sunt cele trei paliere pe care…
Vezi articolul