Răspunsul Agenției care acreditează școlile, la acuzațiile Oanei Moraru: Cererea de autorizare a fost depusă în afara calendarului

1.719 vizualizări
Șerban Iosifescu / Foto: Facebook.com – Serban Iosifescu
Agenția care evaluează școlile de stat și private pentru acreditarea acestora spune că Oana Moraru a depus cererea de autorizare a școlii sale din București după terminarea calendarului oficial. Într-un comunicat de presă, ARACIP spune că “și-a respectat Calendarul de lucru” și că adresa ISU depusă de aceasta pe 30 august este de “revenire” asupra poziției formulate anterior de instituție.

ARACIP precizează că “înscrierea de copii/elevi, precum și demararea activității didactice sunt posibile numai după finalizarea procedurii, conform legii, și emiterea ordinului ministrului de autorizare de funcționare provizorie”

Amintim că expertul educațional Oana Moraru a acuzat pe 30 august agenția din subordinea Ministerului Educației care se ocupă de acreditarea și autorizarea școlilor de “abuz în serviciu”. Fondator al unei școli private în Călărași, Moraru spune că a făcut toate demersurile pentru a deschide, din această toamnă, o școală privată și în București. ARACIP ar fi respins de 4 ori punctul de vedere ISU care spunea că clădirea nu are nevoie de aviz pentru că înainte a fost tot școală și l-ar fi acceptat chiar pe 30 august, după ce Moraru a scris pe Facebook despre situația dosarului său.

Comunicatul ARACIP remis Edupedu.ro:

“Pentru o corectă informare a publicului privind ampla dezbatere inițiată pe rețeaua de socializare Facebook de către dna Oana Moraru, administrator al SC Vocea Părinților SRL, semnatara cererii de evaluare externă nr. 1991/23.05.2019 pentru înființarea unei școli primare în municipiul București, cu începere a cursurilor din anul școlar 2019-2020, facem următoarele precizări:

ARACIP și-a respectat Calendarul de lucru nr. 2502/31.08.2018 cu privire la soluționarea cererilor de autorizare de funcționare provizorie pentru anul școlar 2019-2020, potrivit legii, respectiv acelea depuse până la data de 15.03.2019.

Cererea adresată de SC Vocea Părinților la data de 23.05.2019 este, la momentul actual, în procedură, petentului comunicându-i-se la data de 30.08.2019 perioada de derulare a vizitei de evaluare externă în teren.

Procedurile în baza cărora se derulează de către ARACIP activitatea de evaluare externă în vederea autorizării de funcționare provizorie sunt prevăzute în legislația în vigoare (HG nr. 22/2007), au termene de realizare aduse la cunoștința petenților și cuprind, în principal:

  • analiza documentației înaintate,
  • completarea acesteia, dacă este cazul,
  • verificarea actelor de către expertul responsabil,
  • efectuarea vizitei de evaluare externă în teren de către experți externi în evaluare și acreditare,
  • întocmirea raportului vizitei,
  • analiza raportului în consiliul ARACIP (întrunit, de regulă, lunar),
  • formularea propunerii de acordare/neacordare a autorizației de funcționare provizorii,
  • emiterea ordinului ministrului în acest sens.

La data de 30.08.2019, SC Vocea Părinților SRL a comunicat ARACIP Adresa IGSU nr. 29714/30.08.2019 de revenire asupra poziției formulate de această instituție (transmise către ARACIP prin Adresa nr. 29550/15.08.2019). În urma acestei comunicări, la aceeași dată, respectiv 30.08.2019, petentului SC Vocea Părinților SRL i-a fost comunicată de către ARACIP decizia de continuare a procedurii.

Menționăm că în toată corespondența cu SC Vocea Părinților SRL, cu privire la cererea nr. 1991/23.05.2019 (3 emailuri, 10 adrese), precum și în cadrul celor trei audiențe acordate la sediul instituției la cererea acesteia, respectiv în datele de 13 mai 2019, 31 iulie 2019 și 21 august 2019, ARACIP a arătat că înscrierea de copii/elevi, precum și demararea activității didactice sunt posibile numai după finalizarea procedurii, conform legii, și emiterea ordinului ministrului de autorizare de funcționare provizorie.

Orice altă informație cu privire la situația cererii nr. 1991/23.05.2019 va putea fi furnizată numai instituțiilor îndreptățite, având în vedere faptul că în contractul nr. 358/25.06.2019 încheiat cu petenta SC Vocea Părinților SRL, la art. 6.4, se menționează obligația de a păstra confidențialitatea asupra datelor furnizate.

Precizăm că cerințele procedurii de autorizare se aplică fără discriminare atât unităților de învățământ preuniversitar de stat, cât și celor private.”

Descarcă de aici comunicatul ARACIP

Foto: Șerban Iosifescu, președintele ARACIP / Sursa: Facebook Serban Iosifescu

Citește și:

 

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

De anul școlar viitor, la liceul Universității „Alexandru Ioan Cuza din Iași” vor fi două clase cu profil pedagogic, potrivit rectorului Tudorel Toader. Urmează să fie depusă documentația necesară la ARACIP

Liceul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași urmează să înființeze două clase cu profil pedagogic, după cum a declarat pentru Edupedu.ro Tudorel Toader, rectorul instituției de învățământ: „În şedinţa Senatului…
Vezi articolul

Măsurile din lege care diluează autoritatea CNATDCU în cazul doctoratelor, puse în aplicare prin noul Regulament de funcționare a  forul responsabil cu atestarea titlurilor universitare – proiect / Consiliul va propune în șase luni un Ghid național privind redactarea tezelor de doctorat

Prevederile din noua Lege a învățământului superior ce diluează atribuțiile avute în cazul tezelor de doctorat de CNATDCU sunt pe punctul de a intra efectiv în vigoare prin proiectul noului…
Vezi articolul

Demisia ministrei educației este cerută de către decanul Facultății de Științe Politice de la Universitatea din București, Cristian Preda: Ligia Deca e complet depășită de funcție. Se poate întoarce consilieră la Cotroceni, să-i pună „muzică veselă” sultanului

Decanul Facultății de Științe Politice de la Universitatea din București, Cristian Preda, îi cere demisia ministrei Educației, Ligia Deca, după ce sindicatele din educație au respins oferta guvernului girată de…
Vezi articolul

Activitatea de mentorat în creșe și grădinițe, necesară în contextul preluării creșelor la Ministerul Educației / Mentoratul trebuie să pornească de la nevoile celor aflați la început de carieră – scrisoare metodică

Mentorarea cadrelor didactice aflate la început de carieră reprezintă o “comunitate profesională de invitare (CPÎ) în educația şi îngrijirea timpurie”, scrie în Scrisoarea metodică pentru anul școlar 2024-2025 pentru educație timpurie,…
Vezi articolul