Raport ISMB: Clasamentul celor mai slabe școli gimnaziale din București, după rezultatele de la Evaluarea Națională 2019

38.143 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
În cele 222 de unități de învățământ din Capitală s-au înscris la Evaluarea Națională din acest an 13.930 de candidați, potrivit raportului ISMB-CMBRAE „Analiza rezultatelor la Evaluarea Națională a elevilor de clasa a VIII-a – 2019”, consultat de Edupedu.ro. Potrivit „criteriilor de performanță” definite și analizate în de raport au fost stabilite cele mai bune școli din București, dar și cele mai slabe.

Dintre cei 13.930 de candidați înscriși, 13.756 s-au prezentat la examenul de Evaluare Națională în București, iar dintre ei, 11.715 au avut medii mai mari sau egale cu 5.

Clasamentul celor mai slabe 60 de școli din București (câte 10 din fiecare sector), potrivit analizei ISMB a rezultatelor de la Evaluarea Națională 2019, a luat în calcul atât școlile private cât și cele publice, iar criteriile de clasificare sunt redate mai jos. Ordinea școlilor este de la punctajul cel mai bun la punctajul cel mai slab, astfel că școala de pe locul 10 este cel mai slab punctata în analiza inspectoratului.

  • Cele mai slabe școli din București Sectorul 1, potrivit analizei ISMB 2019:
  1. Şcoala Gimnazială “Sfintii Voievozi”  – 2,93
  2. Şcoala Gimnazială nr. 162 – 2,92
  3. Şcoala Gimnazială nr. 183 – 2,91
  4. Şcoala Gimnazială “Uruguay” – 2,75
  5. Şcoala Gimnazială “Nicolae Grigorescu” – 2,75
  6. Şcoala Gimnazială nr. 181 – 2,67
  7. Şcoala Gimnazială nr. 13 – 2,14
  8. Şcoala Gimnazială Specială pentru Surzi nr. 1 – 1,92
  9. Şcoala Gimnazială nr. 184 – 1,73
  10. Liceul Teoretic Bulgar “Hristo Botev” – 1,71
  • Cele mai slabe școli din București Sectorul 2, potrivit analizei ISMB 2019:
  1. Școala Gimnazială Specială Pentru Deficienți De Vedere – 3,00
  2. Școala Gimnazială nr. 41 – 3,00
  3. Școala Gimnazială nr. 25 – 2,79
  4. Liceul Teoretic ”Traian” – 2,77
  5. Școala Gimnazială nr. 40 – 2,71
  6. Școala Gimnazială nr. 71 – 2,65
  7. Liceul Teoretic “New Generation School” – 2,60
  8. Liceul Tehnologic Special nr. 3 – 2,25
  9. Liceul Tehnologic ”Sfântul Pantelimon” – 2,25
  10. Școala Gimnazială nr.145 – 2,18
  • Cele mai slabe școli din București Sectorul 3, potrivit analizei ISMB 2019:
  1. Liceul Teoretic “Nichita Stănescu” – 3,35
  2. Școala Gimnazială “Mihai Botez” – 3,19
  3. Școala Gimnazială nr. 86 – 3,13
  4. Școala Gimnazială nr. 55 – 3,06
  5. Școala Gimnazială nr. 67 – 3,06
  6. Școala Gimnazială nr. 95 – 2,89
  7. Școala Gimnazială “Mexic” – 2,41
  8. Școala Gimnazială nr. 47 – 2,22
  9. Școala Gimnazială “Barbu Delavrancea” – 1,86
  10. Liceul Teoretic “Decebal” – 1,74
  • Cele mai slabe școli din București Sectorul 4, potrivit analizei ISMB 2019:
  1. Şcoala Gimnazială “George Topârceanu” – 3,34
  2. Școala Gimnazială nr. 308 – 3,33
  3. Școala Gimnazială nr. 165 – 3,31
  4. Colegiul Naţional de Arte “Dinu Lipatti” – 3,20
  5. Școala Gimnazială nr. 99 – 3,20
  6. Şcoala Gimnazială nr. 108 – 3,11
  7. Școala Gimnazială nr. 189 – 3,06
  8. Colegiul Tehnic ”Petru Rareș” – 2,94
  9. Şcoala Gimnazială “General Eremia Grigorescu” – 2,70
  10. Şcoala Gimnazială “Ienăchiţă Văcărescu” – 2,05
  • Cele mai slabe școli din București Sectorul 5, potrivit analizei ISMB 2019:
  1. Şcoala Gimnazială nr. 103 – 2,86
  2. Şcoala Gimnazială nr. 144 – 2,80
  3. Şcoala Gimnazială nr. 127 – 2,58
  4. Şcoala Gimnazială nr. 115 – 2,40
  5. Şcoala Gimnazială nr. 125 – 2,39
  6. Şcoala Gimnazială “Petrache Poenaru”- 2,38
  7. Şcoala Gimnazială “George Călinescu” – 1,98
  8. Şcoala Gimnazială nr. 134 – 1,97
  9. Şcoala Gimnazială nr. 136 – 1,84
  10. Şcoala Gimnazială “Rut” – 1,80
  • Cele mai slabe școli din București Sectorul 6, potrivit analizei ISMB 2019:
  1. Şcoala Gimnazială “Regele Mihai I” – 3,60
  2. Şcoala Gimnazială “Ion Dumitriu” – 3,60
  3. Şcoala Gimnazială nr. 309 – 3,57
  4. Școala Profesională Specială pentru Deficienţi de Auz “Sfânta Maria” – 3,54
  5. Şcoala Gimnazială nr. 163 – 3,26
  6. Şcoala Gimnazială “Sfânta Treime” – 2,85
  7. Liceul cu Program Sportiv “Mircea Eliade” – 2,71
  8. Şcoala Gimnazială nr. 153 – 2,23
  9. Şcoala Gimnazială nr. 161 – 1,96
  10. Şcoala Gimnazială nr. 168 – 1,62

Punctajele din dreptul fiecărei școli au fost calculate pe baza unor criterii de performanță și succes, potrivit metodologiei ISMB. Acestea sunt următoarele:

Criteriul 1 – Rata de promovare la Evaluarea Națională – adică numărul candidaților cu media la Evaluarea Națională mai mare sau egală cu 5 raportat la numărul de candidați prezenți.

Criteriul 2 – Rata de success a absolvirii. Asta înseamnă numărul candidaților cu media la Evaluarea Națională mai mare sau egală cu 5, raportat la numărul de candidați înscriși în clasa a VIII-a.

Criteriul 3 – Rata de absolvire – Nr. absolvenților clasei a VIII-a raportat la numărul de candidați înscriși în clasa a VIII-a.

Criteriul 4 – Rata de prezență la Evaluarea Națională de clasa a VIII-a – Numărul absolvenților prezenți la Evaluarea Națională raportat la numărul de candidați înscriși.

Criteriul 5 – Rata mediilor între 9 și 9,50 – Ponderea mediilor mai mari sau egale cu 9 și mai mici decât 9,50 din numărul candidaților prezenți

Criteriul 6 – Rata mediilor între 9,50 și10 – Ponderea mediilor mai mari sau egale cu 9,50 și mai mici decât 10 din numărul candidaților prezenți

Criteriul 7 – Rata mediilor de 10 – Ponderea mediilor de 10 din numărul candidaților înscriși prezenți

Edupedu.ro a publicat miercuri, 23 octombrie și TOP 10 școli gimnaziale din Capitală, după criteriile de performanță stabilite de ISMB. În acel clasament nicio unitate școlară din sectorul 3 nu era prezentă, iar cele mai multe școli, patru la număru, erau din sectorul 1. Modificările față de clasamentul din 2018 pot fi văzute aici.

De asemenea, poate fi consultat și topul celor mai bune 60 de școli gimnaziale din sectoarele Capitalei, dar și topul celor mai bune licee din București, după rezultatele de la Bacalaureat 2019.

Foto: Pixabay.com

 


1 comment
  1. Atenţie!Sunt elevă la şcoala 99 sector 4! E o bătaie de joc!Profesorii au pretenţia ca elevii să înveţe,să ştie materia predată,în condiţiile în care ei vin şI se ocupă doar cu 2-3 elevi din 29 câţI sunt în clasă şI mai au şI tupeu să ne zică la restu:”De ce nu ştiţI,trebuia să învăţaţI”! Favorizează doar 2-3 elevi iar restu dumnezeu cu mila!În condiţiile în care ei se ocupă doar cu maxim 5 elevi să nu mai aibă pretenţia ca şI ceilalţI să ştie pentru că ăia care îI favorizează le dă notă bună deşI nu au ştiut decât la 1 întrebare şI la restu varză şI le-a dat 9 şI eu care am răspuns la toate întrebările plus definiţii voia să-mi dea 6 maxim 7!Ei se aşteaptă ca noi să ştim ceva în condiţiile în care pe noi ne tratează cu indiferenţă ca şI cum am fi nişte proşti şI tot noi să ne dăm interesu! În altă ordine de idei elevii sunt needucaţI total!N-au pic de bun simţ şI ruşine!Înjură,urlă şI jignesc alţI elevi şI nu rezolvă nimic!În pauze e circ şI balamuc! Nu e seriozitate,respect şI bun simţ deloc!E doar nesimţire,lipsă de bun simţ şI bătaie de joc! Încă ceva ce vreau să menţionez, toţI profesorii aproape vin şI în loc să îşI facă treaba să ne predea ne lasă să stăm pe telefoane şI în voia sorţii!ÎşI iau salariile degeaba! Să vă fie ruşine,nu meritațI niciun leu în buzunar!

    (Comentariu editat pentru eliminarea majusculelor)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

ANALIZĂ Elevii care au mediile sub 3 la Evaluarea Națională au mediile la clasă cu cel puțin 4 puncte mai mari față de cele de la examen. Un elev din Brăila a luat media 2.95 la Evaluare și are 9.59 în cei patru ani de gimnaziu

Mediile din clasele V-VIII obţinute de elevii care au fost notați cu medii sub 3 la examenul de Evaluare Națională 2022 au fost, în peste 90% din situațiile analizate, mai…
Vezi articolul

Consiliul Național al Elevilor: Ministerul Educaţiei să instruiască în mod corect şi consecvent membrii comisiilor judeţene pentru Bacalaureat şi Evaluarea Naţională şi să evalueze obiectiv performanţa acestora

Consiliul Național al Eleilor cere „Ministerului Educaţiei să instruiască în mod corect şi consecvent membrii comisiilor judeţene pentru Bacalaureat şi Evaluarea Naţională şi, ulterior, să evalueze obiectiv performanţa acestora”, se…
Vezi articolul