Raport al Ministerului Educației: Aproape jumătate din elevii din clasele a VIII-a și a XII-a, care au avut examene anul acesta, au făcut meditații în perioada în care școlile au fost închise

16.003 vizualizări
meditații în perioada în care școlile au fost închise
Foto: Pexels.com
Aproape jumătate dintre elevii din clasele a VIII-a și a XII-a, care au susținut examene naționale în această vară, au participat în mod frecvent la meditații sau pregătire suplimentară în perioada suspendării cursurilor față în față, potrivit raportului de cercetare “Învățarea la distanță”, făcut de unitatea de cercetare din Centrul Național pentru Politici și Evaluare în Educație din subordinea Ministerului Educației.

Raportul arată că “meditațiile sau pregătirea suplimentară la una sau mai multe discipline au fost activități frecvente în această perioadă, pentru aproximativ 22% dintre elevii respondenți, 6% dintre aceștia afirmând că desfășoară zilnic pregătire suplimentară, iar 16%, de 2-3 ori pe săptămână”.

Meditații în perioada în care școlile au fost închise

Elevii care au avut examene de evaluare la finalul unui ciclu de studii au avut “rate duble sau mai mari, față de media tuturor elevilor, atât în ceea ce privește participarea zilnică, cât și cea de 2-3 ori pe săptămână, la meditații sau pregătire suplimentară”, prtecizează documentul.

47% dintre elevii de clasa a VIII-a și 42% dintre cei de clasa a XII-a au desfășurat frecvent aceste activități“, potrivit studiului.

“Aproximativ 40% dintre elevii din clasele terminale intervievați nu au desfășurat însă deloc pregătire suplimentară pentru examenele pe care le-au susținut în această vară”, mai arată cercetarea.

Raportul mai precizează că din răspunsurile părinților reiese că “deși starea de urgență a prilejuit extinderea timpului petrecut de elevi în familie, implicarea părinților sau a altor membri ai familiei în activitățile pentru școală a fost constantă (zilnică sau de 2-3 ori pe săptămână) doar pentru aproximativ 23% dintre elevi.

Metodologie: Sondajul s-a adresat elevilor de la ciclurile gimnazial, liceal și profesional/dual, întrucât s-a considerat că elevii din ciclul primar și preșcolar nu sunt încă suficient de autonomi pentru a putea răspunde individual la chestionar.

Au fost înregistrate 268.055 de răspunsuri (cazuri) la chestionarul online, din care au fost reținute pentru analiza propriu-zisă 219.073 de cazuri cu chestionare valide (completate integral, cu răspunsuri valide inclusiv la întrebările socio-demografice). Baza cu chestionare valide a fost ponderată în funcție de sex și ciclul de studiu (gimnaziu, liceu-școală profesională).

Datele arată următoarea structură a lotului de elevi:

  • 50% sunt elevi de gimnaziu,
  • 46% elevi de liceu
  • 4% elevi din învățământul profesional de trei ani sau din învățământul dual
  • 54% dintre elevii de liceu sunt la licee teoretice
  • 37% sunt din licee tehnologice
  • 9% din licee vocaționale
  • 49% sunt fete
  • 51% băieți
  • 51% dintre elevii respondenți locuiesc în mediul rural
  • 49% în mediul urban
  • 75% dintre cei care au completat chestionarul urmează o școală din mediul urban.

Foto: pexels.com


2 comments
  1. In orasul nostru ,o pondere mare dintre profesorii de lb.romana si matematica nu faceau orele de curs online la clasa,insa faceau meditatii online si mergeau parintii la automatele bancilor sa depuna in cont profesorilor banii de la meditatiile copiilor lor.Asta este scoala si astia sunt profesorii din România în secolul XXI.Toti decidentii stiu ce se intampla ,dar nu vor sa schimbe nimic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

„Ligia Deca ne-a asigurat ferm că reducerea numărului de ore la disciplinele Filosofie şi Logică în învăţământul preuniversitar nu reprezintă un obiectiv urmărit şi susţinut la nivelul Ministerului Educaţiei”, iar acestea nu vor deveni opționale, transmite Facultatea de Filosofie a Universității București, după o întâlnire cu ministrul / Planurile-cadru prezentate erau făcute de experții CNPEE

Planurile-cadru de liceu din documentul draft, publicate de Edupedu.ro, reprezentau „anumite variante de lucru interne ale experților CNPEE”, le-a spus ministrul Educației, Ligia Deca, reprezentanților Facultății de Filosofie a Universității…
Vezi articolul

DOCUMENT Ministerul Educației introduce bursele pentru învățământul primar în noul ordin cu criteriile de acordare a burselor. Cele 17 modificări față de actul normativ inițial

Noul ordin cu criteriile de acordare a burselor în gimnaziu, liceu și învățământul profesional a fost semnat și va fi publicat în Monitorul Oficial. Actul normativ obținut de Edupedu.ro este…
Vezi articolul

Cursuri de acomodare, de limbă și cultură românească în școli pentru elevii români care au învățat în străinătate și nu au fost înscriși la o școală românească în ultimii doi ani- proiect de lege

Elevii şcolarizaţi anterior în străinătate vor beneficia în România de cursuri de limbă şi cultură românească, potrivit unui proiect de lege adoptat de Camera Deputaților, scrie Agerpres. Urmează votul la…
Vezi articolul

Înscrieri deschise pentru concursul de burse lansat de Școala Americană Internațională din București / Elevii de clasa a VIII-a sunt așteptați la Ziua Porților Deschise, marți, 28 ianuarie 2025 (P)

Școala Americană Internațională din București  (AISB) lansează competiția anuală de burse pentru elevii care vor intra în clasa a 9-a în următorul an școlar. Pentru a oferi mai multe detalii…
Vezi articolul

Numărul adolescenţilor cu tulburări din sfera emoţională s-a triplat după pandemie, la Spitalul Obregia. Psihiatru: Trebuie să învățăm să gestionăm emoțiile puternice, iar psiho-educația o pot face părinții și cadrele didactice

Florina Rad, medic primar în psihiatrie pediatrică la Spitalul Obregia din Capitală, a declarat într-un interviu citat de G4Media.ro că după pandemie procentul adolescenţilor diagnosticaţi cu tulburări din sfera emoţională…
Vezi articolul