Rapoartele pentru profesori, directori și inspectori de la Evaluările Naționale II IV VI 2024, din noua aplicație pentru rezultate, nu vor fi folosite la o ierarhie pe țară. Cristescu, ME: Dorința noastră este să promovăm o îmbunătățire a interacțiunii cu elevii

6.070 de vizualizări
Foto: © Dmitry Goygel-sokol | Dreamstime.com
Platforma prezentată drept nouă de Ministerul Educației săptămâna trecută, înainte de primele probe de la Evaluarea Națională de clasa a II-a (EN II) 2024, care va colecta rezultatele elevilor de clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, este una care o îmbunătățește pe cea implementată în 2014 și care va permite generarea de rapoarte pentru profesori, școală și inspectorat școlar, potrivit secretarului de stat Bogdan Cristescu. Școlile vor putea genera rapoarte, dar nu va fi făcută o ierarhie a acestora de către Ministerul Educației (ME).

„Dorința noastră nu este să provocăm sau să promovăm o competiție prost înțeleasă, ci să promovăm o îmbunătățire a interacțiunii cu elevilor și a rezultatelor lor”, declară Bogdan Cristescu.

Secretarul de stat Bogdan Cristescu a explicat că platforma este o variantă actualizată a platformei inițiale de la prima ediție, după feedback-ul primit de la școli. Profesorii vor putea genera rapoarte pe clasă, spre deosebire de varianta trecută a aplicației din care nu mai puteau culegea datele per clasă după ce le introduceau în platformă pentru centralizarea pe țară.

„Acum are niște funcționalități extinse cerute de școli. (…) Platforma va genera rapoarte per profesor, per școală, per inspectorat, ca ele să poată fi folosite la nivel de impact direct așa cum este cazul”, a spus demnitarul într-o declarație separată pentru Edupedu.ro la conferința „Superputerea profesorilor viitorului” organizată de Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) sâmbătă, 18 mai.

Cristescu a ținut să precizeze că „nu este o platformă de evaluare. Acum sunt foarte multe platforme pe care noi le folosim și există posibilitatea de a fi confuzii”.

„Este pe de o parte platforma din PNRR, care este o platformă care va ajuta la administrarea computerizată a examenelor începând cu 2027-2028. Deci e o platformă de administrare computerizată, cum se administrează acum PISA, de exemplu.

Doi. Este platforma de evaluare a lucrărilor în format digital, care se folosește la a VIII-a și la Bacalaureat, pentru că acolo ai acces la lucrarea scanată și colectezi datele de corectare și apoi este Evaluarea la a II-a, a IV-a, a VI-a la care este o nouă aplicație de colectare a datelor, care o îmbunătățește, bine, care o schimbă pe cea care a fost implementată în 2014”, a subliniat secretarul de stat.

„[Evaluările] II-IV-VI sunt niște evaluări care mereu au dat date pe itemi, dar era o platformă realizată atunci, în 2014, pentru care în toate rapoartele de feedback am primit și noi niște propuneri de îmbunătățire – de exemplu, unul dintre ele era faptul că profesori încărcau datele elevilor lor pentru platforma națională, dar apoi dacă le vreau pentru ei să le prelucreze trebuiau să le introducă din nou că nu le puteau descărca din platforma «mare»”, a declarat Bogdan Cristescu.

„Deci atunci această nouă aplicație nu este o aplicație de corectare, ci este o aplicație de colectare așa cum era și cealaltă, dar care acum are niște funcționalități extinse cerute de școli. (…) Platforma va genera rapoarte per profesor, per școală, per inspectorat, ca ele să poată fi folosite la nivel de impact direct așa cum este cazul”, a adăugat Cristescu.

Bogdan Cristescu / Foto: Edupedu.ro/ Ștefan Lefter

Edupedu.ro: Așa cum sunt acum, sunt niște date pe itemi și părinții nu înțeleg foarte bine…

Bogdan Cristescu: Aici este interacțiunea dintre colegul profesor și părinte. Pentru că aceste coduri asociate itemilor au și niște descriptori. Sigur că acești descriptori ar trebui prezentați ca atare.

Edupedu.ro: Și asta implică și pentru profesori să folosească platforma, e ceva nou?

Bogdan Cristescu: Nu, pentru a folosi platforma nici pe departe.

Edupedu.ro: Atunci formare pentru a prezenta datele?

Pentru a prezenta datele, da, ar fi fost necesară o formare și era prevăzută încă din perioada introducerii Evaluărilor II-IV-VI, dar atunci, tot la fel, au fost niște tăieri de fonduri și din păcate acest lucru nu s-a făcut mai departe. Toată această parte de prezentare a datelor a fost prinsă în formări din cadrul proiectelor ministerului, dar nu a fost o formare dedicată în mod cert. Poate ar fi fost util”.

Cristescu a mai spus că Ministerul Educației nu va face un top al școlilor în funcție de datele din urma colectării rezultatelor elevilor prin aplicația digitalizată:

  • „Evaluările sunt evaluări formative, deci trebuie să ajute fiecare cadru didactic să aloce o atenție individualizată elevilor. Va trebui să ajute fiecare manager de școală sau de județ să ia măsurile cele mai potrivite pentru particularitățile de acolo. Tocmai din acest motiv aceste evaluări sunt pe coduri numite scoruri. Pentru că dorința noastră nu este să provocăm sau să promovăm o competiție prost înțeleasă, ci să promovăm o îmbunătățire a interacțiunii cu elevii și a rezultatelor lor”.
Marți începe Evaluarea Națională de la clasa a IV-a 2024 – calendar

Proba de vineri, 17 mai, de Limbă și comunicare – scris-citit – Limba română pentru minoritățile naționale, susținută de elevii aparținând minorităților naționale, a fost ultima probă din cadrul EN II.

Urmează de marți, 21 mai, evaluarea competențelor fundamentale dobândite în ciclul primar, la finalul clasei a IV-a/EN IV, care are următorul calendar

  • limba română (21 mai)
  • matematică (22 mai)
  • limba maternă (23 mai).

Foto: © Dmitry Goygel-sokol | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Cu o zi înainte de Evaluarea Națională de clasa a II-a, Ministerul Educației anunță că rezultatele elevilor vor fi colectate cu o nouă aplicație digitală, care le va da profesorilor și învățătorilor acces rapid la date și la rapoartele pe clasă

1 comment
  1. Buna ziua, ce se intampla cu un elev a carui nota initiala la evaluarea nationala proba de limba romana a fost 8.20, iar dupa contestatie a rezultat nota 7.35?
    Cine este responsabil pentru o diferenta de notare( 0.85 de sutimi ) atat de mare a aceluiasi elev?
    Cum se poate acest elev care a avut o medie initiala de 8.35 sa ajunga la o medie finala de 7.92 in conditiile in care elevul este sigur ca merita cel putin nota 8.50?
    De ce nu putem vedea sau primi brosura de corectare a elevului, unde este transpareta in notare?
    De ce se realizeaza corectarea in orb?
    Toate aceste intrabari sunt adersate de un elev de clasa a 8 a.
    Doresc ca cineva sa imi ofere un raspuns, multumesc!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Rezidențiat 2024. Candidații vor afla rezultatele pe loc, după finalizarea concursului de pe 17 noiembrie, iar Grila corectă se afișează începând cu ora 16:00 / Instrucțiuni pentru candidați

Ministerul Sănătății organizează duminică, 17 noiembrie, concursul național de intrare în rezidențiat 2024, sub formă de test-grilă cu 200 de întrebări, în domeniile medicină, medicină dentară și farmacie în centrele…
Vezi articolul

Secretarul de stat din Ministerul Educației, Radu Szekely, întrebat dacă a citit noul raport “România Educată”: Nu o să comentez / Ligia Deca: Vom face public întreg raportul, odată cu asumarea lui de către Guvern, cel mai probabil miercuri

„Nu o să comentez”, a fost răspunsul lui Radu Szekely, secretarul de stat din cadrul Ministerului Educației la întrebarea dacă a citit noul raport „România Educată”, în cadrul unei conferințe…
Vezi articolul

Anul trecut doar 104 de școli, din cele 150, au putut să organizeze programul masa caldă, potrivit Ministrului Educației, iar anul acesta au fost 134 / Cîmpeanu vorbește despre un program viitor în care elevii ar putea primi produse agroalimentare românești

„Aș vrea să vă spun că din cele 150 de școli finanțate, anul trecut au putut să beneficieze de acest program doar 104”, a declarat Ministrul Educației în cadrul lansării…
Vezi articolul

Mihaela Popa, fost secretar de stat în Educație, susține trecerea clasei a IX-a la gimnaziu și examen de admitere la liceu la 16 ani, vârstă la care elevul poate să facă școala de ucenicie la locul de muncă sau poate merge în învățământ dual

Mihaela Popa, fost secretar de stat în Ministerul Educației, susține că învățământul obligatoriu ar trebui să se termine la 16 ani, cu trecerea clasei a IX-a la gimnaziu, pe modelul…
Vezi articolul