Rafila: S-a folosit acest pretext, că deschiderea școlilor duce la creșterea numărului de cazuri / Studiile arată că nu influențează semnificativ evoluția epidemiei / Sănătatea mintală a copiilor nu a fost pusă niciodată în balanță

7.831 de vizualizări
Foto © Dreamstime.com
Deputatul PSD Alexandru Rafila, reprezentantul României la Organizația Mondială a Sănătății (OMS), spune că afirmațiile de tipul „deschiderea școlilor duce la creșterea numărului de cazuri de COVID-19” nu sunt altceva decât un pretext folosit politic și a apreciat că, în contextul pandemiei, trebuie făcută o „prioritizare reală a activităților care trebuie menținute deschise”, transmite Agerpres.

„Din păcate, de multe ori, atunci când discutăm despre măsurile de sănătate publică, despre recomandările de sănătate publică, ele au fost de foarte multe ori utilizate politic şi lucrul ăsta nu a fost o idee foarte bună, pentru că a creat confuzie, cel puţin în rândul populaţiei”, a spus Rafila la dezbaterea online ‘Testarea COVID în România, la un an de la debutul pandemiei’ de la DCNews.

Expertul în microbiologie a afirmat că, potrivit unor studii, activitatea din şcoli nu are efect semnificativ asupra evoluţiei pandemiei de SARS-CoV-2.

„Legat de şcoli, totdeauna s-a folosit acest pretext, că deschiderea şcolilor duce la creşterea numărului de cazuri şi aşa mai departe, cu toate că existau studii foarte solide care arătau că deschiderea şcolilor nu influenţează semnificativ evoluţia epidemiei”, a spus el.

„Sănătatea mintală a copiilor nu a fost pusă niciodată în balanţă”

Rafila a mai spus că în contextul închiderii şcolilor, nu au fost luate în calcul efectele acestei decizii asupra sănătăţii mintale a elevilor.

„Dacă vrei să fii sigur că lucrurile sunt sub control şi nu trebuie să te agiţi prea mult ulterior, ţii o activitate închisă şi lucrul ăsta s-a întâmplat cu şcoala. Cred că e cel mai relevant element. Dar nu s-a ţinut cont, de exemplu, nu numai despre învăţământul ca atare, despre lipsa accesului la învăţământ pentru un număr foarte mare, sute de mii de elevi nu au avut acces la învăţământ, ci şi despre dezvoltarea lor şi sănătatea lor mintală. Nimeni nu a discutat acest subiect, cu excepţia mea (…), eu am fost singurul şi ulterior au mai fost câţiva colegi ai mei care au ridicat această problemă – sănătatea mintală a copiilor nu a fost pusă niciodată în balanţă”, a subliniat Alexandru Rafila.

„Sper să putem să facem însă o prioritizare reală a activităţilor care trebuie menţinute deschise şi care au impact favorabil asupra sănătăţii oamenilor”

Reprezentantul României la OMS a vorbit şi despre un eventual nou val de îmbolnăviri din primăvară şi nevoia de prioritizare a activităților care ar trebui să rămână deschise.

„Nu cred că România va fi în continuare total ferită de valul de îmbolnăviri care se manifestă în Uniunea Europeană. O să vedem prin luna martie-aprilie ce se va întâmpla. Eu sper să putem să facem însă o prioritizare reală a activităților care trebuie menținute deschise și care au impact favorabil asupra sănătății oamenilor, pentru că altfel o să continuăm cu un mod de a ne diferenția de alte țări cu măsuri care nu au legătură cu viața publică, ci cu alte considerente pe care nu vreau să le comentez”, a avertizat Rafila.

Foto © EvgenyatamanenkoDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educația din România și, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro își poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


6 comments
  1. Domnul politician Rafila este mai deștept ca cei din Germania de când s-a lăsat de medicina și a ajuns sa aibă o cariera politica în partidul social democrat. Asa s-a ajuns ca si dansul sa speculeze politic acest subiect.
    Nu am cum sa am încredere în statul roman. Eu vad asa: Germania care are scolile mega dotate, nu ca noi, au închis scolile, iar România le-a deschis. Germania are tot inchis în afara de magazinele alimentare, benzinăriile. La noi, mall-urile pline….. Austria a ales modelul german.
    Germania nu este de acord ca o echipa engleza sa vina sa dispune meciul din cupele europene în Germania. Spania nu este de acord nici ea, dar noi, deștepți – nu prosti ca nemții și spaniolii, am hotărât sa organizam noi meciul dintre echipa spaniola și cea engleza, la București.
    Asa este domnule politician Rafila, nemtii au niște scoli murdare, fără apa calda, fără medic/asistent la scoli, iar noi avem scolile super dotate, cu wc-urile în scoli, apa calda, căldură, geamuri termopan, nu sparte ca sărăntoci aia și cel mai mult un sistem de învățământ mega performant.
    Apropo, când o universitate din tara scoatea pe banda rulanta licentiai în diferite domenii cu cursuri și examene susținute online, unde erați? Nu era pandemie atunci și nimeni nu s-a scandalizat ca se ținea totul online…. a… am uitat, era și parlamentari pe acolo…

  2. Cine vrea sa învețe invata in orice conditii. Faptul că mersul la scoala înseamnă învățare față în față nu este o certitudine ca elevii si invata ceva. Cat analfabetism functional există în țară? Pana acum nu și- a pus nimeni problema învățământului, dar acum în situația cand sănătatea populației este în pericol ne-am adus aminte de scoala. La profesori nu se gândește nimeni, procesul de vaccinare este o catastrofă si câte si mai cate….

  3. In contextul actual, în aceste zile, nimeni nu vorbește despre elevii claselor de gimnaziu 5,6, 7, precum si de elevii de liceu – clasele 9,10 și 11. Si aceștia au dreptul la educație și la menținerea unei sanatati mintale corespunzătoare. Sunt parintele unui elev de clasa a 10 și asteptam masuri și pentru aceasta categorie de elevi! Si acesti elevii trebuie sa mearga la scoala!

    1. In localitatile din scenariu verde, merg toti elevii la scoala.
      In scenariul galben e riscant sa inghesui atatia elevi mari intr-o clasa, mai ales ca elevii de liceu se deplaseaza cu transportul in comun pentru ca nu au scoala langa casa, ca cei mici. Si se presupune ca elevii de gimnaziu si de liceu sunt mari si se descurca cu invatatul online. Cat despre socializare, mi-e greu sa cred ca un elev de liceu chiar nu s-a intalnit cu niciun coleg de clasa… Se pot intalni foarte bine in parc sa socializeze, nu neaparat la scoala.
      Oricum, se pare ca unii elevi care trebuie sa mearga la scoala prefera sa invete online:
      https://www.mediafax.ro/social/cimpeanu-spune-una-elevii-fac-alta-unii-elevi-de-clasa-a-xii-a-de-la-colegiul-national-sfantul-sava-din-capitala-vor-sa-invete-in-continuare-online-19908819

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

UPDATE Elevii de la Colegiul Naţional „C.D. Loga” din Timişoara, unde zeci de elevi şi profesori au ajuns la spital, cu suspiciune de intoxicaţie vor învăța online joi și vineri / Nu se cunosc cauzele, iar liceul nu are cantină sau internat

UPDATE: Joi și vineri, cursurile de la Colegiul Naţional „C.D. Loga” din Timişoara se vor desfășura online. Amintim, Inspectoratul școlar județean Timiș a decis suspedarea cursurilor de la Colegiul Naţional…
Vezi articolul

Avocatul Poporului îi cere Ministerului Educației să asigure urgent, în școli specializate, pregătirea cursanților pentru obținerea permisului de conducere auto

Avocatul Poporului îi cere Ministerului Educației să introduce ore de Educație rutieră la grădiniță și școală, dar și să “asigure, în unitățile de învățământ specializate, pregătirea cursanților în vederea obținerii…
Vezi articolul

Ministerul Educației, în urmă cu doi ani: 1.057 școli, cu 327.718 elevi, au fost evaluate cu cel mai mare risc într-un cutremur, ceea ce înseamnă un potențial ridicat de decese și răni grave dacă școlile sunt ocupate în timpul unui seism

Într-un document publicat de Ministerul Educației în decembrie 2020, în cadrul proiectului de reabilitare a școlilor vulnerabile la cutremur, în derulare acum, instituția susține că în toata țara „1.057 școli,…
Vezi articolul