„Din păcate, există o cultură a bătăii rupte din rai despre care se tot vorbește și se spune că, până la urmă, tot nuiaua e cea care te face să înveți. Avem foarte multe situații în care părinții, și asta o spun cu regret, invită chiar cadrele didactice să recurgă la acte de violență acolo unde elevii, copiii lor sunt nedisciplinați, nu sunt atenți la ore, nu-și fac datoria”, a declarat Radu Szekely, consilierul ministrului Educației, în cadrul unei dezbateri organizate de Salvați Copiii, pe tema abuzului asupra copilului.
Consilierul a mai spus că măsurile luate de autorități sunt privite cu reticență: „Cred că pe lângă măsurile legale pe care le luăm și care sunt întotdeauna privite oarecum ca o intervenție top-down: ‘degeaba puneți voi o lege, că nu știți voi ce se întâmplă în școli și tot noi știm mai bine cum să ne facem treaba aici’. Am auzit și din păcate, comentarii de genul ‘haideți voi să predați, dacă credeți că puteți să faceți altfel’. Nu acesta este scopul legislației, ci să creeze un cadru în care să putem să implementăm niște măsuri concrete”.
Acesta a subliniat că este important ca profesorii să renunțe la orice fel de violență fizică sau psihologică: „Și cred că pe lângă aceste prevederi legale și formarea, până la urmă, chiar constrângerea, acolo unde este cazul, a cadrelor didactice și a personalului didactic auxiliar să renunțe la acte de orice fel de violență fizică sau psihologică, pentru că din păcate, de multe ori mă surprinde plăcut acel procent despre care ați vorbit dumneavoastră de descreștere a actelor de violență, însă cred că a crescut violența psihologică într-o măsură direct proporțională și actele de bullying, deși noi luptăm împotriva lor și sunt campanii împotriva lor, sunt văzute și mai naturale, și mai normale decât actele de violență fizică, ceea ce este la fel de grav”.
„Mă bucur că s-a reluat la nivelul Ministerului Educației și a partenerilor din Guvern și din societatea civilă ideea unei strategii pentru educație parentală, sub o altă denumire, poate „părinții informați, copii fericiți”, astfel încât să putem să ajungem și dincolo de limitele clasice ale școlii, unde sunt profesorii și copiii. Să ajungem și la părinți care până la urmă pot veghea sănătatea fizică și psihică a copiilor”, a adăugat Radu Szekely.
Consilierul ministerului Educației a subliniat că departamentele de poliție școlară vor avea rolul de a preveni și corecta situațiile de violență: „Un program concret este programul „Din Grijă pentru copii”, pe care Guvernul l-a aprobat și unde sunt prevăzute măsuri de asistență și terapie pentru copii și pentru familiile lor, dacă este cazul. Este realizat în colaborare cu Colegiul Psihologilor din România și Colegiul Asistenților Sociali din România și vor fi puse la dispoziția școlilor mecanisme și pârghii pentru a semnala problemele de violență fie fizică, emoțională și acolo unde sunt probleme, consilierii să intervină, asistenții sociali să intervină sau chiar poliția dacă este cazul. Departamentele de poliție școlară vor avea și ele un rol în acest sens, în prevenirea și corectarea situațiilor acolo unde apar”.
Amintim că un studiu realizat de Salvați Copiii arată că „deși în scădere, acte de violență comise asupra elevilor de către personalul din școli reprezintă 5% din declarațiile copiilor, iar abuzurile emoționale 22%”. De asemenea, copiii indică o incidență mult mai ridicată a pedepselor fizice aplicate în familie (46%) decât cea indicată de părinți (28%).
8 comments
Doar niste exemple de abuziuri facute de catre scoala:
“Daca spui, te leg!” (inv/)
“Mai copii, nu spuneti LA parinti, recolvam intre noi!” (“sfat” de la prof. de sport)
“Iti iau gatul!” (semn exercitat nonverbal)
“Te impusc!” (gest exercitat aratand copilului un deget aratator catre tampla)
“Aia nu e mama ta, nu esti copilul ei!”
Impinsul copilului cu jumatate de corp, trecand pe langa el ca prin aer, ca si cum nu ar exista, nu l-ar vedea (inv.)
Atinsul bratului copilului si din atingere apasatul bratului pana la a face echimoze si a-l impinge, ca gestul sa nu fie citit de alti colegi/privitori ca o lovitura.
Descurajarea copiilor de a cere autor altor adulti din scoala, prin mesaj disonant, confuzional: “Copii, alergati la clasa vecina sau pe hol dar sa nu deranjati ora!”
In curand in proces penal la parchetul de sector, proces pe care il vom face public. Multumita presei libere, putem incarca documente si probe pe canale sigure de denuntare a lipsei de integritate, canale ce ne protejeaza. Restul de probe le produce Parchetul, cu Politia, nu e treaba noastra.
Imi cer scuze pentru duritatea cuvintelor, nu imi apartin, doar le citez! Inteleg daca nu veti publica asta. Sa auzim de mai bine pentru copii si adolescenti!
Profesorii care “pun botul” la rugamintile necrestine ale unor parinti sunt cei ce in egala masura au acceptat spaga si cadourile pentru ei sau directorii lor, accepta si nu se dau in laturi de la meditatiile fara chitanta, accepta alte beneficii nelegitime. E clar, se stie. Sa fie camere audio peste tot, ASAP.
Nu are nici o importanta ca doamna manager e sociolog. E manager si stie sa citeasca un studiu al specialistilor sai, o parte chiar cu experienta de predare, am participat la conferintele lor online si oamenii OSC s-au prezentat. Dumneavoastra, asa zisi “ONG fara raspundere” sunteti probabil depasiti de vremuri, nu ati condus vreodata un proiect la nivel national, sunteti invidiosi pe toata piata de servvicii private. OSC a facut o harta care a permis copiilor sa semnaleze probleme cu guritele lor, ca si alte fundatii, a dat glas elevilor, ca sa nu fiti dumneavoastra singurii vorbitori despre starea educatiei. Poftim, acum ca stim care e treaba cu educatia romaneasca, e cam tardiv sa comentati contra, lucrurile sunt acum expuse, multumita tehnologiei.
Bine zice fosta eleva despre ipocrizie!
Uitativa in oglina, profesori! In afara de hainele prea colorate cu care apareti in fata elevilor incercati sa cautati in oglinda si miezul tare pe care il aveti si va urez sa gasiti in el acele valori universale, ingaduinta, bunatatea, duhul blandetii, atentionarea cu argumente, reguli clare, pe inteles, toleranta pentru diversitate, corectitudinea, timuta ferma in fata parintilor tupeisti, perseverenta si abilitatea invatata de a vedea flori in mucegai. Hai, la mai bine, ca se poate sa va vedeti in oglinda fericiti si daca lasati parada asta, ipocrizia si decideti :ca “de maine voi fi in pantofi sport si blugi”, mai aproape de spiritul si saracia copiilor si necazurile adolescentilor.
Cand DGAPC face un mare nimic de zeci de ani, cand asistentul social iti iese din birou cu usa deschizandu-i-se aproape lipita de corp (ca tu sa nu vezi ca in loc sa fie pe teren, acasa la copii batuti sau in azile la batrani, in clase cu urlete pana la cer si copii amenintati de profesor sau trosniti “sa se invete minte”, colegii asistenti sociali zac intr-un scaun si doar dau telefoane si scriu raporte demagogice si fanteziste ce rezolva nimic), Salvati Copiii (OSC) vine si repatra in locul lor, la cot cu alte fundatii. Vivat fundatiile, pereat mundus!
D-l consilier ar trebui sa sfătuiască că învățământul din România să fie calitativ nu cantitativ,să se renunțe la învățământul la grămadă,care prinde bine care nu nu, învățământul să fie axat și pe ce oferă piața . Învățământul a devenit doar un loc de muncă pentru profesori,din păcate mulți nu au ce căuta în sistem și cei care merita într-adevăr sunt cumva dați deoparte sau cei care vor sa schimbe ceva nu sunt lăsați,așa că d-l consilier mai întâi rezolvați problemele adevărate
Domnul Szekely are dreptate, dar inainte sa arunce cu piatra, sa se uite in oglinda.
Ce va declara dumnealui peste cateva zile cand o sa apara in presa inregistrari cu dumnealui folosind un limbaj dur si , intr-un acces de furie, arunca scaunul din birou in timpul unei intalniri cu reprezentanti ai elevilor ?
Domnul crede acei elevi nu au parinti? Ba au . Unii din ei sunt avocati sau procurori sau jurnalisti….
Legatura cu invatamantul a lui Szekely
Septembrie 1997 – Iunie 2000 Profesor
Inspectoratul Școlar General al Județului Sibiu, Romania
▪ Predarea la nivel de școala primară, școala gimnazială, școli profesionale și licee serale
Legatura cu invatamantul a doamnei (zero).
Gabriela Alexandrescu este doctor în sociologie, are studii în management, economie și drept umanitar internațional. A urmat cursul de specializare în drepturile copiilor la Universitatea din Ghent, Belgia. Cu o experiență de peste 20 de ani, a coordonat de-a lungul timpului cercetări în domeniul drepturilor copiilor, a susținut cursuri și a derulat acțiuni de advocacy și lobby pentru îmbunătățirea implementării drepturilor copiilor și creșterea protecției acestora împotriva abuzului, neglijării și exploatării.
Dar pe cine au format, pe cine au educat ei? Aia trebuia sa arate in CV, daca vorbesc despre educatie. Cum fac ei educatie mai concret,, in afara de fantezii si bagat batul prin gard?
Sunt interesati de implementarea sistemului finlandez, pentru ca asta ar insemna vreo 120.000 de concedieri in invatamnt. Banii destinati salariilor celor trași pe dreapta ar urma sa fie redistribuiti catre scolile private. Invatamantul ar fi praf si pulbere dar parintii si copiii, in majoritate, ar fi multumiti. Ore putine, materie extrem de simplista si foarte multa pierdere de timp. Cei care isi vor dori un invatamant de calitate, cu un trunchi comun de tip vechi, se vor duce, culmea, in scolile lor private. Cu alte cuvinte, numai copiii bogatilor isi vor putea permite un invatamant de calitate si vor avea acces la toate meseriile mai bine platite. Ceilalti vor fi tratati ca balast social.
Pai poate asta e directia. Dar de ce nu o face Salvati copiii testele anticovid cu copiii, de exemplu?