Publicarea materiei aferente simulărilor Evaluării Naționale și Bacalaureatului, precum și a procedurii de organizare a acestora este solicitată de Consiliul Național al Elevilor într-un comunicat primit de Edupedu.ro. „Solicităm Ministerului Educației publicarea, în regim de urgență, a procedurii sanitare de organizare a simulărilor naționale și a programei pe care se va baza elaborarea subiectelor, până la data de 5 martie”, potrivit documentului.
Reprezentanții elevilor reamintesc faptul că la începutul lunii ianuarie 2021, reprezentanții Consiliului Național al Elevilor au avut o întrevedere cu ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. Printre propunerile înaintate în cadrul acestei întâlniri, s-a numărat și organizarea simulărilor examenelor naționale, pentru elevii claselor a VIII-a și a XII-a. „Această propunere a apărut ca urmare a faptului că elevii care vor susține anul acesta examenele naționale nu au avut ocazia să participe la o simulare de examen, având în vedere faptul că acestea nu au fost organizate anul trecut, din cauza contextului pandemic.
Ministerul Educației a aprobat propunerea Consiliului Național al Elevilor, iar pe data de 16 februarie a fost publicat calendarul acestor simulări. Salutăm celeritatea Ministerului Educației în publicarea calendarului, însă atragem atenția asupra faptului că, până la acest moment, nu au fost publicate procedurile de organizare a simulărilor și programa aferentă acestora”, potrivit comunicatului citat.
„Din acest motiv, solicităm Ministerului Educației publicarea, în regim de urgență, a procedurii sanitare de organizare a simulărilor naționale și a programei pe care se va baza elaborarea subiectelor, până la data de 5 martie. Este imperios ca atât elevii, cât și unitățile de învățământ, să aibă timp să se pregătească pentru simulări, pentru a ne asigura de faptul că acestea ne vor oferi o perspectivă reală asupra nivelului la care se situează, la acest moment, elevii din clasele terminale ale ciclului gimnazial și liceal”, susțin reprezentanții CNE.
„Salutăm decizia Ministerului Educației de a organiza simulările naționale, în contextul în care elevii care vor susține examenele naționale anul acesta nu au mai avut niciodată oportunitatea de a susține o astfel de pre-examinare. Mai mult decât orice, elevii care vor susține aceste simulări au nevoie de predictibilitate. Din acest motiv, solicităm publicarea de urgență a conținuturilor ce vor fi evaluate în cadrul acestor simulări și a procedurilor de organizare a acestora!”, a declarat Rareș Voicu, președintele Consiliului Național al Elevilor.
Calendarul actual al simulărilor este următorul:
Simularea Evaluării Naţionale 2021, pentru elevii clasei a VIII-a:
- 29 martie 2021: Limba şi literatura română
- 30 martie 2021: Matematică
- 31 martie 2021: Limba şi literatura maternă (pentru elevii aparţinând minorităţilor naţionale care au urmat cursurile gimnaziale în limba maternă)
Simularea examenului național de Bacalaureat 2021 pentru clasele a XII-a și a XIII-a:
- 22 martie 2021: Limba şi literatura română – proba E.a)
- 23 martie 2021: proba obligatorie a profilului – proba E.c)
- 24 martie 2021: proba la alegere a profilului şi specializării – proba E.d)
- 25 martie 2021: Limba şi literatura maternă – proba E.b)
Foto: CNE
2 comments
Aveți dreptate! Teoria formelor fără fond era justificată pe vremea junimiștilor! „Renovările”= înnoirile gândite de unii rupți de realitate încurcă mai mult decât descurcă logica predării gramaticii și literaturii române la gimnaziu! Nu sunt deloc conservatoare, ci deschisă noutății, tocmai pt că îmi iubesc profesia de 40 de ani, însă constat că dispoziția elevilor este spre a înțelege rapid și logic, adică o explicație simplificată și nu invers! Ajung să întreb și eu: Qui prodest??! La matematică, am înțeles de la colegii mei, că prevederile noii programe vizează o trecere prin toată materia, dar într-un limbaj potrivit vârstei elevilor de 14 ani. Or, la română, cred că și unor studenți le-ar trebui puțină „apă rece” și multă răbdare să descâlcească hățișurile noii programe și noii gramatici. Și încă ceva: Cum poate rezolva orice elev-șanse egale pentru toți!!-, în condiții și de emoții și de reticența multora față de lectură, itemul 9, cel care prevede asocierea cu un alt text,când literatura română si universală clasică si modernă este atât de vastă? Și textele multimodale? Probabil de aceea îi„invidiez” pe colegii de mate. Sugestie : Să se încerce experimentul și la matematică, să li se coloreze bule, viniete cu ecuații, figuri etc si să le rezolve copiii la examen!!! Care ar fi reacția colegilor noștri?! Am privilegiul să fiu CD la o școală de prestigiu, și totuși… am această „durere” și împărtășesc opiniile dvs pertinente, dragi colegi. Deși, ca și altădată, ele vor rămâne doar niște voci! Mult succes la simulare și la exaamene! Maria
Mai bine ministerul ar publica mai multe teste de antrenament. Caci numai unul pe saptamana este insuficient. Sau nu mai au idei cei ce sunt pusi acolo sa manance banii. Sunt atatia formatori la nivel de minister care nu fac altceva decat sa “educe profesorii cu metode de predare si evaluare” din carti si in cazuri ideale rupte de realitatea din teren. As vrea sa treaca si ei la catedra si sa aplice ce “canta ” la toate cursurile de perfectionare, sa vad pot. Dar nu o data si nu la scoli de elita in care sunt numai copii cu bun simt si care invata , ci la scolile si liceele de provincie unde sunt copiii cu conditie precara si edicatie pe masura sau la liceele tehnologice si clasele de profesionala care nu au minima dotare. Cand or sa predea doua luni la ei si fac evaluarea si obtin rezultatele pe care le tot provaduiesc atunci mai discutam.