Propunerile studenților pentru predarea online în universități: activitățile didactice să fie înregistrate, să existe sesiuni de formare continuă, să fie folosit un număr restrâns de platforme digitale

2.274 de vizualizări
Foto: Gustavo Fring – Pexels.com
Ghiduri de utilizare a instrumentelor de predare online, sesiuni de formare continuă, un număr limitat de platforme digitale folosite sunt câteva dintre propunerile formulate de Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) pentru predarea la distanță în universități, propuneri publicate miercuri. ANOSR prezintă aceste propuneri, în urma unei cercetări desfășurate, cu ajutorul unui chestionar, după trecerea activităților academice în online, în al doilea semestru al anului universitar trecut.

Propunerile principale formulate de organizația studenților:

  • “Pentru început, s-a dovedit necesară realizarea unor sesiuni de formare continuă prin webinarii și schimb de bune practici privind educația online pentru cadrele didactice”.
  • E “prioritară” realizarea de materiale informative în format text și/sau video, alături de un ghid de utilizare a instrumentelor accesibile online pentru a fi distribuite către comunitatea universitară.
  • Inițierea de parteneriate externe pentru transferul de cunoștințe vizavi de învățământul online.
  • Pentru predarea la distanță, utilizarea unui număr limitat de platforme funcționale și ușor accesibile la nivel instituțional și monitorizarea eficientă a desfășurării activităților didactice online pentru a interveni punctual și în timp util.
  • Studenții să fie sprijiniți pentru a depăși obstacolele psihologice ale acestei perioade, prin investiții în Centrele de Consiliere și Orientare în Carieră astfel încât acestea să ofere servicii de consiliere psihologică online gratuite și accesibile.
  • E recomandată înregistrarea activităților didactice, pentru a facilita procesul de învățare la studenților, în special al studenților cu o conexiune deficitară la internet, la celor cu dizabilități și cu dificultăți de învățare.
  • Pentru o “cultură a calității și pentru situația educației online la nivel de universitate”, univestitățile să elaboreze strategii de acțiune pentru a aborda sistemic adaptarea serviciilor proprii astfel încât acestea să servească în mod real nevoilor studenților specifice contextului.

Dintre rezultatele cercetării pe bază de chestionar în rândul studenților, citată de ANOSR:

  • peste 60.5% dintre studenți au raportat dificultăți în organizarea eficientă a facilitării interacțiunii dintre studenți de cadrele didactice
  • 75.6% au considerat că mutarea în mediul online a afectat negativ seminarele și laboratoarele,
  • 60.6% consideră că au fost afectate și orele de curs.
  • doar 35.1% dintre studenți consideră că pot învăța la fel în contextul educației online.

Recomandările ANOSR pe larg

Foto: Pexels.com


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Proiectele legilor Educației, criticate din interiorul Coaliției de guvernare: Modificarea referitoare la transportul elevilor, “decontare” în loc de “gratuitate”, din proiectele legilor Educației, varianta Deca, “îngrădește dreptul la educație pentru toți elevii și va crește abandonul școlar”, spune un deputat PSD

Modificarea termenului de transport “gratuit” cu “decontare”, în proiectul legii învățământului preuniversitar, va duce la creșterea abandonului școlar, remarcă pe Facebook deputatul PSD Lucian Lungoci. Amintim că proiectele legilor Educației,…
Vezi articolul

VIDEO Campanie PNL în școli și grădinițe din Brăila, cu siglă și sloganuri electorale a deputatului Alexandru Popa, candidat la Consiliul Județean / Ministerul Educației avertiza într-o notă că „activitățile politice sunt interzise de lege în școli”

Candidatul PNL la Consiliul Județean Brăila a filmat două clipuri electorale într-o școală și grădiniță. Deputatul Alexandru Popa a fost filmat în grădinița și școala unde a învățat, în comuna…
Vezi articolul