Ghiduri de utilizare a instrumentelor de predare online, sesiuni de formare continuă, un număr limitat de platforme digitale folosite sunt câteva dintre propunerile formulate de Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) pentru predarea la distanță în universități, propuneri publicate miercuri. ANOSR prezintă aceste propuneri, în urma unei cercetări desfășurate, cu ajutorul unui chestionar, după trecerea activităților academice în online, în al doilea semestru al anului universitar trecut.
Propunerile principale formulate de organizația studenților:
- “Pentru început, s-a dovedit necesară realizarea unor sesiuni de formare continuă prin webinarii și schimb de bune practici privind educația online pentru cadrele didactice”.
- E “prioritară” realizarea de materiale informative în format text și/sau video, alături de un ghid de utilizare a instrumentelor accesibile online pentru a fi distribuite către comunitatea universitară.
- Inițierea de parteneriate externe pentru transferul de cunoștințe vizavi de învățământul online.
- Pentru predarea la distanță, utilizarea unui număr limitat de platforme funcționale și ușor accesibile la nivel instituțional și monitorizarea eficientă a desfășurării activităților didactice online pentru a interveni punctual și în timp util.
- Studenții să fie sprijiniți pentru a depăși obstacolele psihologice ale acestei perioade, prin investiții în Centrele de Consiliere și Orientare în Carieră astfel încât acestea să ofere servicii de consiliere psihologică online gratuite și accesibile.
- E recomandată înregistrarea activităților didactice, pentru a facilita procesul de învățare la studenților, în special al studenților cu o conexiune deficitară la internet, la celor cu dizabilități și cu dificultăți de învățare.
- Pentru o “cultură a calității și pentru situația educației online la nivel de universitate”, univestitățile să elaboreze strategii de acțiune pentru a aborda sistemic adaptarea serviciilor proprii astfel încât acestea să servească în mod real nevoilor studenților specifice contextului.
Dintre rezultatele cercetării pe bază de chestionar în rândul studenților, citată de ANOSR:
- peste 60.5% dintre studenți au raportat dificultăți în organizarea eficientă a facilitării interacțiunii dintre studenți de cadrele didactice
- 75.6% au considerat că mutarea în mediul online a afectat negativ seminarele și laboratoarele,
- 60.6% consideră că au fost afectate și orele de curs.
- doar 35.1% dintre studenți consideră că pot învăța la fel în contextul educației online.
Foto: Pexels.com