Propunerile mai multor asociații de elevi privind noul Statut al elevilor, depuse la Ministerul Educației, joi, 1 februarie / Proiect elaborat împreună cu Organizația Salvați Copiii

1.829 de vizualizări
Foto: © Yanlev | Dreamstime.com
Organizația Salvați Copiii și asociațiile elevilor din Constanța, București Ilfov și Vâlcea anunță că joi, 1 februarie, la ora 10:30, vor depune la Ministerul Educației propriile propuneri privind noul Statut al elevului. La redactarea documentului au lucrat și specialiști al Organizației Salvați Copiii și au fost consultați peste o mie de elevi. Amintim, în decembrie 2023, Consiliul Național al Elevilor a trimis propriile propuneri privind modificarea statului și a cerut pe lângă dreptul la produse de igienă în școli și consiliere pentru elevii exmatriculați și desființarea intrării separate în școli.

Joi, 1 februarie, la ora 10:30, Organizația Salvați Copiii și asociațiile elevilor din Constanța, București Ilfov și Vâlcea vor depune proiectului noului Statut al elevului, alături de voluntarii noștri și reprezentanții acestor asociații, potrivit unui anunț al Organizației.

“Noul Statut al Elevului a fost pregătit de către specialiștii și colaboratorii noștri, împreună cu voluntarii Organizației Salvați Copiii, reprezentanții asociațiilor reprezentative ale elevilor din România și specialiști în educație, în urma unor consultări și dezbateri care au avut loc în ultima lună și jumătate, care au adunat peste 1.100 de elevi.


În cadrul evenimentului, un grup de voluntari, împreună cu reprezentanții asociațiilor elevilor (aproximativ 20 de persoane), vor depune formal acest document la registratura Ministerului Educației. Ulterior, aceștia vor face declarații pentru reprezentanții mass-media prezenți în care vor explica cum a avut loc procesul de consultare și care sunt prevederile pentru noul statut pe care aceștia îl propun”, se arată în document.

Informații de context

Amintim că Statutul elevului a fost modificat de Ministerul Educației în 2023 cu câteva reglementări în special la clasele primare. Una dintre modificările publicate în Monitorul Oficial este cea care prevede posibilitatea scăderii calificativului la purtare pentru elevii din învățământul primar. Statutul elevului, varianta 2023, a fost aprobat prin ordinul de ministru nr. 3.797 din 8 martie 2023 și a fost publicat abia 14 zile mai târziu.

Pe 28 decembrie 2023, Consiliul Național al Elevilor a venit cu propriile propuneri pentru modificarea statutului elevului, printre care curriculumul la decizia elevului din oferta școlii, dreptul la produse de igienă în școli, consiliere pentru elevii exmatriculați.

După o analiză privind implementarea Statutului Elevului, CNE a mai făcut 14 recomandări.

Legat de violența școlară, Consiliul Național al Elevilor recomandă introducerea în noul Statut al Elevului a unor noi funcții în cadrul consiliilor școlare ale elevilor, cu statut de directori de departamente, elevi ambasadori antibullying, cu scopul de a crește încrederea pe care elevii o au în colegii lor care îi reprezintă.

O altă recomandare care a stârnit controverse este aceea de a nu mai exista intrări/ieșiri separate din unitatea de învățământ, destinate exclusiv profesorilor. Ligia Deca a spus că lasă școlilor decizia de a stabili intrări separate sau comune pentru profesori și elevi. Președintele Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD) spune că intrările separate în școli pentru profesori, respectiv pentru elevi nu reprezintă o formă de discriminare. 

Vezi aici restul recomandărilor Consiliului Național al Elevilor

Foto: © Yanlev | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:

Curriculumul la decizia elevului din oferta școlii, dreptul la produse de igienă în școli, consiliere pentru elevii exmatriculați – printre propunerile Consiliului Național al Elevilor pentru Statutul Elevului
Desființarea intrării separate pentru profesori, din școli, propusă de Consiliul Național al Elevilor pentru noul statut / Sondaj: doar un sfert din 15 mii de elevi susțin că au primit alocații forfetare pentru navetă
Ligia Deca lasă școlilor decizia de a stabili intrări separate sau comune pentru profesori și elevi: Nu cred că respectul pentru cadrul didactic se rezumă la intrarea separată / Nu cred că această decizie se poate lua de la centru

17 comments
  1. Așa cum fiecare dintre noi, ne justificăm pentru activitatea pe care o realizăm la locul de muncă, așa și profesorii trebuie să justifice activitatea lor, inclusiv notele pe care le dau elevilor, că ei nu sunt mai cu moț și se cred buricul pământului, să nu justifice.

    1. Citește opinia prof. Dr. Mircea Bertea, expert în educație:
      “Ca profesor cu multă experiență, cred că aici elevii nu au dreptate, în ultimul timp ar face orice numai să învețe cât mai puțin sau chiar să nu învețe. Școala lor preferată ar fi cu telefoane mobile și rețele de socializare”, a declarat Mircea Bertea, pentru monitorulcj.ro.”

      Și “Pe de altă parte, uitați-vă la ce minuni au inventat elevii noștri pentru statutul elevilor! Și-au trecut în statut niște lucruri și vor niște drepturi care țin de altă republică… și de altă democrație, în care nu mai sunt valabile regulile pedagogiei”.

      https://www.monitorulcj.ro/educatie/116650-prof-dr-mircea-bertea-expert-in-educatie-in-ultimul-timp-elevii-ar-face-orice-numai-sa-invete-cat-mai-putin

  2. Sistemul românesc de învățământ tot comunist rămâne, deoarece se găsesc niște nostalgici să arunce cu noroi în elevi. Se pare că trolii și propagandiștii își etalează așa-zisa dreptate și pun ei etichete elevilor cu ceea ce fac bine și ce nu . Ar fi mai normal dacă ar avea bunul simț să tacă, deoarece dreptul la libertate de exprimare a elevilor este garantat de lege . Cui nu îi convine să se ducă în Est .

    1. oana, ce faci, incerci sa ne derutezi? Ti-au schimbat asistentele eticheta la perfuzor?
      Daca imi zici ce e ala un puci, vorbesc cu ele sa te lase un sfert de ora in plus cand va plimbati prin curte!

  3. Sunt niște solicitări de foarte mult bun simț. Și îi felicit pentru acest lucru. Așa cum lor li se cere justificare pentru ce fac la școală, așa și profesorii trebuie să justifice, în scris, notele pe care le dau elevilor și pentru modul (de multe ori jalnic) de predare. Felicitări, încă odată, Consiliului Național al Elevilor!

    1. Era ODATA pe lumea asta, ca de n-ar fi fost noi n-am mai fi ras, un pacient, nu cel englez. Si pacientul, din adancul salonului, emitea elucubratii. O DATA, de doua ori, de un milion de ori, caci asa sta bine oricarui rezident al salonului caruia ii functioneaza aparatura de la capatul patului. Si pacientul emite si astazi. Sau, cum ar spune Dana Nalbaru si Andreea Marin, baterii sunt, dar circuitele-s varza!

    2. Felicitări, OanaM pentru comentariu!
      Dar în ce calitate comentați, dați de pământ cu toți profesorii, lămuriți-ne și pe noi, sunteți specialistă în educație?
      Ne puteți lămuri ce studii aveți?
      Și de unde știți cum predau profesorii, nu pot să îmi dau seama?
      Probabil sunteți infiltrată prin vreo școală și urmăriți pe gaura cheii activitatea de predare.
      Sau povestiți-ne experiențele traumatice pe care le-ați trăit în școală de v-au determinat să reacționați atât de tranșant!
      Pentru că eu cunosc multe persoane care au suferit din cauza mediului din școli, dar nu au această ură pe care o dovediți în toate comentariile.
      Tocmai din cauza unor astfel de concepții s-au ajuns în punctul în care cu greu se va mai putea schimba ceva în sistemul de educație.

  4. Propun ceva: desființarea tuturor formelor de învățământ din lume! Este nevoie de cât mai mulți ignoranți pentru a fi transformați în sclavi!…

    1. Foarte exact!
      Stiu din proprie experienta.
      Daca vreau sa le dau test, nu vin la ora toti!
      Daca vreau sa-i ascult, am ceva cu ei!
      Sau de ce ii ascult, ca ei nu au fost la ora anterioara?!
      Daca ei nu sunt la ora, lipsesc, chiulesc, la ora următoare intreaba de ce au primit absenta.
      Daca le pun absenta si ei sunt prin zona, vin la ora si intreaba de ce au absenta, nu se scuza.
      Daca nu au note (au lipsit la multe teste), de ce nu au note?!
      Si lista poate continua.
      Se pare ca au doar DREPTURI, nu si OBLIGATII.
      Pare ca modelele lor sunt simionii si sosoacele, se comporta exact ca cei amintiti, chiar daca am zice ca sunt din familii cat de cat bune.

      1. Cât dispreț și câtă ură, reiese, din punctul meu de vedere, din comentariul tău. Dacă nu îți convine să fii profesor mai bine apucă-te de altceva, că se pare că vii la muncă, doar ca să ai unde pleca de acasă și ca să îți iei salariul destul de mare și nu îți place să le predai copiilor. O să ajungeți, prin acest dispreț să predați la o clasă goală. Trebuie să vă schimbați mentalitatea aia idioată și învechită.

        1. Doar am expus faptele, urmand ca cititorii sa traga concluzia singuri. Nicidecum nu ii “dispretuiesc/ urasc” pe elevi, nu pot sa imi dau seama de unde ai tras aceasta concluzie.
          Nu am spus ca nu imi “convine” sa fiu profesor si nici nu cred ca reiese din comentariul meu ca nu imi place sa le predau elevilor.
          Te asigur ca nu am o mentalitate “idioata” si “invechita”!
          Tocmai de aceea, in finalul comentariului am scris că elevii nu respecta nicio regula, pentru ca au destule modele din societate care ii fac sa se comporte asa. Lor doar li se cuvin anumite lucruri si sunt foarte transanti cand vine vorba de altcineva in afara de persoana lor.
          Observ aceasta tendinta de a nu respecta regulile, de a face atacuri la persoana atunci cand nu avem argumente pentru afirmatiile noastre.

          1. Bert, ea e faimoasa oanaM, opusul inteligentei artificiale! Te las pe tine sa gasesti antonimele celor doi termeni.

          2. Se vede foarte clar că unii tot nostalgici comuniști și puciștii rămân. Tot etichete pe elevi pun .

          3. Foarte bine punctat, B! Dar cred ca mult mai profitabil ar fi sa ii oferim OaneiM sansa sa raspunda la provocarea lansata de dvs.

            Deci, OanaM, care este opusul inteligentei artificiale?
            Astept raspuns scris!
            Nu tolerez ignorarea, deci, OanaM, raspundeti-mi!

            P.S.: Pentru A, nu am inteles cui v-ati adresat: lui Bert sau lui B?
            De asemenea, astept raspunsul de la A si doresc justificarea lui, asa cum elevii solicita lucruri pe care (unii) li le ofera deja (cum ar fi baremul de corectare, punctajul la fiecare cerință).

          4. Și tăcerea este un răspuns, OanaM!
            Observ că OanaM nu răspunde la comentarii, ea doar împroașcă cu noroi și apoi pleacă!
            Dacă ți-ai asuma ceea ce ai scris sau dacă ai putea veni cu argumente valabile, nu ai tăcea!
            Tăcerea ta spune totul despre valabilitatea “afirmațiilor” tale!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Finanțare de 1,5 milioane de euro pentru cercetarea avatarurilor pe bază de inteligență artificială, câștigată de un proiect al Centrului de Cercetare în Etică Aplicată al Universității din București

Universitatea din București anunță că a obținut o finanțare de 1,5 milioane de euro de la European Research Council / ERC HORIZON pentru cercetarea avatarurilor pe bază de inteligență artificială.…
Vezi articolul

INTERVIU Lotul olimpic al României la Olimpiada internațională de limba germană, elevele Ilinca Marcu și Caterina Cioineag: Important este să nu îți fie frică să greșești / Ce spun profesoara Octavia Popescu și inspectorul Sorin Giurumescu

Creativitate, inspirație și abilități de viață – asta presupune Olimpiada de limba germană, după cum au explicat într-un interviu acordat Edupedu.ro cele două eleve care alcătuiesc Lotul olimpic național al…
Vezi articolul

Verificarea doctoratelor de plagiat, de către universități, stabilită prin ordin de ministru acum un an – Sorin Cîmpeanu, întrebat câte au raportat rezultate: toate au raportat înființarea unor structuri dedicate 

“Toate universitățile au raportat, pe propria răspundere, sub semnătura rectorului, că și-au înființat structuri dedicate verificării tezelor de doctorat și prevenirii acestui fenomen”, a spus ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, miercuri, întrebat…
Vezi articolul