Proiectul SuperTeach este realizat cu sprijinul Telekom Romania

Propunerea unei eleve pentru îmbunătățirea predării: Profesorii de la oraș să se schimbe cu profesorii de la sat, pe modelul schimbului de experiență dintre elevii care pleacă în alte țări

26.763 de vizualizări
Foto: SuperTeach
Profesorii de la oraș ar putea să se schimbe cu profesorii de la sat, pe modelul schimbului de experiență dintre elevii care pleacă în alte țări, spune Ilinca Rădoi, eleva în clasa a X-a la Liceul de Arte Nicolae Tonitza din București. Aceasta a fost invitată la conferința online SuperTeach de sâmbătâ, 14 noiembrie, Revoluția mentalității în educație – Educație timpurie
  • Articolul face parte din proiectul “Vreau să fiu Profesor în România“, susținut de Telekom Romania și realizat de SuperTeach, în parteneriat cu Edupedu.ro

Ilinca a spus că atât ei cât și colegilor ei le este dor de școala clasică, de felul în care erau cu toții la ore, în pauze. Aceasta a descris drept „mai mult negativă” experiența școlii online.

Ca problemă generală din școală și din sistemul de învățământ pe care a ținut să o descrie, Ilinca a menționat bullying-ul profesor-elev.

În final Ilinca a transmis, cu ochii închiși, într-un gest de fair-play, câte un mesaj de mulțumire atât pentru un profesor preferat și pentru un profesor care nu este printre cei agreați de ea.

Ilinca Rădoi: “Școala online nu e la fel și se poate explica asta și se poate vedea din toate punctele de vedere. E mai greu, câteodată merge, câteodată nu. Eu și colegii mei încercăm să fim uniți și să avem răbdare și cu profesorii, mai ales cu cei mai în vârstă care nu știu încă toate lucrurile cu tehnologia, încercăm să-i ajutăm câteodată sau să-i așteptăm, dar e OK, merge destul de bine, nu pot să zic că e la fel cum era la școală. Oricum tuturor le e dor de școală și de cum eram în pauze și în clasă și era altă treabă .

Întrebare: Dacă ar fi să tragi o linie cum ți s-a părut că a fost mai degrabă pozitiv sau mai degrabă negativ?

Mai mult negativ… Nu a fost extraordinar, dar pot să zic că nu a fost nici rău, doar că tind să merg spre negativ pentru că era mult mai bine înainte.

Întrebare: Ce crezi că ar trebui să se schimbe la modul în care se face școală în România?

Cred că așa cum se face cu elevii din două țări, schimbul de experiență, m-am gândit că se poate încerca un proiect cu profesorii în acest caz în care profesorii de la oraș să se schimbe cu profesorii de la sate sau de la țară și să încerce felul lui de a preda. De exemplu profesorii de la oraș, care probabil au mai multe documente sau mai multe materiale cu care pot să desfășoare ora, să-i ajute pe copiii de la țară și să vadă dacă le este mai ușor copiilor din medii mai puțin favorizate, să înțeleagă mai bine materia și cei de la sate să vină la oraș și să încerce prin modul lor, care mi se pare câteodată că este mult mai simplu și mai bun – dau exemple mult mai corect și mai bune, să vină la oraș și să le predea copiilor de la oraș.

De când am intrat la liceu eu și cu mai mulți colegi din clasa mea am realizat că există o problemă în sistemul de învățământ, nu doar al României poate și în alte țări, dar este vorba despre bullying-ul dintre profesori și copil pentru că de obicei se vorbește peste tot despre bullying-ul dintre elevi, dar nu se vorbește sau nu se pune amprenta și pe bullying-ul dinspre profesor spre copil, pentru că există antiteze și acolo și chiar se poate ajunge la lucruri destul de neplăcute”.

Moderatorul evenimentului, Dragoș Anastasiu a rugat-o pe Ilinca să le transmită câte un mesaj profesorilor ei, unul pentru un profesor preferat, unul pentru un profesor pe care nu-l agrează.

„Vă mulțumesc foarte mult pentru modul în care ne-ați predat, mie și colegilor mei, dumneavoastră chiar m-ați ajutat să învăț și nu doar la materia dumneavoastră, ci să învăț”, a spus Ilinca.

”Vă mulțumesc pentru că ați predat la casa noastră, nu cred că ați ales cea mai corectă și bună manieră, cred că ar trebui să ne respectăm reciproc,” a încheiat eleva.

Foto: captură SuperTeach


12 comments
  1. Domnișoara nu înțelege că în oraș nu se intră decât prin concurs. La țară, profesorii titulari se duc tot prin concurs. Profesorii nu se schimbă cum schimbă domnișoara șosetele!

  2. Susțin ideea că există din păcate, bulling între unii profesori și elevi.
    Sunt de acord și cu ideea că modul de predare de la sate este mai bun și mai simplu. Justific ideea, prin faptul că la țară (sate) se predă materia la subiect și la obiect, punându -se accent pe consolidarea cunoștințelor din manual, pe când la oraș se insistă pe acumulare de cunoștințe noi suplimentare și de teme în plus din culegeri de tot felul. Și cum programa școlară nu permite să predai o lecție în câte ore vrei, ești nevoit ca profesor să apelezi la metoda,, pe repede înainte,, : 3-4 elevi, elita clasei, înțeleg ceva din ce ai predat (ajutați și de parinti), alți câțiva iau meditații (cei care își permit) iar restul clasei e,, în suspensie,, – Dumnezeu cu mila…
    Și unii se tot întreabă de ce tot mai mulți elevi nu iau examenul (sau iau note foarte mici),fie el, cel de capacitate sau bacalaureat.
    Toată lumea e de acord că programa școlară este foarte încărcată, dar nu se punctul punctul pe,, i,,. Aud mereu,, va fi scos din programa școlară obiectul,, x,, că să reducem nr de ore din timpul unei săptămâni . După părerea mea, a reduce din programa încărcată înseamnă a tria fiecare materie și a elimina din manual informațiile considerate că încarcă programa inutil, cu informații care oricum nu vor fi înțelese sau reținute de elevi (dacă nu iau meditații, sau nu sunt ajutați de parinti, rude etc)

  3. Ce te aprinzi domnule așa? Eleva a făcut o sugestie, a dat un răspuns din punctul ei de vedere propriu și personal, la întrebare pusă de moderator. Nu a zis nimeni ca mai e îți lași mâine, glia și o apuci în pribegie… Ce sunteți asa fataliști?

  4. Rafatata ca majoritatea copiilor de la oraș. Desigur, ar fi benefic pentru a îndrepta asta, sa schimbe locul elevii de la oraș cu cei de la tara. Astfel, răsfățul și lipsa de obiectivitate a elevilor de la oraș, s-ar mai atenua. Sau.. elevii de la oraș accepta “schimb de experienta” numai cu elevi din alte tari(vestice sau de peste Ocean, desigur)?
    Știe domnișoara ca una este sa se plimbe dumneaei în schimburi de experienta, și alta este ca un familist care are copiii sau/și părinți bătrâni în îngrijire, sa își ia lumea în cap și sa plece de acasă, la dorința unei răsfățate?

    1. Schimb de experiență aici nu se referă la mutat la sat pentru profesorul care vine de la oraș. Nu înseamnă o lege la care să se supună profesorii ci doar implicarea celor care sunt dispuși și sigur nu cei cu peste 10 de ani vechime ci în primul rând, cei care au de învățat încă să fie profesori.
      Iar elevii, e adevărat, nu cei de la sat la oraș (pentru că mulți, oricum o fac la un moment dat), ci invers ar fi folositor: cei la oraș la sat, pentru a vedea condițiile dar și pentru a învăța eventual că “inimile de pui nu cresc în copaci” și pentru a asuma responsabilități ocupându-se de grădini și animale. O singură dată în toată școala lor de orășeni ar merita ca elevii de la oraș, să meargă în schimb de experiență. Dar nu când sunt mici ci în perioada liceului…

    2. Ca de obicei… RĂUTATE. Si mai grav dacă cumva ești profesor. Afost opinia ei, nu a dat cu paru si NU A JIGNIT, ceea ce tu faci. Trebuie să înveți tu si alții din țara asta, să accepți ca fiecare are propriile lui gânduri și trăiri si felul său de a vedea lucrurile. Si NU TREBUIE DISCREDITAT pentru asta, trebuie ASCULTAT apoi se ia o decizie împreună.
      Mai ales când e vorba despre un adolescent, nu-l jignesti tu om matur care trebuie să-l înveți și să ai răbdare si să fii un exemplu.

  5. Mă bucur în primul rând că li se dă și elevilor cuvântul aici, direct. Asta ajută ca ambele tabere să se cunoască mai bine. Apoi, ideea schimbului de experiență mi se pare frumoasă. Personal, ader la propunere. Dar în varianta fizică întâi, apoi on line.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Dezbatere publică în sistem de videoconferință pe tema modificării statutului elevului, organizată marți, 7 martie, de Ministerul Educației / Înscrierile se fac până pe 3 martie

Ministerul Educației anunță că organizează în data de 7 martie 2023, ora 14:00, în sistem de videoconferință, dezbaterea publică având ca temă proiectul de ordin pentru modificarea și completarea Statutului elevului (aprobat prin ordinul ministrului…
Vezi articolul

Schimbări propuse de elevi pentru planurile-cadru de liceu: cursuri la alegere din noul curriculum la decizia elevului din oferta școlii – CDEOS, la care să poată merge grupe de minimum 15 elevi din clase diferite, plus redefinirea trunchiului comun

Cursuri la alegere din noul curriculum la decizia elevului din oferta școlii, este una dintre propunerile reprezentanților Consiliului Național al Elevilor în perioada dezbaterii noilor planuri-cadru pentru liceu, aflate în…
Vezi articolul

În 17 județe copiii sunt lăsați corigenți masiv în clasa a VIII-a, ca să nu intre în Evaluarea Națională. “Intenționăm să descifrăm mecanismul intern prin care am ajuns aici,” anunță ministrul

În 17 județe din toată țara, ratele de corigenți sau elevi lăsați cu situația neîncheiată cresc masiv în clasa a VIII-a, potrivit unei statistici publicate de Ministerul Educației. Cele mai…
Vezi articolul