Propunerea premierului Cîțu de a modifica structura anului școlar la nici 2 săptămâni de la începerea cursurilor, “dezavuată ferm” de Consiliul Elevilor: Auzim la televizor că școlile se deschid primele și se închid ultimele, dar cum rămâne în practică?

8.947 de vizualizări
Foto: Max Fischer – Pexels
Consiliul Național al Elevilor (CNE) spune, într-un comunicat emis vineri, că “dezavuează ferm propunerea de a modifica structura anului școlar la nici două săptămâni de la începerea cursurilor”. Organizația elevilor reacționează, astfel, la declarațiile făcute joi seară de premierul Florin Cîțu, care a declarat la Digi 24 că “și anul trecut am avut o vacanță prelungită care a ajutat și a redus valul III. Deci, dacă ajungem acolo, vom lua această decizie”.

“Solicităm ca structura anului școlar 2021-2022 să nu fie modificată în niciun context”, arată CNE.

Consiliul elevilor arată, în comunicatul său, că o astfel de modificare ar fi în baza unor “considerente care nu depind de sfera educațională și fără respectarea măsurilor prevăzute în ordinul comun emis de Ministerul Educației și de Ministerul Sănătății”. Organizația amintește că acest ordin prevede că școlile intră în scenariul online doar dacă în respectiva localitate incidența Covid-19 depășește pragul de 6/1000 de locuitori.

CNE apreciază că “este imperios necesar ca deciziile privind modificarea scenariilor de funcționare ale școlilor să se ia strict la nivel local” și că “este ilogică întreruperea cursurilor în întreaga țară”.

  • Întrebat ce se întâmplă cu școlile care acum intră în online prin creșterea rapidă a ratei de infectare, premierul Florin Cîțu a declarat, la Digi 24, că și anul trecut am avut o vacanță prelungită care a ajutat și a redus valul 3, dacă ajungem acolo vom lua această decizie – detalii aici
Comunicatul CNE, integral:

Școala în pandemie – ping-pongul guvernanților?

În ultimele zile, premierul României, Florin Cîțu, a declarat faptul că, în cazul în care situația o va impune, se va decide implementarea unei vacanțe prelungite de câteva săptămâni, pe modelul vacanței din primăvară din anul școlar 2020-2021, pentru a stopa răspândirea comunitară a COVID-19.

Consiliul Național al Elevilor dezavuează ferm propunerea de a modifica structura anului școlar la nici două săptămâni de la începerea cursurilor, în baza unor considerente care nu depind de sfera educațională și fără respectarea măsurilor prevăzute în ordinul comun emis de Ministerul Educației și de Ministerul Sănătății, care prevede în mod clar că unitățile de învățământ funcționează în scenariul online doar dacă în respectiva localitate incidența infectărilor cu COVID-19 trece de pragul de 6 la mia de locuitori.

În acest sens, este imperios ca deciziile privind modificarea scenariilor de funcționare ale școlilor să se decidă strict la nivel local, fără măsuri dictate de la centru, care s-au dovedit a fi ineficiente în ultimii doi ani școlari. Este ilogică întreruperea cursurilor în întreaga țară, fără a ține cont de situația epidemiologică de la nivelul fiecărei localități, în contextul în care există comunități din România în care nu s-a înregistrat niciun caz de infectare în perioade lungi de timp. Considerăm că anul școlar este deja inegal ca număr de săptămâni repartizat pe semestre, iar o vacanță prelungită ar duce la decalaje majore în ceea ce privește parcurgerea conținuturilor prevăzute de programa școlară, mai ales în contextul în care lipsurile învățământului online se resimt în parcursul educațional al fiecărui elev.

Mai mult decât atât, aducem în vedere faptul că riscurile de infectare în rândul elevilor și al personalului didactic pot fi reduse doar prin eforturi conjugate ale tuturor instituțiilor competente, în vederea asigurării infrastructurii sanitare și a posibilităților de testare și vaccinare împotriva COVID-19 în unitățile de învățământ. Întreruperea bruscă a cursurilor nu poate reprezenta un substitut pentru cursurile față în față, ci reprezintă doar o măsură pe termen scurt, cu un impact minor asupra răspândirii virusului.

De aceea, solicităm ca structura anului școlar 2021-2022 să nu fie modificată în niciun context, iar deciziile de funcționare a unităților de învățământ să rămână descentralizate, la nivel local, în funcție de criteriile prevăzute de ordinul comun al celor două ministere.

„După doi ani de schimbări vertiginoase în jurul nostru, nu ne putem permite nicio altă decizie care să destabilizeze sistemul educațional. O vacanță prelungită nu este sub nicio formă eficientă, ci doar ar adânci și mai mult decalajele și pierderile generate de pandemie. Auzim la televizor că școlile se deschid primele și se închid ultimele, dar cum rămâne în practică?”, a declarat Silviu Morcan, președintele Consiliului Național al Elevilor.”


11 comments
  1. Elevii sa – și vadă de carte nu de structura anului școlar .Dacă vor sa moară la ATI sufocați sa insiste pe învățământul fizic !

    1. Domnule Eduard,
      Dacă sunteți sarcastic cu acest comentariu, meritați aplauze și felicitări, fără niciun fel de ironie. Dacă nu, vă informez că elevii tocmai de carte țin atunci când îi preocupă structura anului școlar. Domnul Premier insistă pe faptul că, pentru a opri valul 4, școala trebuie să ia o pauză. Nu, nu ați înțeles greșit: pauză = vacanță, nu cursuri online. Dacă ar fi spus că se va intra în online, nu era mare problemă, dar dumnealui dorește, deși nu are vreo legătură cu educația (nefiind ministrul educației), să instaureze o vacanță prelungită acolo unde nu exista una, adică imediat după vacanța de vară. Practic, vrea să îi priveze pe elevi de educație, să nu mai învețe nici măcar online. De aceea sunt revoltați elevii. Nu pentru că vor fi “protejați”, ci pentru că această “protecție” implică și lipsa educației.

  2. Indiciile existente până în acest moment indică un platou în ceea ce priveşte numărul de infectări. E greu de crezut că se va ajunge la valori cuprinse între 14000 şi 20000 infectări pe zi, iar acele posturi de televiziune care afirmă că valul 4 va fi dezastruos ar fi bine să nu se mai joace cu nervii noştri de dragul audienţei. E greu de crezut că în acest interval de timp vor fi lucruri senzaţionale. Din contră, banalul va fi caracteristica principală a perioadei care urmează. Cel mai probabil va urma o scădere a numărului de infectări şi o revenire, treptată, la normalitatea pe care ne-o dorim cu toţii, dar şcoala trebuie să fie pregătită să asigure educaţia şi în format fizic şi în cel online. Ori, asta înseamnă, printre altele, şi un cadru legislativ clar.

  3. Băgați tot ce e nevaccinat în online! Suntem chiar ultimii prosti cei care ne-am vaccinat?!? Ce vacanta? Nici o vacanta! Ne-am vaccinat spre normalitate, nu spre vacante din senin. Începeți veccinarea elevilor de la 5 ani în sus. Tot ce e vaccinat, la școală. Tot ce e nevaccinat, în online, fie elev, fie profesor!

    1. Doamna, sunt un profesor si va sustin intru totul. Si eu sunt vaccinat. 1 an s-a asteptat cu infrigurare un vaccin, o sansa la normalitate. Si acum au devenit brusc toti antivaccinisti. Guvernul se da de ceasul mortii ca el a stabilit in campania de vaccinare avantaje pentru vaccinati si vrea sa bage online de a valma. Pai atunci sa se mai vaccineze tata mare. Nu mai fac nicio doza daca tot ma baga in online. Nu m oi molipsi de la canapea. Or sa aiba cum si au asternut. Cand tu indemni la vaccinare, dar dincolo iti bagi profesorii vaccinati tot in online, ce pretentii sa ai sa nu pierzi si ce ai castigat deja. Vreau acest avantaj de a preda fizic. Sunt un profesor responsabil, nu un antivaccinist.

    2. @ O mama
      Invers! Nu văd de ce i-aș lăsa acasă (online) pe cei nevaccinați (și pentru care a fost aprobat un vaccin), atâta vreme cât neagă gravitatea bolii și/sau existența virusului. De ce să-i ferim de ceva ce nu există (pentru ei)??? În schimb vaccinații sunt trimiși în linia 1. Mai întâi au fost pe post de cobai pentru vaccin, acum sunt carne de tun (la 6 la mie incidență cu varianta Delta, care nu prea e „impresionată” de vaccin), o mare parte folosind transportul în comun (tren, microbuz, tramvai etc.) unde aproape nimeni nu mai respectă nicio măsură de protecție. Dar deh, dacă vreți să tot răspândim boala…

  4. Stati calmi. Nu a spus ca gata se intampla. S a gandit doar la o metoda, nu a decis ceva. Sunt si alte variante, avem vaccinati si nevaccinati, se pot face si online cu profesorii nevaccinati si fizic cu ceilalti, se pot face testari sau izola elevi punctual. Nu e ceva batut in cuie.

  5. De ce sa dezaprobi cand poti sa dezavuezi?😁 Ii si vezi, stransi ciorchine si urmarind stirile la televizor, pe membrii ilustrului CNE, intre tema la mate si desenul la bio, si apoi organizand un brainstorming nascator de comunicat.
    Serios acum, ăi de trageti sforile de după cortina, mai dati-le o pauza ca au ametit de cate comunicate dau, adorm tarziu si intarzie la scoala dimineata.

  6. Catu nu cred ca se ocupa cu învățatul in scoala, probabil ca savura băutura. La dansul nu conteaza ca un elev care vrea sa învețe o va face vara in canicula.

    1. Dar de cee ce e comunista? Ar trebui sa spuna ca primele care se deschid sunt carciumele si cluburile si Untoldul? Nu acestea sunt prioritatile si ca atare, nu in acestea trebuie investit pentru pastrarea in regim fizic. Stiai ca in zona Untold s-a depasit limita de carantina? O fi o intamplare? Nu s a respectat nimic. Sa si asume guvernul. Nu scoala a propagat virusul, ci untold, ce de fotbal si alte festEvaluri ce nu erau o prioritate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Folosirea dispozitivelor digitale în școli, pentru cel mult o oră în scop de destindere sau până în trei ore în scop de învățare, poate întări performanța elevilor la matematică. Apoi, performanța scade – analiză pe baza rezultatelor PISA 2022 / România – în topul utilizării instrumentelor digitale la școală

Când elevii folosesc telefonul mobil sau alte dispozitive digitale la școală, până la o oră în scopuri de destindere sau chiar până la trei ore în scopuri de învățare, performanța…
Vezi articolul
Evaluarea Națională 2021

Guvernul să adopte o strategie pentru digitalizarea educației pornind de la Smart-Edu, cere o organizație de elevi / România Educată “nu cuprinde multe dintre propunerile” făcute deja în privința digitalizării

Elevii unei organizații care pledează pentru digitalizarea educației solicită Ministerului Educației să adopte o strategie pentru digitalizare în sistemul educațional care să se bazeze pe proiectul de strategie în acest…
Vezi articolul